Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Creix l’ús del mòbil en les compres en línia

Tendències  ·  3 d'abril del 2019

El 96% dels internautes majors de 14 anys es connecta a internet des d’un dispositiu mòbil. És a dir, a Espanya hi ha 31,3 milions d’usuaris que utilitzen l’smartphone per navegar per la xarxa. Una dada molt rellevant que pot impulsar a empreses i marques a dur a terme campanyes publicitàries específiques per a dispositius mòbils.

Això és el que es desprèn de l’Estudi Anual de Mobile & Connected Devices 2019 realitzat per IAB Spain, l’associació que representa al sector de la publicitat i la comunicació digital a Espanya, en col·laboració amb nPeople i GFK i patrocinat per Adgage.

Altres dades interessants d’aquests estudi per a les empreses i marques amb presència digital són que gairebé el 70% del temps que naveguem per internet ho fem des de dispositius mòbils (smartphones i tauletes) i que hi dediquem una mitjana d’unes 3 hores al dia, repartides entre 7 i 8 sessions.

Respecte el paper dels dispositius mòbils en el procés de compra, Espanya ja arriba a un 82% d’usuaris, essent el sector de la moda el que registra més vendes on-line. El menjar a domicili també està guanyant pes entre les compres en línia des d’smartphone. Segons l’estudi també veiem que l’smartphone té un paper més determinant en les primeres fases del procés de compra, ja que el 80% dels usuaris l’utilitzen per cercar informació, comparar preus, productes i punts de venda. Això sí, predomina sobretot entre els menors de 34 anys.

I com percep l’usuari la publicitat als dispositius mòbils? Al 2019 s’ha detectat un creixent interès en interactuar amb la publicitat des d’smartphone. De fet, un 74% dels usuaris admeten haver clicat en anuncis del seu interès quan navegaven des de mòbil i un 65% quan ho feien des de tauleta.

L’estudi d’IAB Spain també revela que dediquem una mitjana de 20 minuts diaris a les xarxes socials i que hi accedim preferentment des de mòbil. També demostra que el número d’apps que utilitzem des d’smartphone és de 31 i des de tauleta es redueix a 13. D’aquestes aplicacions, Instagram és la que mostra major creixement i WhatsApp la més utilitzada. En general, els usuaris prefereixen tenir accés gratuït a les aplicacions encara que aleshores incloguin publicitat i només un 35% han pagat algun cop per utilitzar una app.

La tauleta, per la seva part, és el dispositiu preferit per veure vídeos, sèries o pel·lícules.

Entre les conclusions de l’estudi trobem que el vídeo mobile i la geolocalització seran les tendències que marcaran el sector dels dispositius mòbils al llarg del 2019, formats que rebran més inversió publicitària que en anys anteriors.

Veure l’Estudi Anual de Mobile & Connected Devices 2019 d’IAB Spain complet.

Millora el posicionament del teu web amb Google My Business

Tendències  ·  29 de març del 2019

Quan un usuari cerca a Google un negoci o un servei en una ubicació concreta, per exemple, “fisioterapeuta Banyoles”, Google mostra de manera visual i a dalt de tot dels resultats de cerca les tres fitxes de Google My Business més ben posicionades, amb totes les dades de contacte i l’ubicació a Google Maps perquè l’usuari hi pugui trucar o anar-hi directament.

Per tant, et recomanem disposar d’una fitxa de Google My Business per millorar el posicionament local del teu web.

Avantatges de tenir una fitxa de Google My Business del nostre negoci:

  • Millora la visibilitat del nostre negoci en els resultats de cerca de Google en l’àmbit local.
  • Geoposiciona el nostre negoci a Google Maps, facilitant a l’usuari l’ubicació exacta i com arribar-hi. A més de les dades de contacte.
  • Mostra la valoració que fan dels nostres productes i serveis els nostres clients mitjançant les ressenyes. Aquest és un aspecte molt important que tant Google com els clients potencials tindran molt en compte.
  • Motiva als usuaris a contactar ja que inclou la informació més rellevant i facilita el contacte.

Com tria Google quines 3 fitxes de Google My Business mostra en una cerca? Google té en compte tres aspectes a l’hora de decidir quines fitxes de Google My Business mostra en els primers resultats de cerca:

  • Rellevància: grau de coincidència de la fitxa de Google My Business amb la cerca de l’usuari i les paraules clau utilitzades.
  • Distància: grau de proximitat del negoci amb la ubicació de l’usuari.
  • Importància: volum de ressenyes i valoracions positives, trànsit al web i aspectes SEO del web.

La importància de les ressenyes a la fitxa de Google My Business

Les ressenyes dels clients són una part fonamental de la nostra fitxa de Google My Business. Avui dia tots busquem referències a internet abans de comprar un producte o de contractar un servei i com més comentaris positius tingui un negoci, més probable és que hi contactem o que el triem davant d’altres competidors. En el cas de la fitxa de Google My Business, l’opinió dels clients es mostra de manera molt visual mitjançant les estrelles de l’1 al 5 i amb els comentaris que hi deixen els usuaris que ja han provat el producte o servei. Per tant, ens convé fomentar que els nostres clients ens deixin ressenyes.

Ja ho saps, si tens un negoci local, et convé tenir i gestionar correctament la teva pròpia fitxa de Google My Business i a Cap Empresa Sense Web et podem ajudar. No dubtis a contactar-nos!

Dones que han fet història en el món de la informàtica

Tendències  ·  8 de març del 2019

Associem la informàtica i les noves tecnologies als homes, però ha estat gràcies al paper decisiu d’algunes dones que avui dia tenim processadors de textos, llenguatges de programació, wifi, Bluetooth, etc. Amb motiu del Dia Internacional de la Dona els hi volem donar el reconeixement que es mereixen.

Ada Lovelace (1815-1852), la primera programadora de la història. Filla del poeta anglès Lord Byron i d’Annabella Milbanke, Ada fou la creadora del primer algoritme codificat destinat a ser processat per una màquina. Aficionada des de petita a les matemàtiques i la geometria, fou l’encarregada de traduir a l’anglès el seminari de Charles Babbage sobre la seva màquina analítica. Entre les notes pròpies que va afegir Ada Lovelace a la traducció hi ha les corresponents a un algoritme per programar la màquina mitjançant targetes perforades i aquest algoritme es considera com el primer específicament creat per programar un ordinador. L’any 1979, el Departament de Defensa dels EE.UU. va desenvolupar un llenguatge de programació anomenat ADA en el seu honor.

Hedy Lamarr (1914-2000), la inventora del wifi. Aquesta reconeguda actriu de Hollywood, protagonista de quasi una vintena de pel·lícules durant la dècada de 1940 i aclamada sobretot per la seva bellesa física, és la inventora de l’espectre eixamplat per salt de freqüència. Aquest sistema de comunicació secret de torpedes radioguiats servia per evitar la detecció dels torpedes, fent-los saltar entre moltes freqüències diferents. Hedy fou, doncs, la inventora d’un sistema de codificació que actualment encara s’utilitza per al GPS, la tecnologia wifi o el Bluetooth. De fet, el Dia de l’Inventor se celebra el 9 de novembre en honor a Hedy Lamarr, coincidint amb la seva data de naixement.

Evelyn Berezin (1925-2018), creadora dels processadors de text. Al 1953 va dissenyar el que es considera el primer ordinador d’oficina, més tard va desenvolupar el primer sistema informàtic de reserves per a companyies aèries i al 1968 va idear un processador de text per simplificar el treball d’oficina, dut a terme sobretot per dones que exercien de secretàries.

Radia Perlman (1951), la “mare d’internet”. Tot i que aquest títol no li agrada, la Radia fou la inventora del protocol Spanning Tree (STP) que va transformar el funcionament d’Ethernet. Doctora en Ciències de la Computació pel MIT, actualment encara treballa a Intel, empresa per a la qual ha aconseguit una cinquantena de patents. I encara ens pot sorprendre amb algun nou descobriment!

Jude Milhon, Lynn Conway, Frances E. Allen, Grace Murray Hopper i les Top Secret Rosies són altres noms de dones que han fet història en el món de la informàtica, tot i que algunes d’elles no hagin rebut el reconeixement merescut o aquest hagi arribat massa tard.

Què és la blockchain?

Tendències  ·  23 de gener del 2019

La blockchain o “cadena de blocs” és una tecnologia digital que permet la transferència de dades de manera codificada i completament segura, repartint la informació entre blocs interconnectats. S’acostuma a comparar amb el llibre de comptabilitat d’una empresa, on es registren les entrades i sortides de diners. Però la blockchain no es limita a moviments econòmics. Tot i que aquesta tecnologia és la base de les criptomonedes, com el bitcoin, la blockchain és aplicable a qualsevol tipus de transacció o transferència de dades.

La gran novetat de la blockchain és que elimina la figura de l’intermediari que comprova i aprova la transacció, descentralitzant-ne la gestió. Per exemple, en el cas de transferències econòmiques, ja no cal el banc d’intermediari. Com funciona? La informació es distribueix entre diversos nodes independents i interconnectats que la registren, la verifiquen i la validen. Això sí, un cop s’ha introduït, la informació no es pot esborrar, només es poden afegir nous registres que la modifiquin.

A nivell de seguretat, la tecnologia de la blockchain és a prova de hackers i té l’avantatge que encara que caigui la xarxa, només que un dels ordinadors o nodes es mantingui actiu, la informació o servei mai es perdria ni deixaria de funcionar.

En l’àmbit internacional es preveu una taxa de creixement anual de la blockchain del 61,5% i un nivell de desenvolupament semblant a internet als seus inicis. Actualment, els Estats Units tenen la quota de mercat més gran en l’adopció de la cadena de blocs. Ho demostra el fet que el 90% dels bancs nord-americans ja treballen solucions basades en aquesta tecnologia. L’Orient Mitjà i la Xina també s’està posant les piles en aquest àmbit.

A Catalunya més d’una trentena d’empreses, la majoria de les quals són microempreses molt joves, es dediquen al sector de la blockchain, ja sigui per desenvolupar els seus productes o serveis (55%), realitzar tasques de consultoria (30%) o bé perquè són firmes especialitzades en criptomonedes (15%).

La Generalitat vol posicionar Catalunya al capdavant de l’ús i el desenvolupament de la blockchain i per això l’està impulsant també dins de l’Administració pública.

Prepara la teva botiga en línia per al Black Friday

Tendències  ·  25 d'octubre del 2018

Si tens una botiga en línia segur que tens el divendres 23 de novembre marcat al calendari. I és que el Black Friday és l’avantsala de la campanya nadalenca, ja que moltíssima gent aprofita els dies compresos entre el Black Friday i el Cyber Monday (el dilluns següent) per comprar regals de Nadal.

La previsió de vendes en línia durant el proper Black Friday és d’un total de 1.300 milions d’euros, un 13% més que l’any passat, segons la consultora Making Science. Una excel·lent notícia tenint en compte que durant el Black Friday del 2017 les vendes en línia van créixer un 345% respecte la resta de l’any i el trànsit web a botigues en línia un 113%.

Els sectors de retail o comerç al detall més beneficiats continuen sent tecnologia, moda, esports, oci i turisme. Per tant, si a la teva botiga en línia hi tens productes d’alguna d’aquestes categories, ves preparant ofertes i promocions per al Black Friday.

Però, què esperen els consumidors durant el Black Friday? Principalment, grans descomptes de preu sobre nous productes, que normalment oscil·len entre el 20% i el 60%. Per tant, oblida’t d’intentar liquidar saldos o rebaixar productes de temporades anteriors perquè no funcionarà. Altres factors importants que valoren els consumidors són: la velocitat i flexibilitat en les entregues, la fiabilitat del servei i la facilitat a l’hora de fer la comanda i una possible devolució. Mentre que els valors de marca passen a un segon terme.

Com a venedor, el Black Friday és una bona oportunitat per arribar a nous clients i per aconseguir que els clients habituals comprin més. Això sí, abans de posar en marxar una campanya de Black Friday, assegura’t que les fitxes de productes del web són atractives i tenen tota la informació necessària, que tens prou estoc de productes, que podràs assumir una allau d’enviaments amb el teu transportista habitual i que tens ben explicada la política de devolucions en les condicions de compra.

I recorda que el Black Friday és l’ocasió perfecta per crear codis de descompte utilitzant els codis promocionals del gestor de continguts de CESW! Contacta’ns si necessites ajuda per fer-ho.

Continguts per atreure visites al teu web

Tendències  ·  11 d'octubre del 2018

El màrqueting de continguts és una de les tècniques més efectives i necessàries per atreure usuaris, convertir-los en clients i fidelitzar-los.

Fins aquí sona perfecte, però sovint la dificultat és trobar els continguts i formats adequats. Per això en aquest article et donem idees de tipus de continguts que t’ajudaran a captar nous clients i a vendre més.

  • Blog: l’estrella dels continguts i un valor afegit molt important per als negocis en l’àmbit digital. Es tracta de publicar regularment articles interessants i de qualitat per al nostre públic objectiu, seguint criteris de SEO. Què ens aporta? Ens mostra com a especialistes en el nostre sector, ens dona veu pròpia per crear la nostra imatge de marca i una reputació online, millora el nostre posicionament en els resultats de cerca de Google, ens acosta a més clients potencials i, per tant, ens acaba aportant vendes.
  • Newsletter: ens permet enviar articles del blog i altres continguts extres i de qualitat de manera regular i molt directa (via correu electrònic) a clients o usuaris realment interessats en els nostres productes o serveis. El butlletí electrònic és ideal per fidelitzar i vendre a un cost força baix.
  • Vídeos: la capacitat d’atracció i persuasió del vídeo màrqueting és innegable i s’està convertint en el format estrella dels dispositius mòbils. Podem fer vídeos corporatius sobre l’empresa, vídeos per presentar nous productes, vídeos d’esdeveniments i de testimonis de clients, vídeos tutorials, etc.
  • Infografies i imatges: continguts molt virals, sobretot a les xarxes socials, perquè mostren dades i informació d’una manera molt visual, directa i entenedora. És cert que ja no tenen l’efecte novetat de temps enrere, però encara funcionen molt bé i els usuaris prefereixen compartir infografies i imatges que altres tipus de continguts. Hi ha eines gratuïtes per crear infografies, com per exemple Canva.
  • PDFs: molt útil quan volem posar a disposició d’usuaris i clients continguts amplis o de caràcter més tècnic amb opció a descarregar-los. Com a contingut de text, els PDFs també posicionen força bé en els resultats de cerca.
  • Presentacions: les presentacions amb diapositives combinant text i imatge són un bon recurs per a continguts extensos i complexos. Dos dels programes gratuïts més utilitzats per fer presentacions força visuals i compartir-les són Slideshare i Prezi.
  • Guies: responen a dubtes i necessitats dels clients i ens posicionen com a experts o referents en el tema del qual tracten. Acostumen a donar informació específica i detallada i a ser més extenses que els articles d’un blog. És un tipus de contingut d’alt valor a canvi del qual, sovint, es demana a l’usuari que faciliti el seu correu electrònic per accedir-hi o descarregar-lo.

Ara que ja els coneixes, posa en pràctica els tipus de continguts més adequats per al teu negoci i els teus clients i ja veuràs com milloraràs els resultats!

Avantatges del remàrqueting

Tendències  ·  3 d'octubre del 2018

El remàrqueting o retargeting és una tècnica de màrqueting digital molt útil per a les empreses i marques per fer arribar els nostres anuncis de manera personalitzada a aquells potencials clients que ja han visitat algun cop el nostre web o bé que han obert algun correu electrònic nostre. És una segona oportunitat per vendre els nostres productes o serveis a aquells usuaris indecisos.

Això és possible gràcies a les cookies que s’instal·len al navegador de l’usuari quan visita un lloc web, de manera que quan entra a altres webs que accepten anuncis de tercers, es mostra l’anunci del producte que aquell usuari havia estat mirant anteriorment. Així fomentem el record a la ment de l’usuari per aconseguir la conversió final, ja sigui una venda o un contacte.

Quins són els avantatges del remàrqueting per a una empresa o marca?

  • Alta segmentació creant llistes d’usuaris per perfils i personalització dels anuncis.
  • Alta efectivitat, ja que ens dirigim a usuaris que en algun moment han estat interessats en els nostres productes o serveis i que, per tant, ja ens coneixen.
  • Potenciació del branding o imatge de marca, ja que poses la teva empresa o marca a la ment dels usuaris.
  • Adequació als teus objectius de màrqueting podent triar entre diferents tipus de campanyes de remàrqueting.
  • Augment del CTR (clics per impressions) i de les conversions, ja siguin contactes o vendes directes.
  • Millora del ROI (retorn de la inversió), ja que els costos són menors i l’efectivitat és major.


En definitiva, el remàrqueting és una excel·lent oportunitat de convertir clients potencials en clients reals.

Què valoren els consumidors de les botigues en línia?

Tendències  ·  16 d'agost del 2018

Segons un estudi realitzat per Smart Assistant i Researchscape, el factor decisiu que tenen en compte els consumidors respecte les botigues en línia és que siguin fiables.

Però, atenció, perquè aquest no és l’únic aspecte que valoren!

En l’àmbit digital, conèixer bé els productes que vens, fer recomanacions honestes i facilitar la decisió i el procés de compra al client, són factors que també fan que unes botigues o marques destaquin respecte d’altres.

L’estudi realitzat entre més de 1.000 compradors en línia d’entre 17 i 69 anys de diversos països ens aporta les següents dades:

  • A un 68% dels enquestats els agrada rebre recomanacions i consells honestos de la seva botiga o marca preferida.
  • Un 71% dels consumidors en línia han canviat de web perquè hi troben més fàcilment el que busquen.
  • Un 86% dels enquestats considera important que la botiga o marca sigui experta en el seu sector i pugui aconsellar amb coneixements i bon criteri sobre els seus productes.
  • Un 32% dels consumidors en línia valoren positivament que la botiga o marca conegui els seus gustos i preferències.
  • La majoria de compradors en línia que han utilitzat un servei d’assistència de vendes o un xat en línia l’han trobat útil i valoren positivament que les botigues en línia en tinguin.

La principal conclusió d’aquest estudi d’Smart Assistant i Researchscape és que disposar d’un servei d’atenció al client de qualitat és cada cop més important per a les botigues en línia. Els avantatges propis de l’e-commerce, com ara poder comprar en qualsevol moment i des de qualsevol lloc o poder comparar productes i preus ràpidament, no són suficient. Els consumidors es tornen més exigents també en l’àmbit digital i hem de cobrir les seves necessitats si volem que ens triïn a nosaltres i no a la nostra competència.