Quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?

Consells  ·  10 de maig del 2018

Segons l’estudi anual de Xarxes Socials 2017 de l’IAB Spain, ja hi ha 19 milions d’usuaris de xarxes socials a Espanya. Les xarxes socials més utilitzades són Facebook (91%), YouTube (71%), Twitter (50%) i Instagram (45%), mentre que les més ben valorades són Youtube i Instagram per davant de Facebook i Twitter.

Però de xarxes socials encara n’hi ha més, com LinkedIn, Google+ o Google My Business, i la gran pregunta que ens fem tots és quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?

Per trobar la resposta, primer de tot cal que esbrinem per quines xarxes socials es mouen els nostres clients i com les utilitzen, que determinem quins són els nostres objectius com a empresa o marca (donar-nos a conèixer, millorar el nostre posicionament, promocionar productes, crear comunitat, fer networking o captar nous clients, etc.) i que estiguem atents a què fa la competència.

En general, podríem dir que Facebook i Instagram són les xarxes socials per excel·lència de les empreses que es dirigeixen al consumidor final (B2C) perquè ens permeten molta interacció i funcionen molt bé per promocionar productes o serveis. En canvi, Twitter i LinkedIn són les millors per a empreses que treballen per a altres empreses (B2B) ja que ens permeten fer contactes, captar talent, millorar la imatge de marca i monitorar què diuen de nosaltres. Si volem fer branding, tant Facebook com Youtube seran molt útils, mentre que Google+, tot i ser molt poc utilitzada pels usuaris, ens ajuda a millorar el posicionament orgànic (SEO).

També és molt important tenir en compte el sector. Per exemple, Instagram s’està convertint en la xarxa estrella per als negocis turístics, LinkedIn és una bona font de contactes per als professionals liberals i les empreses de recursos humans, Facebook és ideal per a comerços i empreses que venguin oci, Twitter és la preferida dels professionals del màrqueting, els periodistes i els polítics.