Tipus de campanyes de Google AdWords

Entrevistes amb experts  ·  26 d'abril del 2018

A aquestes alçades, tots tenim clar que si volem que el nostre web o els nostres productes i/o serveis apareguin en els primers resultats de cerca de Google hem de fer publicitat amb Google AdWords.

Però, quins tipus de campanyes de Google AdWords hi ha i quina serà millor per als nostres objectius? L’Àngels Serra, especialista en màrqueting digital de CESW, ens ho explica en aquesta entrevista.

Quins tipus de campanyes de Google AdWords hi ha i quines són les principals diferències entre elles?

Els tipus de campanya de Google Adwords més utilitzades són:

  • Xarxa de cerca: anuncis de text que apareixen en els resultats de cerca de Google. En poden aparèixer un màxim de 8 per a cada cerca, 4 per sobre de les cerques orgàniques i 4 per sota.
  • Xarxa de display: imatges o animacions GIF que se solen mostrar en format banner tant a llocs webs com mentre l’usuari mira un vídeo a YouTube, llegeix un correu a Gmail o utilitza aplicacions mòbils.
  • Shopping: fitxes de producte en les quals apareix una foto, un títol i el preu del producte, a més del nom de la botiga. Apareixen principalment al costat o al damunt dels anuncis de cerca de Google.
  • Remàrqueting: anuncis de text o d’imatge que es mostren a usuaris que ja hagin visitat la nostra pàgina web prèviament o que hi han fet algun tipus d’acció.


Quins són els avantatges de cada tipus de campanya i en quins casos es recomana cadascuna?

  • Les campanyes de xarxa de cerca solen tenir un CPC (Cost Per Clic) més baix que la resta de campanyes i un percentatge de conversió força alt. Tot depèn sempre del sector i de la temporalitat, ja que són els usuaris qui fan les cerques i només apareixen els anuncis relacionats amb aquestes.
  • Les campanyes de xarxa de display no generen tanta conversió, però funcionen molt bé per a campanyes de branding, per donar a conèixer la marca, ja que són molt visuals i criden més l’atenció de l’usuari. El CPC de la xarxa de display sol ser mitjà, és a dir, una mica més alt que en les campanyes de cerca.
  • Els anuncis de Google Shopping reporten bons resultats sempre i quan s’ofereixi el producte a un bon preu. El motiu és que apareixen els productes d’altres marques o botigues al costat i llavors fa també la funció de comparador de preus.
  • Les campanyes de remàrqueting funcionen molt bé per segmentar el públic al qual volem arribar, actuen de recordatori de determinats productes i/o serveis, serveixen per potenciar la imatge de marca, etc.


Quines campanyes de Google AdWords donen millors resultats?

L’efectivitat d’una campanya de Google AdWords dependrà dels objectius que tinguem: captar nous clients, augmentar considerablement el nombre de visites potencials al nostre web, etc.

Per exemple, si fem una campanya de branding on l’objectiu és generar moltes visites al nostre web, la xarxa de display és la més efectiva i recomanada. Aquest tipus de campanya prioritza l’abast de l’anunci, és a dir, el número de clients potencials als quals arribem i als quals ens donem a conèixer.

En canvi, si la nostra prioritat és que contactin amb nosaltres, ens anirà millor posar l’anunci a la xarxa de cerca perquè aquesta dona més èmfasi al percentatge de conversió que a les impressions de l’anunci.

Per què es recomana fer publicitat amb Google AdWords?

Google AdWords és el complement ideal de l’estratègia de màrqueting de qualsevol empresa o marca per la seva efectivitat. Si la majoria d’usuaris cerquen a Google, què millor que els nostres anuncis apareguin a la primera pàgina de resultats d’una cerca relacionada amb els nostres serveis o productes?

A més, fent campanyes amb Google Adwords:

  • No tenim límits ni fronteres i alhora podem segmentar el nostre públic objectiu per ubicació geogràfica, idioma, etc.
  • Podem mesurar els progressos i la rendibilitat de la campanya en tot moment.
  • Obtenim resultats a curt termini.
  • Podem editar els anuncis de manera instantània en qualsevol moment.
  • Tenim un control del pressupost en tot moment.
  • Podem creuar la informació amb Google Analytics.


Ja ho saps. Si vols més informació sobre les possibilitats dels anuncis de pagament de Google, contacta amb nosaltres