SEO: Els darrers canvis en l'algoritme de Google

Consells  ·  Novetats  ·  28 de març del 2018

Com a principal motor de cerca a internet, Google és qui marca les directrius a seguir en el posicionament orgànic dels webs. Per tant, si volem que la nostra empresa o marca estigui ben posicionada per arribar més fàcilment als nostres clients potencials, hem de seguir fil per randa les seves recomanacions. 

Els darrers canvis en l’algoritme de Google han donat lloc a noves tendències en el SEO del 2018, que t’expliquem a continuació:

  • Les URLs dels webs han de ser accessibles i fàcils de rastrejar i analitzar per Google.
  • Els webs han de tenir bons títols i meta descripcions, que és el que es mostra a la pàgina de resultats de cerca. Google també fomenta l’ús dels rich snippets, que són les imatges i valoracions dels usuaris.
  • La velocitat de càrrega dels webs continua sent clau. Els webs han d’estar tècnicament optimitzats perquè es carreguin ràpid i es vegin bé.
  • Responsive sí o sí. Google prioritzarà la versió web adaptada a dispositius mòbils a l’hora d’indexar i posicionar els llocs web.
  • El factor local guanya importància i els resultats de cerca estan més influenciats per la ubicació geogràfica de l’usuari que pel domini.
  • El contingut de qualitat continua sent fonamental i hi ha diversos aspectes a tenir en compte: ha de respondre a la cerca de l’usuari millor que ningú i a la primera pàgina del web, ha de tenir enllaços i la possibilitat de ser compartit a les xarxes socials, els textos han d’estar enriquits, etc. En definitiva, hem de fer copys atractius i escriure per a persones i no per a robots.
  • Els vídeos guanyen protagonisme entre els continguts, ja que els enriqueixen i contribueixen a que l’usuari es quedi més estona al nostre web.
  • Les paraules clau continuen sent molt importants i n’hem de fer un bon ús, identificant la paraula clau principal i trobant tot un conjunt de paraules clau secundàries relacionades amb el nostre negoci i sector.


Fins ara hem explicat què ens ajuda a millorar el posicionament orgànic del nostre web, però també hi ha factors que perjudiquen el SEO i ens fan baixar posicions en els resultats de cerca. Ens referim a la publicitat intrusiva mitjançant anuncis molestos tipus pop-up, als enllaços de mala qualitat o que no funcionen, als webs que només volen aconseguir ingressos en lloc d’oferir continguts útils i de qualitat, als problemes tècnics com la velocitat de càrrega o el certificat de seguretat HTTPS i als webs que no donen una bona experiència d’usuari, entre d’altres.