TikTok For Business ja és aquí!

Novetats  ·  Tendències  ·  15 de juliol del 2020

TikTok For Business és la nova eina de TikTok perquè les marques es donin a conèixer i connectin amb els seus públics i comunitats d’interès creant contingut creatiu. Però, què aporta TikTok a les marques a diferència d’altres xarxes socials?

Nova imatge més humanitzada i creativa de la teva marca. TikTok permet presentar els teus productes i serveis de forma desenfadada, propera i creativa als teus seguidors i clients potencials. I això és aplicable a qualsevol tipus de negoci, des d’una perruqueria o un gimnàs fins a un veterinari o una corredoria d’assegurances. L’humor i la creativitat són la base de TikTok. Fins i tot, pots utilitzar el nou efecte de realitat augmentada anomenat “Branded Scan”. Això sí, intenta combinar continguts d’entreteniment amb altres més informatius per generar consciència de marca i compromís.

Una xarxa social inclusiva i participativa que uneix persones i marques. Qualsevol marca pot ser descoberta a TikTok i pot crear continguts de forma oberta i inclusiva que generin comunitat. Els usuaris poden participar i inspirar-se en una campanya de màrqueting d’una marca, creant-ne fins i tot la seva pròpia versió. Anima als teus clients a compartir vídeos d’ells mateixos utilitzant o interactuant amb els teus productes i serveis. El contingut generat pels usuaris dona visibilitat a les marques i transmet confiança.

Hashstags i reptes per arribar a més públic i guanyar visibilitat. Els hashtags són molt útils perquè et trobin quan crees contingut, ja sigui vinculat a una temàtica o a un repte i, per descomptat, a la teva pròpia marca. A les seccions Discover i Trending de TikTok hi trobaràs els hashtags més ben posicionats relacionats amb la teva marca o sector. Els challenges o reptes són una de les claus de TikTok perquè motiven els usuaris a crear els seus propis vídeos i compartir-los, utilitzant hashtags perquè es puguin trobar fàcilment i ajudant a donar o augmentar la visibilitat de la marca que l’hagi creat. Suma’t als reptes existents o bé crea el teu propi repte amb un hashtag tipus #latevamarcaChallenge.

Col·laboració amb influencers. Pel seu format de vídeo i el seu estil fresc i creatiu, TikTok és una xarxa social ideal perquè les marques col·laborin amb influencers o microinfluencers. Si un influencer es mostra a la seva audiència utilitzant els productes o serveis d’una marca o bé sumant-se al repte d’una marca significa que ho veuran milers de d’usuaris.

Tiktok també està provant en algunes zones l’anomenada “Creator Marketplace”, una plataforma per fomentar les col·laboracions entre marques i creadors de contingut per realitzar campanyes de pagament per atraure nous clients potencials i guanyar notorietat.

Tingues en compte que, en els darrers mesos, sobretot durant el confinament per la pandèmia de la COVID-19, les descàrregues de TikTok van augmentar un 96% i que la competència en aquesta xarxa social encara no és gaire alta perquè poques empreses i marques hi tenen presència. És, doncs, un bon moment per crear-hi un perfil d’empresa i aprofitar l’elevat engagement que generen les publicacions a TikTok. Això sí, tal com aconsella la pròpia companyia: “Fes TikToks, no anuncis”.