Contacta'ns Contacta'ns

YouTube Shorts i Instagram Reels, la competència de TikTok

16 de setembre de 2020

El vídeo curt de caire divertit i viral és tendència en el món de les xarxes socials. Ho demostra el fet que TikTok s’hagi convertit en la xarxa social més popular en molt poc temps. Youtube i Instagram no es volen quedar enrere i s’han afanyat a crear les seves pròpies versions.

YouTube ja està provant amb alguns usuaris que tenen perfil de creador la seva nova funcionalitat anomenada Shorts, mentre que Instagram va una mica per davant i des d’agost del 2020 ja té disponible la funció Reels tant a Espanya com a molts altres països del món.

Tant YouTube Shorts com Instagram Reels permeten gravar vídeos de màxim 15 segons amb el mòbil des de les pròpies apps de YouTube i Instagram, sense necessitat de descarregar cap altre aplicació.

En la línia de TikTok, el funcionament de YouTube Shorts és molt senzill i intuïtiu. Quan l’usuari entri a la funció de Shorts, haurà de triar l’opció “Crear un vídeo”, s’obrirà la càmera del mòbil i veurà un gran botó a la pantalla que haurà de prémer per començar a gravar. La gravació es podrà interrompre per anar enllaçant preses amb les quals fer un vídeo de màxim 15 segons. Si el vídeo supera els 15 segons, l’usuari no el podrà penjar directament a YouTube.

Un avantatge de YouTube Shorts respecte TikTok és que els usuaris podran aprofitar les llicències musicals de YouTube Music per posar-les de fons musicals als seus vídeos.

En el cas d’Instagram Reels, l’usuari ha de triar l’opció Reels a la part inferior de la càmera d’Instagram a través d’un nou espai a la secció “Explorar”. Reels permet gravar un vídeo sencer o bé clips que es poden unir entre ells o amb vídeos de la galeria de l’usuari. Un cop fet el vídeo, es pot editar per afegir-li un efecte o un àudio, ja sigui una cançó de la biblioteca de música d’Instagram o un àudio original creat per l’usuari. Fins i tot es pot jugar amb la velocitat del vídeo i l’àudio, accelerant-los o alentint-los. També hi ha una funció de temporitzador i compte enrere per gravar clips amb mans lliures.

A l’hora de compartir els Reels, Instagram permet als comptes privats publicar-los tant al Feed com als Stories (on durarà només 24 hores). Els comptes públics d’Instagram tenen també una tercera opció per compartir Reels: la secció “Explorar”, facilitant així que els puguin descobrir tots els usuaris d’aquesta xarxa social.

És evident, doncs, que els vídeos curts s’estan imposant a les xarxes socials i són un recurs molt interessant per a empreses i marques, ja que els hi permeten captar l’atenció dels usuaris, llançar missatges en pocs segons i aprofitar la seva gran viralitat.