Són adequats per al teu negoci els anuncis a Linkedin?

Consells  ·  20 d'agost del 2019

No són tan populars com els anuncis a Facebook i Instagram però poden ser més efectius si el teu públic objectiu són empreses o professionals. Els anuncis a Linkedin són ideals per al màrqueting B2B (Business to Business), el que es dirigeix directament a d’altres empreses en comptes de fer-ho a particulars o a consumidor final.

En sectors en què sol ser complicat fer arribar els nostres missatges a l’audiència, aquesta xarxa et pot ajudar a donar a conèixer la teva marca als cercles professionals afins. Alhora, contribueix a ampliar la xarxa de contactes relacionada, incrementant al seu torn les possibilitats de captar nous clients potencials.

Linkedin ja no és la xarxa social que consultes només per buscar feina. Amb més de 300 milions d’usuaris actius al mes, Linkedin s’ha convertit en molt més que un aparador de currículums. A dia d’avui, Linkedin és en la major xarxa professional del món.

Per tal que puguis decidir si aquesta xarxa és convenient per al teu negoci, et compartim tot el que hauries de saber sobre els anuncis abans de llançar-t’hi a provar-ho:

1. Necessites un perfil de negoci a Linkedin

Probablement tens un perfil personal però, per poder fer anuncis, necessites crear una pàgina d’empresa amb informació exclusiva del negoci. Per dur-ho a terme, primer has d’escollir la tipologia de negoci i després omplir la fitxa amb el nom, el web, el logotip i una descripció de màxim 120 caràcters.

Si encara no tens un perfil de negoci a Linkedin, no esperis més! Fer-ho és fàcil i et proporciona un espai publicitari alternatiu per als teus productes i serveis.

2. Requereix una alta inversió

Si tens en ment els 0,10 €/clic de Facebook o l’1 €/clic dels anuncis de Google, canvia el xip i oblida les comparacions. Els anuncis a Linkedin tenen un cost bastant més elevat que la resta de xarxes socials.

S’estima que el cost per clic mínim és de 2 € i es recomana una inversió mínima diària de 10 € per campanya. Si el retorn de la inversió és positiu i obtens contactes de qualitat, aquestes xifres poden ser excel·lents però, en cas que només vulguis provar-ho, has de partir d’una inversió significativa.

3. Arribes a les bústies de correu dels teus clients potencials

Tot i que els anuncis poden aparèixer camuflats entre les publicacions del feed principal i al lateral dret, Linkedin dona als anunciants una possibilitat única: enviar missatges personalitzats a les safates d’entrada de clients potencials. A part de que és una eina molt directa, el millor és que només reben els missatges els usuaris que estan actius a la xarxa i el remitent pot ser un perfil personal.

Aquesta comunicació tan directa també té un punt feble: si els usuaris no hi estan interessats, poden interpretar el teu missatge com a spam.

4. Pots segmentar per sectors d’activitat i càrrecs

Per evitar anuncis no rellevants, és clau treballar una bona segmentació. En aquest sentit, Linkedin ens ho posa fàcil gràcies a la seva àmplia base de dades de professionals.

A les clàssiques segmentacions d’ubicació, sexe i edat, Linkedin afegeix segmentacions segons el nom de l’empresa, el sector, el càrrec dels usuaris, la universitat on aquests hagin estudiat i fins i tot les seves aptituds.

Imagina’t les possibilitats: podries crear un anunci per a empreses del sector industrial del Gironès que només vegin els càrrecs directius que tinguin un màster en indústria 4.0. i hagin fet cursos sobre temes d’innovació.

5. Requereix d’una gestió professional

Tal i com ocorre amb el Business Manager de Facebook i Instagram o la plataforma de Google Ads per als anuncis en aquest cercador, Linkedin disposa de la seva pròpia plataforma de gestió, el Campaign Manager.

No és una eina excessivament complicada, però si no estàs familiaritzat amb els formats publicitaris, les opcions de pagament (per clic, per 1.000 impressions o per enviament) o el seguiment de conversions, la gestió diària pot ser una mica aclaparadora.

Quan pensis en qualsevol tipus de publicitat social, cal que tinguis en compte totes les opcions disponibles, les valoris i decideixis quina encaixa millor amb el teu negoci. Des del departament de màrqueting de CESW, estarem encantats d’assessorar-te i acompanyar-te en el procés!