TikTok: què és i com pot ajudar al teu negoci?
Què és TikTok?
TikTok és una xarxa social que serveix principalment per crear i compartir vídeos curts d’entre 15 i 60 segons, tot i que ara permet compartir vídeos de fins a 3 minuts.
La característica més destacable és la seva facilitat i variabilitat en l’edició d’aquests vídeos, permetent que els usuaris comparteixin les seves creacions amb els altres usuaris fomentant la interacció entre ells.
Segons les últimes estadístiques, a TikTok hi ha 1000 milions d’usuaris actius a nivell global (que es connecten mínim una vegada al mes) i solen ser persones d’entre 16 i 30 anys.
Tanmateix la tendència és que més i més persones de diferents edats estan utilitzant aquesta aplicació, pel que ser-hi present representa una bona oportunitat per qualsevol marca o empresa.
Com pot ajudar TikTok al teu negoci?
TikTok és una xarxa social que ha tingut un creixement exponencial aquests darrers anys, i amb la pandèmia s’ha convertit en una referència a tenir en compte per a tots els negocis.
Estar dins aquesta xarxa social et permetrà augmentar la visibilitat de la teva marca i arribar a nous públics objectius. El contingut visual et permetrà connectar amb els usuaris d’una forma diferent i més propera.
Un altre avantatge de TikTok és el fet que, encara que nasqués com a aplicació de música, balls i cançons, ha anat evolucionant cap a una infinitat de tipologies de continguts com per exemple educacionals o d’entreteniment. Per tant el ventall de possibilitats és infinita.
I si no saps què publicar, sempre es poden replicar les tendències i “challenge” de moda adaptant-les al teu negoci i a les teves possibilitats. Per tant mai et quedaràs sense contingut per crear!
TikTok també té una opció de gestió i creació d’anuncis a través del seu “business manager”. Aquesta també és una gran oportunitat, ja que actualment el volum d’anunciants encara és més reduït que en altres xarxes socials i, per tant, hi ha menys competència.
A més, un element a destacar de TikTok per les empreses és que poden utilitzar el contingut que generen els seus usuaris per tal de promocionar la seva marca a través d’anuncis. És a dir, que si l’usuari genera un contingut que està relacionat amb la teva marca i dóna permís a través del vídeo, es pot promocionar com un anunci propi del teu negoci.
Conclusions sobre TikTok i el teu negoci
TikTok té grans beneficis, però has de tenir en compte que no serveix per a tots els negocis. Sobretot és una xarxa social que pot funcionar molt bé en empreses i negocis que estan orientats de cara al públic. Els anomenats B2C (de l’empresa cap al client final).
Per tant, s’ha de valorar quin tipus d’empresa tens, a quina audiència vols arribar, quins objectius t’has plantejat i el pressupost del que disposes (en el cas que vulguis fer anuncis). També has de saber que, com a totes les xarxes socials, s’ha de tenir una estratègia i invertir-hi temps per tal d’obtenir resultats.
Així doncs, aquesta xarxa social representa una bona oportunitat per donar a conèixer el teu negoci i, conseqüentment, augmentar-ne les vendes.
Si necessites ajuda en la teva estratègia digital, no dubtis en contactar amb nosaltres i t’assessorarem en tot el que necessitis!
També et pot interessar
-
Disseny web Comerç electrònic Màrqueting digital Xarxes socials
3 de maig de 2024
Com et pot ajudar la Intel·ligència Artificial a gestionar les Xarxes Socials del teu negoci
Descobreix com la intel·ligència artificial pot optimitzar la gestió de les Xarxes Socials per a petits empresaris. Eines com Iconosquare, Canva i Postly automatitzen tasques, milloren el contingut i ajuden a connectar amb l'audiència eficaçment.