Vols saber quines paraules clau utilitzen els teus clients a internet?

Consells  ·  1 de juliol del 2016

Des de Cap Empresa Sense Web et recomanem tres eines bàsiques i gratuïtes per identificar quines són les paraules clau més rellevants per al teu negoci a la xarxa. L’objectiu és detectar els termes que utilitzen els teus clients potencials i  aconseguir que finalment et trobin. 

  • AdWords Keyword planner. Keyword Planner és una eina gratuïta de Google que proporciona informació interessant de les consultes a la xarxa. Et permet conèixer el volum de cerca de les paraules clau, segmentant per idioma i zona geogràfica. A més d’indicar l’estimació de cerques mensual, proporciona idees per treballar noves paraules i combinacions i especifica el grau de competència per cadascuna de les paraules.

  • Ubersuggest. És una opció complementària a l’eina de Google. Ofereix idees de paraules clau a partir d’un primer terme que li ha de proporcionar l’usuari. Recomana les anomenades keyword long tail, termes clau que incorporen més d’una paraula, és a dir, són més llargues i més específiques. Per tant, el posicionament d’aquestes paraules és més fàcil que en el cas dels termes genèrics que tenen molta competència. Un altre avantatge és que permeten respondre a consultes concretes dels usuaris.

  • Google Trends. És l’eina que mostra l’evolució i tendències de Google. Cal tenir en compte que aquesta eina proporciona informació quan hi ha molt volum de cerca per terme clau i reflecteix les tendències de cerca i la seva evolució. Segons el sector i l’àmbit geogràfic del teu negoci, pot ser interessant tenir-ho en compte. També permet la segmentació geogràfica i la comparativa de termes. Com en el cas d'Ubersuggest, és interessant combinar l'eina amb la de Google Keyword Planner.
     

Una bona selecció de paraules clau i una correcta optimització ajudaran el teu negoci a guanyar visibilitat a la xarxa quan els usuaris cerquin allò que el teu negoci ofereix.  

Avui en destaquem  tres eines, però n’hi ha moltes més de similars que també són útils per planificar campanyes de posicionament de pagament (Google AdWords) i projectes d’optimització orgànica (SEO) del teu lloc web.