Un 25% de les compres de Nadal es farà en línia

Consells  ·  21 de desembre del 2017

L’estudi “Navidades en un click” de la consultora Deloitte revela que a Espanya cada cop més consumidors fan les compres de Nadal per Internet i que el canal en línia s’imposa sobretot a l’hora de comprar productes d’oci i tecnologia.

Es preveu que durant la campanya de Nadal d’enguany cada llar espanyola inverteixi una mitjana de 633 € en compres, dels quals 153 € es gastaran en línia. De fet, les vendes en línia augmentaran gairebé un 11% respecte l’any passat, mentre que les vendes en botiga física només ho faran en un 1%.

Els principals avantatges de comprar en línia, segons indica l’estudi de Deloitte, són: conèixer l’opinió d’altres consumidors, la facilitat per comparar preus, trobar preus més ajustats, la disponibilitat per comprar en qualsevol moment i l’entrega a domicili. Això, unit a la manca de temps dels consumidors per desplaçar-se, també està afavorint les compres a través de dispositius mòbils.

Pel que fa als mètodes de pagament, els moneders digitals com Paypal, Apple Pay o Android Pay es consoliden com a primera opció a l’hora de fer pagaments en línia, seguits de les targetes de dèbit i de crèdit. Les targetes de crèdit, però, perden força probablement a causa de les dificultats econòmiques derivades de la crisi i la mala experiència dels espanyols amb els endeutaments.

Una altra dada interessant de l’estudi realitzat és que les compres nadalenques es fan cada cop amb més antelació. Tot i que un 33% de les compres de regals i menjar es duen a terme la primera quinzena de desembre, el mes de novembre concentra ja un 31% de les vendes de Nadal gràcies a la campanya del Black Friday.