Resultats de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018

Tendències  ·  18 de juliol del 2018

L’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia mostra un creixement constant d’Instagram, que es col·loca en quarta posició després de WhatsApp, Facebook i YouTube, un augment de la popularitat dels influencers i l’assentament de les xarxes socials com a canal de compra.

Aquestes són les principals conclusions de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018, que analitza l’ús de les xarxes socials per així poder-ne treure el màxim profit des d’un punt de vista social i, sobretot, professional per a empreses i marques.

Altres dades interessants que mostra aquest estudi:

  • Un 85% dels espanyols, és a dir, 25,5 milions de persones, utilitza les xarxes socials. És evident que les xarxes socials estan més que consolidades a Espanya assolint ja una fase de maduresa. La majoria d’usuaris són dones i joves.
  • El mòbil és el dispositiu més utilitzat per connectar-se a les xarxes socials, tot i que l’ordinador li passa per davant quan es tracta de Facebook i LinkedIn. La tarda i el vespre són les franges horàries que registren més connectivitat.
  • Un 81% dels usuaris de xarxes socials segueixen perfils de marques. A més, el fet que una marca estigui present a les xarxes socials genera més confiança als usuaris i clients potencials.
  • La inversió publicitària d’empreses i marques a les xarxes socials ha anat augmentant en els darrers anys. El motiu és força clar: s’aconsegueix més interacció i més trànsit web i genera més branding.

El següent vídeo il·lustra les principals estadístiques extretes de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia:

També pots llegir i descarregar la versió reduïda de l'Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia.

Si t’estàs plantejant la presència de la teva empresa a les xarxes socials, et recomanem que llegeixis l’article ‘Quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?’.