Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Què és la blockchain?

Tendències  ·  23 de gener del 2019

La blockchain o “cadena de blocs” és una tecnologia digital que permet la transferència de dades de manera codificada i completament segura, repartint la informació entre blocs interconnectats. S’acostuma a comparar amb el llibre de comptabilitat d’una empresa, on es registren les entrades i sortides de diners. Però la blockchain no es limita a moviments econòmics. Tot i que aquesta tecnologia és la base de les criptomonedes, com el bitcoin, la blockchain és aplicable a qualsevol tipus de transacció o transferència de dades.

La gran novetat de la blockchain és que elimina la figura de l’intermediari que comprova i aprova la transacció, descentralitzant-ne la gestió. Per exemple, en el cas de transferències econòmiques, ja no cal el banc d’intermediari. Com funciona? La informació es distribueix entre diversos nodes independents i interconnectats que la registren, la verifiquen i la validen. Això sí, un cop s’ha introduït, la informació no es pot esborrar, només es poden afegir nous registres que la modifiquin.

A nivell de seguretat, la tecnologia de la blockchain és a prova de hackers i té l’avantatge que encara que caigui la xarxa, només que un dels ordinadors o nodes es mantingui actiu, la informació o servei mai es perdria ni deixaria de funcionar.

En l’àmbit internacional es preveu una taxa de creixement anual de la blockchain del 61,5% i un nivell de desenvolupament semblant a internet als seus inicis. Actualment, els Estats Units tenen la quota de mercat més gran en l’adopció de la cadena de blocs. Ho demostra el fet que el 90% dels bancs nord-americans ja treballen solucions basades en aquesta tecnologia. L’Orient Mitjà i la Xina també s’està posant les piles en aquest àmbit.

A Catalunya més d’una trentena d’empreses, la majoria de les quals són microempreses molt joves, es dediquen al sector de la blockchain, ja sigui per desenvolupar els seus productes o serveis (55%), realitzar tasques de consultoria (30%) o bé perquè són firmes especialitzades en criptomonedes (15%).

La Generalitat vol posicionar Catalunya al capdavant de l’ús i el desenvolupament de la blockchain i per això l’està impulsant també dins de l’Administració pública.

Prepara la teva botiga en línia per al Black Friday

Tendències  ·  25 d'octubre del 2018

Si tens una botiga en línia segur que tens el divendres 23 de novembre marcat al calendari. I és que el Black Friday és l’avantsala de la campanya nadalenca, ja que moltíssima gent aprofita els dies compresos entre el Black Friday i el Cyber Monday (el dilluns següent) per comprar regals de Nadal.

La previsió de vendes en línia durant el proper Black Friday és d’un total de 1.300 milions d’euros, un 13% més que l’any passat, segons la consultora Making Science. Una excel·lent notícia tenint en compte que durant el Black Friday del 2017 les vendes en línia van créixer un 345% respecte la resta de l’any i el trànsit web a botigues en línia un 113%.

Els sectors de retail o comerç al detall més beneficiats continuen sent tecnologia, moda, esports, oci i turisme. Per tant, si a la teva botiga en línia hi tens productes d’alguna d’aquestes categories, ves preparant ofertes i promocions per al Black Friday.

Però, què esperen els consumidors durant el Black Friday? Principalment, grans descomptes de preu sobre nous productes, que normalment oscil·len entre el 20% i el 60%. Per tant, oblida’t d’intentar liquidar saldos o rebaixar productes de temporades anteriors perquè no funcionarà. Altres factors importants que valoren els consumidors són: la velocitat i flexibilitat en les entregues, la fiabilitat del servei i la facilitat a l’hora de fer la comanda i una possible devolució. Mentre que els valors de marca passen a un segon terme.

Com a venedor, el Black Friday és una bona oportunitat per arribar a nous clients i per aconseguir que els clients habituals comprin més. Això sí, abans de posar en marxar una campanya de Black Friday, assegura’t que les fitxes de productes del web són atractives i tenen tota la informació necessària, que tens prou estoc de productes, que podràs assumir una allau d’enviaments amb el teu transportista habitual i que tens ben explicada la política de devolucions en les condicions de compra.

I recorda que el Black Friday és l’ocasió perfecta per crear codis de descompte utilitzant els codis promocionals del gestor de continguts de CESW! Contacta’ns si necessites ajuda per fer-ho.

Continguts per atreure visites al teu web

Tendències  ·  11 d'octubre del 2018

El màrqueting de continguts és una de les tècniques més efectives i necessàries per atreure usuaris, convertir-los en clients i fidelitzar-los.

Fins aquí sona perfecte, però sovint la dificultat és trobar els continguts i formats adequats. Per això en aquest article et donem idees de tipus de continguts que t’ajudaran a captar nous clients i a vendre més.

  • Blog: l’estrella dels continguts i un valor afegit molt important per als negocis en l’àmbit digital. Es tracta de publicar regularment articles interessants i de qualitat per al nostre públic objectiu, seguint criteris de SEO. Què ens aporta? Ens mostra com a especialistes en el nostre sector, ens dona veu pròpia per crear la nostra imatge de marca i una reputació online, millora el nostre posicionament en els resultats de cerca de Google, ens acosta a més clients potencials i, per tant, ens acaba aportant vendes.
  • Newsletter: ens permet enviar articles del blog i altres continguts extres i de qualitat de manera regular i molt directa (via correu electrònic) a clients o usuaris realment interessats en els nostres productes o serveis. El butlletí electrònic és ideal per fidelitzar i vendre a un cost força baix.
  • Vídeos: la capacitat d’atracció i persuasió del vídeo màrqueting és innegable i s’està convertint en el format estrella dels dispositius mòbils. Podem fer vídeos corporatius sobre l’empresa, vídeos per presentar nous productes, vídeos d’esdeveniments i de testimonis de clients, vídeos tutorials, etc.
  • Infografies i imatges: continguts molt virals, sobretot a les xarxes socials, perquè mostren dades i informació d’una manera molt visual, directa i entenedora. És cert que ja no tenen l’efecte novetat de temps enrere, però encara funcionen molt bé i els usuaris prefereixen compartir infografies i imatges que altres tipus de continguts. Hi ha eines gratuïtes per crear infografies, com per exemple Canva.
  • PDFs: molt útil quan volem posar a disposició d’usuaris i clients continguts amplis o de caràcter més tècnic amb opció a descarregar-los. Com a contingut de text, els PDFs també posicionen força bé en els resultats de cerca.
  • Presentacions: les presentacions amb diapositives combinant text i imatge són un bon recurs per a continguts extensos i complexos. Dos dels programes gratuïts més utilitzats per fer presentacions força visuals i compartir-les són Slideshare i Prezi.
  • Guies: responen a dubtes i necessitats dels clients i ens posicionen com a experts o referents en el tema del qual tracten. Acostumen a donar informació específica i detallada i a ser més extenses que els articles d’un blog. És un tipus de contingut d’alt valor a canvi del qual, sovint, es demana a l’usuari que faciliti el seu correu electrònic per accedir-hi o descarregar-lo.

Ara que ja els coneixes, posa en pràctica els tipus de continguts més adequats per al teu negoci i els teus clients i ja veuràs com milloraràs els resultats!

Avantatges del remàrqueting

Tendències  ·  3 d'octubre del 2018

El remàrqueting o retargeting és una tècnica de màrqueting digital molt útil per a les empreses i marques per fer arribar els nostres anuncis de manera personalitzada a aquells potencials clients que ja han visitat algun cop el nostre web o bé que han obert algun correu electrònic nostre. És una segona oportunitat per vendre els nostres productes o serveis a aquells usuaris indecisos.

Això és possible gràcies a les cookies que s’instal·len al navegador de l’usuari quan visita un lloc web, de manera que quan entra a altres webs que accepten anuncis de tercers, es mostra l’anunci del producte que aquell usuari havia estat mirant anteriorment. Així fomentem el record a la ment de l’usuari per aconseguir la conversió final, ja sigui una venda o un contacte.

Quins són els avantatges del remàrqueting per a una empresa o marca?

  • Alta segmentació creant llistes d’usuaris per perfils i personalització dels anuncis.
  • Alta efectivitat, ja que ens dirigim a usuaris que en algun moment han estat interessats en els nostres productes o serveis i que, per tant, ja ens coneixen.
  • Potenciació del branding o imatge de marca, ja que poses la teva empresa o marca a la ment dels usuaris.
  • Adequació als teus objectius de màrqueting podent triar entre diferents tipus de campanyes de remàrqueting.
  • Augment del CTR (clics per impressions) i de les conversions, ja siguin contactes o vendes directes.
  • Millora del ROI (retorn de la inversió), ja que els costos són menors i l’efectivitat és major.


En definitiva, el remàrqueting és una excel·lent oportunitat de convertir clients potencials en clients reals.

Què valoren els consumidors de les botigues en línia?

Tendències  ·  16 d'agost del 2018

Segons un estudi realitzat per Smart Assistant i Researchscape, el factor decisiu que tenen en compte els consumidors respecte les botigues en línia és que siguin fiables.

Però, atenció, perquè aquest no és l’únic aspecte que valoren!

En l’àmbit digital, conèixer bé els productes que vens, fer recomanacions honestes i facilitar la decisió i el procés de compra al client, són factors que també fan que unes botigues o marques destaquin respecte d’altres.

L’estudi realitzat entre més de 1.000 compradors en línia d’entre 17 i 69 anys de diversos països ens aporta les següents dades:

  • A un 68% dels enquestats els agrada rebre recomanacions i consells honestos de la seva botiga o marca preferida.
  • Un 71% dels consumidors en línia han canviat de web perquè hi troben més fàcilment el que busquen.
  • Un 86% dels enquestats considera important que la botiga o marca sigui experta en el seu sector i pugui aconsellar amb coneixements i bon criteri sobre els seus productes.
  • Un 32% dels consumidors en línia valoren positivament que la botiga o marca conegui els seus gustos i preferències.
  • La majoria de compradors en línia que han utilitzat un servei d’assistència de vendes o un xat en línia l’han trobat útil i valoren positivament que les botigues en línia en tinguin.

La principal conclusió d’aquest estudi d’Smart Assistant i Researchscape és que disposar d’un servei d’atenció al client de qualitat és cada cop més important per a les botigues en línia. Els avantatges propis de l’e-commerce, com ara poder comprar en qualsevol moment i des de qualsevol lloc o poder comparar productes i preus ràpidament, no són suficient. Els consumidors es tornen més exigents també en l’àmbit digital i hem de cobrir les seves necessitats si volem que ens triïn a nosaltres i no a la nostra competència.

Resultats de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018

Tendències  ·  18 de juliol del 2018

L’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia mostra un creixement constant d’Instagram, que es col·loca en quarta posició després de WhatsApp, Facebook i YouTube, un augment de la popularitat dels influencers i l’assentament de les xarxes socials com a canal de compra.

Aquestes són les principals conclusions de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018, que analitza l’ús de les xarxes socials per així poder-ne treure el màxim profit des d’un punt de vista social i, sobretot, professional per a empreses i marques.

Altres dades interessants que mostra aquest estudi:

  • Un 85% dels espanyols, és a dir, 25,5 milions de persones, utilitza les xarxes socials. És evident que les xarxes socials estan més que consolidades a Espanya assolint ja una fase de maduresa. La majoria d’usuaris són dones i joves.
  • El mòbil és el dispositiu més utilitzat per connectar-se a les xarxes socials, tot i que l’ordinador li passa per davant quan es tracta de Facebook i LinkedIn. La tarda i el vespre són les franges horàries que registren més connectivitat.
  • Un 81% dels usuaris de xarxes socials segueixen perfils de marques. A més, el fet que una marca estigui present a les xarxes socials genera més confiança als usuaris i clients potencials.
  • La inversió publicitària d’empreses i marques a les xarxes socials ha anat augmentant en els darrers anys. El motiu és força clar: s’aconsegueix més interacció i més trànsit web i genera més branding.

El següent vídeo il·lustra les principals estadístiques extretes de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia:

També pots llegir i descarregar la versió reduïda de l'Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia.

Si t’estàs plantejant la presència de la teva empresa a les xarxes socials, et recomanem que llegeixis l’article ‘Quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?’.

Per què hauria de fer vídeo màrqueting?

Tendències  ·  15 de juny del 2018

L’impacte d’un vídeo en els nostres clients potencials és indiscutible. El vídeo ens permet transmetre d’una manera clara, directa i atractiva qui som i què oferim, ens ajuda a retenir l’usuari més temps al nostre web i, per tant, afavoreix el nostre posicionament orgànic en els resultats de cerca (SEO).

A més, els vídeos aporten dinamisme al nostre web, alimenten les nostres xarxes socials amb contingut més susceptible de ser compartit i de generar engagement, i augmenten les ràtios de conversió.

De vídeos n’hi ha de molts tipus i segur que algun encaixa amb el nostre negoci o professió. Podem fer vídeos corporatius mostrant l’empresa i com s’hi treballa, vídeos publicitaris de nous serveis o productes, vídeos demostratius i tutorials per explicar com funcionen els nostres productes i els beneficis que aporten als nostres clients, vídeos d’esdeveniments, etc.

Per si encara no t’hem convençut, aquí tens algunes xifres molt interessants:

  • El 80% d’usuaris recorda molt millor una marca si ha vist vídeos seus.
  • El 90% dels compradors en línia afirmen que el vídeo els ajuda en la decisió de compra i el 85% està disposat a comprar producte en webs on hi hagi vídeos perquè el contingut visual fa més atractiu i entenedor el producte.
  • YouTube és el segon cercador més utilitzat a tot el món després de Google.
  • La previsió per a aquest 2018 és que el vídeo suposi el 84% de tot el trànsit d’internet, tendència que anirà en augment els propers anys.

Tendències en disseny web per al 2018

Tendències  ·  5 d'abril del 2018

Tots volem un web amb un disseny únic, personalitzat i ben actual. Això ens ajuda a diferenciar-nos de la competència, a donar una imatge de marca potent i professional i a captar l’atenció dels clients potencials.

Aquestes són les principals tendències en disseny web d’enguany per aconseguir-ho:

1. Material design i minimalisme. És l’evolució natural del flat design, un disseny pla i senzill que facilita l’adaptació del web a dispositius mòbils. Tot i mantenir el toc minimalista del flat design com a essència, el material design juga amb el 3D i utilitza les ombres i els colors per donar profunditat a les superfícies i els elements. 

2. Disseny modular. La composició web es basa en fileres i columnes que donen com a resultat formes geomètriques i un equilibri asimètric que guanya terreny a les formes arrodonides i als elements aparentment desordenats.

3. Webs d’una sola pàgina amb portades Hero. L’scroll es continua imposant als clics per facilitar la navegació mitjançant dispositius mòbils, per tant es tendeix a tenir tots els continguts a la portada. A més, l’estil Hero s’imposa al passi d’imatges o slider tan utilitzat fins a les pàgines d’inici dels llocs web.  Un única imatge potent a pantalla completa impacta molt més, beneficia la velocitat de càrrega del web, funciona millor amb la versió responsive i no demana tant de temps a l’usuari.

4. Botons ghost. Son botons transparents amb una vora molt fina que encaixen perfectament el disseny Hero i l’estil minimalista del flat i el material design.

5. Tipografies handmade. La tipografia és dels elements que agafarà més protagonisme en el disseny web al llarg del 2018. Estan de moda les tipografies divertides i amb personalitat, preferiblement lineals, sense serif, i imitant l’estil “fet a mà”.

6. Colors vius i intensos. Tot i que el blanc continua sent el predilecte com a color de fons, els colors forts i atrevits s’han guanyat també un lloc al podi dels colors web, junt amb els degradats.

7. Més continguts audiovisuals. El vídeo és el contingut estrella del disseny web del 2018. S’ha comprovat que capta molt més l’atenció dels usuaris i fa que es quedin més estona al nostre web.  

8. Responsive. No podem negar l’evidència: cada cop més usuaris es connecten a internet des de dispositius mòbils. Per tant, si no volem perdre clients potencials, el nostre lloc web ha de ser responsive. Com hem vist, moltes de les tendències en disseny web van precisament dirigides a millorar l’experiència de l’usuari que navega amb el mòbil i la tauleta.