Blog

Les últimes tendències i novetats del món digital i tot el que està passant a Cap Empresa Sense Web. No t’ho perdis!

Efectes de la COVID-19 al comerç online

Tendències  ·  22 de juny del 2020

El confinament causat per la pandèmia de la COVID-19 ha augmentat les vendes online i el consum de xarxes socials. Això és un fet totalment lògic i previsible. El que és realment rellevant és que la situació viscuda ha canviat els hàbits de compra d’una part dels consumidors que ja s’han acostumat a comprar online i ho seguiran fent per comoditat i seguretat. Però també és cert que les prioritats i exigències dels consumidors envers les marques i botigues en línia també han canviat i cal tenir-ho en compte.

Totes aquestes conclusions s’extreuen de dos estudis realitzats per IAB Spain i Capgemini. T’ho expliquem més detalladament.

L’estudi de Capgemini sobre el consumidor i la COVID-19 mostra les següents grans tendències:

  • Més afició per les compres en línia, fins i tot entre els consumidors més escèptics. Disposar de més opcions en les entregues i devolucions hi ha contribuït.
  • Els consumidors exigeixen més mesures de seguretat i higiene, tant a les botigues físiques com a les entregues a domicili de les botigues en línia.
  • Els consumidors prioritzen comprar productes de marques o empreses que participin en causes solidàries, sobretot relacionades amb la COVID-19 i amb pràctiques sostenibles.
  • Els sectors de l’alimentació i la moda són els que més han notat un augment de les vendes online. Molts consumidors han comprovat que és molt còmode i pràctic fer la compra setmanal o mensual en línia i rebre-la a casa, mentre que la facilitat a l’hora de poder canviar els articles de roba i calçat o tornar-los recuperant els diners n’ha incentivat la compra online.

Tot i que amb la reobertura dels establiments els consumidors tornen a comprar a les botigues físiques, es preveu que una part d’aquests consumidors continuaran comprant online de manera que les vendes en línia es mantindran i l’adaptació dels comerços a aquesta “nova” realitat és imprescindible.

A més, el comerç electrònic també presenta avantatges per als negocis, ja que permet ampliar l’abast de les vendes, sense limitacions geogràfiques, reduir despeses respecte la botiga física i tenir obert les 24 hores tots els dies de l’any, entre d’altres.

I no oblidem que convé estar preparats per a possibles rebrots de la COVID-19 que poden significar un nou confinament que comportarà un nou augment del comerç electrònic. En aquest sentit, les dades de la consultora Nielsen són determinants: les compres online van registrar un augment rècord del 73,7% durant la segona setmana de confinament pel coronavirus.

L’estudi d’IAB Spain sobre xarxes socials revela que el confinament ha provocat un lleuger augment dels usuaris de xarxes socials, que se situa en un 87% dels internautes amb una mitjana d’edat de 40 anys i força equitat entre homes i dones. WhatsApp amb un 85%, Facebook amb un 81% i Instagram amb un 59% lideren el rànquing, mentre que TikTok és la que més ha crescut en nombre d’usuaris en el darrer any passant d’un 3% a un 16%.

Altres dades importants d’aquest estudi relacionades amb el comerç electrònic són que un 56% dels enquestats afirma que les xarxes socials l’influencien a l’hora de comprar un producte o contractar un servei, un 59% admet haver buscat informació sobre productes o serveis a les xarxes socials abans de comprar-los i un 44% opina a les xarxes socials sobre les compres realitzades.

Tant si vols iniciar-te en l’ecommerce com si ja tens botiga en línia i el que vols és generar més vendes online, contacta’ns i t’ajudarem.

TikTok, la xarxa social de moda

Tendències  ·  19 de març del 2020

Amb més de 800 milions d’usuaris actius a tot el món i molt bones xifres d’engagement i permanència, la xarxa social TikTok promet molt.

TikTok es basa en la reproducció en bucle de vídeos selfies curts, amb una durada d’uns 15 segons. Un cop gravats, abans de compartir-los, els vídeos es poden editar amb fons musicals, efectes de so i filtres divertits, pensats per connectar amb un públic jove. I és que aquesta xarxa social està arrasant entre l’anomenada Generació Z, joves d’entre 16 i 30 anys, tot i que poc a poc està ampliant el seu target.

Dins de la xarxa social també hi ha un cercador per trobar els vídeos més populars, un xat per poder conversar amb altres usuaris, un sistema de seguidors i seguits per generar comunitat, llistes de música amb les millors cançons del moment, llistes d’amics i votacions.

Per tant, si la teva marca és atrevida i es dirigeix a un públic jove, TikTok és la xarxa social ideal per promocionar els teus productes d’una forma molt visual. Aprofita tot el seu potencial comunicatiu per arribar al teu públic objectiu mitjançant reptes, concursos, sortejos, vídeos patrocinats d’influencers, etc. La publicitat a TikTok permet segmentar el públic al qual vols arribar i triar entre quatre tipus d’anuncis:

  • Native Videos al feed: vídeos d’entre 9 i 15 segons de durada que apareixen al feed dels usuaris, molt semblants als anuncis de Snapchat o Instagram ‘Stories’, i permeten portar trànsit cap a un web o descarregar un app.
  • Brand Takeovers: permet a les marques tenir el control de la pròpia xarxa social TikTok durant tot un dia, podent així crear imatges de marca, GIF i vídeos. L’èxit es mesura per les impressions, l’abast i els clics.
  • Hashtag-Challenges: es tracta de guanyar engagement amb hashtags promocionats. El resultat d’aquests reptes es mesura amb mètriques com ara les interaccions, els clics, les vistes de banner, etc.
  • Branded Lenses: són com els filtres d’Instagram o Snapchat que els usuaris poden utilitzar en els seus vídeos.

Si et decideixes a crear un perfil d’empresa a TikTok, tingues en compte que, com a totes les xarxes socials, li hauràs de dedicar temps per: crear continguts únics per a aquesta plataforma, marcar una freqüència de publicació, interactuar amb la teva audiència i participar en esdeveniments, si vols que funcioni.

Coneixes els beneficis del teambuilding?

Tendències  ·  19 de febrer del 2020

El teambuilding són activitats dirigides destinades a millorar les relacions laborals i el rendiment dels equips de treball. Les activitats poden ser molt variades, es poden posar en pràctica tant amb equips grans com petits, i s’acostumen a dur a terme fora de les organitzacions, en espais nous i diferents als del dia a dia. Encara que pugui semblar que són només activitats per trencar el gel i passar-ho bé amb els company de feina, van molt més enllà.

Beneficis del teambuilding per a les organitzacions:

  • Augmenta la motivació dels treballadors, de manera que se senten més feliços i assoleixen els objectius empresarials.
  • Millora la comunicació dins de l’empresa perquè es genera un clima de treball més integrador.
  • Ajuda a prevenir i reduir l’estrès, gràcies a les relacions positives entre els treballadors i la pertinença a un equip unit.
  • Augmenta la creativitat dels equips, ja que també es maximitza el potencial individual.
  • Permet analitzar les fortaleses i debilitats del grup, corregir-les i millorar-les.
  • Potencia el lideratge i la definició dels rols dins de l’empresa.
  • Augmenta la confiança i la cooperació entre els treballadors i això afecta positivament en el seu rendiment.
  • Reforça la cultura d’empresa, afavoreix el sentiment de pertinença i la fidelització dels treballadors cap a l’empresa.


Al marge de les activitats pròpies de teambuilding, estructurades i dirigides per professionals d’aquest àmbit, tots podem fer accions internes a petita escala que ajudaran a cohesionar el nostre equip, motivar-lo i promoure un punt de diversió al lloc de treball. Per exemple, a CESW aprofitem que és Carnaval per portar a l’oficina el Rei Carnestoltes amb una consigna divertida per a cada dia de la setmana. Segueix-nos a Instagram i ho veuràs!

Green marketing, el màrqueting ecològic

Tendències  ·  22 de gener del 2020

Podem definir el green marketing com “les pràctiques que duen a terme les empreses per comercialitzar i promocionar els seus productes o serveis respectant i preservant el medi ambient”.

Per tant, no es tracta només d’aquelles empreses que es mouen dins de sectors com ara les energies renovables o el reciclatge, sinó que qualsevol empresa pot implementar accions de màrqueting ecològic o màrqueting verd. Mesures senzilles com evitar l’ús de plàstics, generar menys residus contaminants o embolicar els productes amb materials reutilitzables ja son passos cap al green marketing.


Si bé és cert que preservar el nostre planeta hauria ser motiu suficient per posar en marxa estratègies de màrqueting ecològic a la teva empresa, som conscients que avui dia costa molt tirar endavant un negoci, així que també et volem parlar dels beneficis del màrqueting verd per a la teva marca:

  • Crea Responsabilitat Social Corporativa

La creixent preocupació social pel medi ambient i la sostenibilitat obliga a les empreses a adoptar polítiques de RSC per guanyar competitivitat, ja que la pressió de consumidors, proveïdors, inversors, etc. és cada cop més gran.

  • Aporta un avantatge competitiu

Implementar una estratègia de màrqueting ecològic et donarà una imatge d’empresa responsable amb l’entorn i t’ajudarà a diferenciar-te de la competència. Com dèiem en el punt anterior, els clients son cada cop més conscients i exigents en temes mediambientals. De fet, aquells que basen la seva decisió de compra en criteris de responsabilitat social i ambiental ja tenen un nom propi: LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability o “Estil de vida saludable i sostenible”).

  • Genera rendibilitat

D’una banda, l’adopció de mesures sostenibles per optimitzar els processos interns t’aportarà un estalvi energètic i de matèries primeres. D’altra banda, incloure el màrqueting ecològic com a valor de marca et permetrà fidelitzar clients i arribar a nous nínxols de mercat.

  • Allarga la vida de l’empresa

Tot i que alguns encara ho neguen, el canvi climàtic és una realitat que comporta una disminució de recursos i l’aplicació de normatives ambientals. I les empreses s’han d’adaptar a aquesta nova situació si volen sobreviure.


Ja t’hem convençut, però no saps per on començar? Continua llegint per conèixer algunes accions de green marketing a l’abast de quasi totes les empreses:

  • Recicla

Comencem per la més fàcil: fomentar el reciclatge intern posant contenidors per separar els residus, reutilitzant els fulls de paper per totes dues cares, etc.

  • Minimitza l’ús de plàstic i la generació de residus

Pots instal·lar algun sistema per purificar l’aigua de l’aixeta o bé una font d’aigua per evitar l’ús d’ampolles i garrafes de plàstic.

  • Redueix el consum energètic

Aprofita al màxim la llum natural per treballar, utilitza la il·luminació LED, que és més eficient i econòmica, instal·la sistemes que ajudin a gastar menys aigua potable i, si pots, utilitza energies renovables.

Consumint productes de proximitat també aconseguim un estalvi energètic en el transport.

  • Col·labora amb esdeveniments en defensa del medi ambient

Si vols que s’associï la teva marca a l’ecologia també és important participar o promoure esdeveniments i accions locals relacionades amb el medi ambient, com ara campanyes de reciclatge i de conscienciació, xerrades, etc.


I, sobretot, si fas aquest tipus d’accions, fes-ne partícips els teus treballadors i comunica-ho als clients. Això sí, de cap manera facis el que ja es coneix com greenwashing. Els consumidors acaben desemmascarant a les empreses que simplement fan un rentat de cara per vendre més i això se’ls hi gira en contra.

Millora el SEO del teu web fent link building

Tendències  ·  31 de desembre del 2019

El link building és una estratègia SEO basada en la captació d’enllaços cap al nostre web per tal de dotar-lo d’autoritat i rellevància dins d’un sector o matèria específica, generar més trànsit de visites i posicionar-lo millor en els resultats de cerca de Google i altres buscadors.

Hi ha dos tipus de link building:

  • Link building intern: consisteix a posar enllaços entre pàgines del nostre propi web, és a dir, dins del mateix domini, facilitant la navegació i la cerca d’informació tant a l’usuari com a Google. Una pràctica senzilla que pots dur a terme quan acabis de llegir aquest post.
  • Link building extern: es tracta d’aconseguir que pàgines externes rellevants i de qualitat apuntin cap al nostre web. Aconseguir backlinks (enllaços entrants que apunten des d’altres webs al nostre) adequats és més complex i requereix més dedicació. A continuació t’expliquem com i per què fer-ho.

Tècniques de link building extern:

  • Identificar webs i blogs del nostre sector, on els continguts del nostre propi web puguin ser complementaris i d’interès perquè els enllacin. Depenent del negoci, els nostres proveïdors i socis poden ser unes bones fonts d’enllaços.
  • Enviar notes de premsa a mitjans de comunicació amb presència online, beneficiant-nos de l’autoritat que tenen aquests webs.
  • Fer guest blogging, és a dir, escriure articles per a altres blogs del nostre sector i incloure-hi algun enllaç cap al nostre web. El guest blogging és la tècnica estrella del link building.
  • Crear posts col·laboratius en el nostre propi blog, en els quals participin professionals o empreses potents que, evidentment, compartiran l’article en el qual apareixen.
  • Tenir perfils a les principals xarxes socials, des dels quals enllaçarem a la home del nostre web i on compartirem continguts del nostre blog i d’altres seccions.
  • Afegir el nostre web a directoris online del nostre àmbit professional.
  • Participar en fòrums que permetin la inserció d’enllaços en els comentaris.
  • Aprofitar els enllaços trencats d’altres webs. Un cop identificats, podem contactar amb el propietari del web i suggerir-li que enllaci a alguna pàgina del nostre web amb contingut rellevant i de qualitat. Tots dos hi sortirem guanyant.

Beneficis del link building extern:

  • Aporta més visites de qualitat al nostre web.
  • Ens situa com a experts del nostre sector i millora la nostra imatge de marca.
  • Guanyem autoritat i reputació online.
  • Ens posiciona per davant de la competència en els resultats de cerca de Google.

Queda clar que la clau per aconseguir backlinks és el contingut de qualitat. D’aquí la importància de tenir un blog corporatiu on publicar periòdicament articles que aportin valor i siguin d’interès per als nostres clients.

Si no saps d’on treure el temps per mantenir viu el teu blog o tens pànic al full en blanc, contacta amb Cap Empresa Sense Web i t’ajudarem.

Les quatre millors aplicacions gratuïtes per retocar fotografies al mòbil

Tendències  ·  7 de novembre del 2019

Si fa unes setmanes et parlàvem d’eines d’edició d’imatges i fotografia per tal de no haver de dependre d’un dissenyador gràfic, avui baixem al terreny dels dispositius mòbils i t’ho posem encara més fàcil per gestionar les xarxes socials del teu negoci.

Tot i que a Cap Empresa Sense Web comptem amb un complet servei de gestió de xarxes socials que complementa el nostre disseny i creació de webs, també pots implicar-t’hi tu mateix si disposes del temps, la motivació i les eines adequades.

Moltes de les aplicacions que et compartim són gratuïtes, es poden descarregar des de la Google Play Store si el teu mòbil compta amb tecnologia Android o des de l’App Store si ets més d’Apple i, el més important: poden fer que les teves fotos llueixin d’estudi malgrat que la càmera del teu telèfon sigui de pèssima qualitat.

Amb aquestes apps, ja no tindràs excusa a l’hora d’actualitzar setmanalment -ho sabem, cada dia potser és excessiu- el teu perfil d’empresa a Instagram. Et deixem les nostres preferides!

Snapseed

Una interfície completa però fàcil d’utilitzar i uns resultats envejables han convertit a Snapseed en un dels editors de fotografies més coneguts del mercat. Encara que a l’inici poden resultar aclaparadores totes les seves funcionalitats, un cop defineixes les més útils és només qüestió d’anar provant opcions.

Nosaltres som fans del pinzell que et permet modificar llum i exposició passant el dit per la imatge i el corrector que et permet esborrar les imperfeccions de la fotografia. Amb una puntuació de 4,6 sobre 5 a la Play Store, les referències dels usuaris parlen per si soles però, en cas que no ho hàgiu notat, és la nineta dels nostres ulls ;)

El millor de l'aplicació: com treballa per capes, et permet tornar sempre a la versió anterior i fins a la primera modificació de la imatge.

VSCO

Una mica més bàsica que Snapseed, VSCO es divideix entre l'apartat de filtres preestablerts i el d'edició manual on trobaràs poques funcions avançades però molta facilitat d'ús: retalla, gira, satura, modifica el contrast i l'exposició o elimina zones creamdes. A més, no cal que importis la imatge, sinó que la pots agafar directament des de l'app.

El millor de l'aplicació: permet copiar els paràmetres d'edició que hem aplicat a una fotografia per utilitzar-los en qualsevol altra.

Adobe Photoshop Express

Molt més limitat que la seva versió en ordinador, aquest producte de Adobe Photoshop Express ha agafat el millor de la seva germana gran i ho ha simplificat per a tot tipus d'usuaris. Com en l'anterior, l'aplicació compta amb diverses opcions de filtres predeterminats, però té també múltiples opcions per ajustar els paràmetres al gust de cadascú. Tot i que pot quedar-se curta per fer retocs complexos, permet reduir soroll.

El millor de l'aplicació: en fotografies de retrats, pots corregir imperfeccions de la pell i, fins i tot, eliminar els ulls vermells.

Pixlr

Apta per a tots els nivells i amb una interfície i opcions molt similars a les de Snapseed, Pixlr és una de les aplicacions més completes del mercat. De les seves funcions principals, destaquem: una gran colecció d'efectes creatius, ajustos bàsics i avançats, permet treballar amb textos i censurar parts de la imatge. Però cal tenir en compte que inclou anuncis

El millor d el'aplicació: l'opció de pinzell permet treballar per zones concretes de la imatge i aplicar exposicions o contrastos concrets només a les que ho necessiten.

Aquestes aplicacions son només una petita mostra entre la gran quantitat d'opcions que trobaràs a la App o a la Play: Lightroom, Afterlight, PicsArt, Polarr i un llarg etcètera.

I si, tot i la gran oferta, continues sense voler utilitzar cap aplicació o prefereixes mantenir una coherència estètica uniforme al teu perfil, una alternativa cada cop més de moda són els anomenats presets. Explicat de forma senzilla, es tracta d'una mena de filtres d'Instagram que permeten aplicar ajustos de color i lluminositat amb un sol clic. Els pots crear tu mateix amb Adobe Lightroom o qualsevol programa d'edició o bé pots comprar les centenars de varietats que venen tots els influencers de les xarxes socials a preus força assequibles.

El màrqueting d’influencers és per a tu?

Tendències  ·  17 de setembre del 2019
  •  Hi ha usuaris que confien més en la publicitat feta per d’altres usuaris de la xarxa que en la publicitat feta per empreses en canals tradicionals.
  • Més del 60 % d’empreses de màrqueting han desenvolupat campanyes amb influencers al llarg del darrer any.
  • La major part d’usuaris d’Instagram segueix a influencers en aquesta xarxa socials

 

Les xifres de tendències no enganyen: Instagram s’ha convertit en la xarxa social per excel·lència i el màrqueting d’influencers en l’estratègia amb un millor retorn de la inversió en aquesta xarxa. Per als neòfits, es tracta d’un tipus d’estratègia comercial a partir de la qual les empreses utilitzen usuaris amb una certa influència sobre compradors potencials per tal de dirigir-se a aquests compradors de forma més indirecta i confiable. Així doncs, ja no és la marca la que et diu que un xampú et deixa el cabell sedós, sinó que ho fa un altre usuari d’Instagram al qual la marca paga perquè promocioni els seus productes. I malgrat ho saps, te’l creus!

Aquesta estratègia és ideal per a campanyes de branding dirigides a un públic jove (la consumista generació millennial) però cal tenir en compte que no aplica a tots els productes ni serveis. Encertaràs si ho apliques al sector de la moda, l’oci i els viatges, l’alimentació saludable, la cosmètica o la tecnologia. Si el màrqueting d’influencers t’encaixa, aquí tens tot el que cal saber abans d’iniciar la teva primera campanya.

1. Defineix objectiu i pressupost

Vols arribar a nous segments d’audiència que encara no et coneixen? Millorar la reputació de la marca? Augmentar les vendes? Un cop defineixis els objectius de la teva campanya de màrqueting i el pressupost del qual disposes, podràs començar a buscar els influencers que més s’adapten a les teves necessitats.

2. Busca el teu influencer ideal

Cada dia n’hi ha més i és més difícil escollir-los. Abans de prendre qualsevol decisió, tingues en compte diversos factors:

Sector nínxol amb el qual treballa: cada influencer té una àrea d’especialitat i per tant, els seus seguidors estan interessats en aquesta. Si el teu negoci i l’especialitat de l’influencer escollit van de la mà, amplies el teu públic objectiu amb garanties. En cas contrari, el teu producte corre el risc de no arribar al públic adequat.

Abast de les seves publicacions i taxes d’interacció: no et quedis amb el nombre de seguidors de l’influencer i ves més enllà ja que aquest pot tenir molts seguidors però poc engagement amb la seva comunitat. 

- Filosofia, valor i to comunicatiu: busca algú que encaixi amb el teu producte i imatge corporativa ja que serà la veu del teu negoci a les xarxes.

Tingues en compte que és preferible escollir un micro-influencer que arribi al teu públic potencial abans que un influencer famós però no adequat. Si la segmentació és clau en el cas de les campanyes d’anuncis a xarxes socials, en el cas del màrqueting d’influencers la clau està en saber escollir a la persona ideal. Pots fer-ho de forma manual o bé a través de plataformes com Brandwatch, Klear, Buzzsumo o infinitat d’altres eines que et connecten amb influencers de tot el món.

3. Inicia la teva campanya de màrqueting d’influencers

Cada campanya dependrà del tipus de contracte que signis amb el teu influencer però, en primer lloc, ambdós haureu de pactar el tipus de col·laboració a partir de la qual treballareu plegats.

En primer lloc, caldrà fer l’enviament del material promocional necessari de l’empresa a l’influencer i establir un calendari de publicacions o bé uns resultats mínims de campanya (fins que no s’assoleixin, no es podrà donar per finalitzada la col·laboració). Tot i que també és recomanable pactar el tipus de contingut a publicar (fotografies, vídeos o stories), cal també deixar a l’influencer la seva parcel·la de naturalitat i improvisació ja que si no els seus seguidors no es creuran el missatge.

4. Mesura resultats

Quan s’ha acabat la campanya, arriba la fase més important: monitoritzar les reaccions dels usuaris per tal de determinar l’èxit de la mateixa. Aquí és on entra en joc l’anàlisis dels objectius que has definit a l’inici. Recomanem parar atenció als següents:

- Abast de les publicacions (impressions i tràfic de referència) i les interaccions (clics, likes, comentaris, mencions,...)

- Tràfic i compres procedents d’Instagram durant el període de la campanya. Per tenir tota la informació, és interessant utilitzar els paràmetres UTM que ens permetran rastrejar l’origen dels leads o les compres.

Si ja has provat el màrqueting d’influencers des del teu perfil d’empresa d’Instagram, t’animem a compartir la teva experiència al nostre blog de CESW. En cas que vulguis provar aquesta estratègia i necessitis assessorament, no dubtis en contactar-nos!

Creix l’ús del mòbil en les compres en línia

Tendències  ·  3 d'abril del 2019

El 96% dels internautes majors de 14 anys es connecta a internet des d’un dispositiu mòbil. És a dir, a Espanya hi ha 31,3 milions d’usuaris que utilitzen l’smartphone per navegar per la xarxa. Una dada molt rellevant que pot impulsar a empreses i marques a dur a terme campanyes publicitàries específiques per a dispositius mòbils.

Això és el que es desprèn de l’Estudi Anual de Mobile & Connected Devices 2019 realitzat per IAB Spain, l’associació que representa al sector de la publicitat i la comunicació digital a Espanya, en col·laboració amb nPeople i GFK i patrocinat per Adgage.

Altres dades interessants d’aquests estudi per a les empreses i marques amb presència digital són que gairebé el 70% del temps que naveguem per internet ho fem des de dispositius mòbils (smartphones i tauletes) i que hi dediquem una mitjana d’unes 3 hores al dia, repartides entre 7 i 8 sessions.

Respecte el paper dels dispositius mòbils en el procés de compra, Espanya ja arriba a un 82% d’usuaris, essent el sector de la moda el que registra més vendes on-line. El menjar a domicili també està guanyant pes entre les compres en línia des d’smartphone. Segons l’estudi també veiem que l’smartphone té un paper més determinant en les primeres fases del procés de compra, ja que el 80% dels usuaris l’utilitzen per cercar informació, comparar preus, productes i punts de venda. Això sí, predomina sobretot entre els menors de 34 anys.

I com percep l’usuari la publicitat als dispositius mòbils? Al 2019 s’ha detectat un creixent interès en interactuar amb la publicitat des d’smartphone. De fet, un 74% dels usuaris admeten haver clicat en anuncis del seu interès quan navegaven des de mòbil i un 65% quan ho feien des de tauleta.

L’estudi d’IAB Spain també revela que dediquem una mitjana de 20 minuts diaris a les xarxes socials i que hi accedim preferentment des de mòbil. També demostra que el número d’apps que utilitzem des d’smartphone és de 31 i des de tauleta es redueix a 13. D’aquestes aplicacions, Instagram és la que mostra major creixement i WhatsApp la més utilitzada. En general, els usuaris prefereixen tenir accés gratuït a les aplicacions encara que aleshores incloguin publicitat i només un 35% han pagat algun cop per utilitzar una app.

La tauleta, per la seva part, és el dispositiu preferit per veure vídeos, sèries o pel·lícules.

Entre les conclusions de l’estudi trobem que el vídeo mobile i la geolocalització seran les tendències que marcaran el sector dels dispositius mòbils al llarg del 2019, formats que rebran més inversió publicitària que en anys anteriors.

Veure l’Estudi Anual de Mobile & Connected Devices 2019 d’IAB Spain complet.