Vols que els usuaris trobin la teva app a les cerques de Google?

Consells  ·  21 d'agost del 2015

Si el teu negoci o marca té aplicacions per captar nous clients o fidelitzar els actuals, has de saber que Google pot ajudar-te a assolir els objectius. La xarxa treballa la indexació d’aplicacions com si fossin pàgines web, fent-les visibles als resultats de la cerca orgànica.

Un cop l’app està indexada i els usuaris fan cerques vinculades amb el seu contingut, Google les mostra en els resultats de cerques mòbils amb el botó ‘Instal·lar. A més, si els usuaris s’han descarregat l’aplicació, Google tornarà a mostrar el contingut de l’app quan facin cerques relacionades amb el tema.

Tal com va donar a conèixer Google, l’objectiu és ajudar les empreses a fidelitzar els seus usuaris i augmentar el nombre d’apps instal·lades des de la xarxa de cerca.

Google va publicar aquesta informació el mateix dia de l'anunci del canvi d'algoritme, que prioritza el posicionament de webs adaptades a dispositius mòbils. En aquell moment, els dissenys adaptatius se'n van endur tot el protagonisme i aquesta informació tan important per a les cerques mòbils va passar desapercebuda. Des d'aquell dia, les aplicacions instal·lades pels usuaris són un criteri rellevant per a Google a l'hora de mostrar resultats de cerca.