Workplace, la nova xarxa social empresarial de Facebook

Novetats  ·  14 d'octubre del 2016

Mentre el Facebook que tots coneixem, generalment, es basa en relacions familiars i d’amistat, Workplace, o potser més coneguda com a Facebook at Work, se centra únicament a l’entorn empresarial o lloc de treball de l’usuari. Tot i així, presenta característiques molt semblants a la xarxa de la qual neix, però totes elles enfocades a l'usuari dins l'àrea de treball. A continuació en detallem algunes:

  • Consultar els anuncis i els esdeveniments de l’empresa.
  • Organitzar grups de treball interns de l’empresa, o fins i tot, amb membres d’altres companyies o organitzacions.
  • Enviar missatges i trucades als companys de feina.
  • Visualitzar transmissions en viu de les sessions dels executius.

Des de fa pocs dies ja és possible comptar amb aquesta nova eina. Només cal accedir al web de Workplace, seguir els passos que es detallen, i rebre més informació per part de l’equip que ho gestiona.

Julien Cordoniu, director de Facebook at Work, assegura que “Realment no es necessita entrenament en l’eina. Si saps usar Facebook, sabràs utilitzar Workplace”.

Facebook at Work es defineix com una plataforma independent, segura i protegida per a les empreses, on només els companys de feina poden visualitzar i tenir accés al que es publica a la xarxa. A més, sembla que la finalitat de la nova xarxa és aconseguir que la feina sigui una addicció tan gran com és actualment actualitzar l’estat del perfil del Facebook personal.

A més, serà la primera vegada que Facebook cobrarà per utilitzar un servei no publicitari, de manera que les empreses hauran de pagar un cost mensual per usuari, amb taxes que variaran en funció del nombre total d’empleats.