Què valoren els consumidors de les botigues en línia?

Tendències  ·  16 d'agost del 2018

Segons un estudi realitzat per Smart Assistant i Researchscape, el factor decisiu que tenen en compte els consumidors respecte les botigues en línia és que siguin fiables.

Però, atenció, perquè aquest no és l’únic aspecte que valoren!

En l’àmbit digital, conèixer bé els productes que vens, fer recomanacions honestes i facilitar la decisió i el procés de compra al client, són factors que també fan que unes botigues o marques destaquin respecte d’altres.

L’estudi realitzat entre més de 1.000 compradors en línia d’entre 17 i 69 anys de diversos països ens aporta les següents dades:

  • A un 68% dels enquestats els agrada rebre recomanacions i consells honestos de la seva botiga o marca preferida.
  • Un 71% dels consumidors en línia han canviat de web perquè hi troben més fàcilment el que busquen.
  • Un 86% dels enquestats considera important que la botiga o marca sigui experta en el seu sector i pugui aconsellar amb coneixements i bon criteri sobre els seus productes.
  • Un 32% dels consumidors en línia valoren positivament que la botiga o marca conegui els seus gustos i preferències.
  • La majoria de compradors en línia que han utilitzat un servei d’assistència de vendes o un xat en línia l’han trobat útil i valoren positivament que les botigues en línia en tinguin.

La principal conclusió d’aquest estudi d’Smart Assistant i Researchscape és que disposar d’un servei d’atenció al client de qualitat és cada cop més important per a les botigues en línia. Els avantatges propis de l’e-commerce, com ara poder comprar en qualsevol moment i des de qualsevol lloc o poder comparar productes i preus ràpidament, no són suficient. Els consumidors es tornen més exigents també en l’àmbit digital i hem de cobrir les seves necessitats si volem que ens triïn a nosaltres i no a la nostra competència.