TikTok, la xarxa social de moda

Tendències  ·  19 de març del 2020

Amb més de 800 milions d’usuaris actius a tot el món i molt bones xifres d’engagement i permanència, la xarxa social TikTok promet molt.

TikTok es basa en la reproducció en bucle de vídeos selfies curts, amb una durada d’uns 15 segons. Un cop gravats, abans de compartir-los, els vídeos es poden editar amb fons musicals, efectes de so i filtres divertits, pensats per connectar amb un públic jove. I és que aquesta xarxa social està arrasant entre l’anomenada Generació Z, joves d’entre 16 i 30 anys, tot i que poc a poc està ampliant el seu target.

Dins de la xarxa social també hi ha un cercador per trobar els vídeos més populars, un xat per poder conversar amb altres usuaris, un sistema de seguidors i seguits per generar comunitat, llistes de música amb les millors cançons del moment, llistes d’amics i votacions.

Per tant, si la teva marca és atrevida i es dirigeix a un públic jove, TikTok és la xarxa social ideal per promocionar els teus productes d’una forma molt visual. Aprofita tot el seu potencial comunicatiu per arribar al teu públic objectiu mitjançant reptes, concursos, sortejos, vídeos patrocinats d’influencers, etc. La publicitat a TikTok permet segmentar el públic al qual vols arribar i triar entre quatre tipus d’anuncis:

  • Native Videos al feed: vídeos d’entre 9 i 15 segons de durada que apareixen al feed dels usuaris, molt semblants als anuncis de Snapchat o Instagram ‘Stories’, i permeten portar trànsit cap a un web o descarregar un app.
  • Brand Takeovers: permet a les marques tenir el control de la pròpia xarxa social TikTok durant tot un dia, podent així crear imatges de marca, GIF i vídeos. L’èxit es mesura per les impressions, l’abast i els clics.
  • Hashtag-Challenges: es tracta de guanyar engagement amb hashtags promocionats. El resultat d’aquests reptes es mesura amb mètriques com ara les interaccions, els clics, les vistes de banner, etc.
  • Branded Lenses: són com els filtres d’Instagram o Snapchat que els usuaris poden utilitzar en els seus vídeos.

Si et decideixes a crear un perfil d’empresa a TikTok, tingues en compte que, com a totes les xarxes socials, li hauràs de dedicar temps per: crear continguts únics per a aquesta plataforma, marcar una freqüència de publicació, interactuar amb la teva audiència i participar en esdeveniments, si vols que funcioni.