Contacta'ns Contacta'ns

Què és l'UGC i com pot ajudar-te a fer créixer el teu negoci

22 de gener de 2024

Alguna vegada has llegit una ressenya a Amazon que t’ha fet decantar per comprar-te un producte o un altre? Has vist mai un story d’un amic menjant a un restaurant i has acabat consultant-ne la carta al seu web? 

Amb la constant innovació tecnològica i el boom de les xarxes socials, el màrqueting s’ha tornat una acció de comunicació bidireccional. Ja no només escoltem les veus de darrere els mitjans convencionals, ara totes nosaltres tenim un espai on compartir opinions. Interactuen amb les marques, les seguim a les seves xarxes socials, comenten i compartim el seu contingut… 

És precisament en aquest context en què neix l’UGC, un concepte clau del màrqueting contemporani. 

Què és l’UGC? 

l’UGC (User Generated Content - traduït com a Contingut Generat per l’Usuari) és qualsevol contingut creat pels mateixos usuaris, seguidors o consumidors d’una marca o un negoci en relació amb els seus productes o serveis. Són històries, comentaris i opinions genuïnes fetes per gent real, sense estar lligades a campanyes publicitàries o col·laboracions amb la marca. Des d’un comentari a un blog, compartir un story etiquetant-te, fer un videotutorial sobre algun dels teus productes o deixar una ressenya a la teva fitxa del Google My Business.

I per què cal tenir en compte l’UGC i com m’ajudarà a fer créixer la meva marca?

Els usuaris consulten i valoren els continguts que transmeten credibilitat, confiança i transparència abans de prendre qualsevol decisió, i l’UGC no deixa de ser una estratègia que connecta la teva marca amb la realitat, i tot el que la teva audiència o mercat diu de tu.

Ajuda a valorar la teva comunitat, demostrant que el que els teus clients opinin sobre tu és important. A través dels seus comentaris i contingut exclusiu, són els mateixos usuaris qui presenten els teus productes o serveis davant possibles nous clients potencials del seu entorn. Per tant, no només t’ajuda a millorar la relació de confiança amb els teus clients habituals, sinó que t’obre les portes a nous mercats i, a més a més, no suposa cap cost per la teva empresa. Al cap i a la fi, desvirtualitzant tot el context en el qual teoritza l’UGC, el mecanisme base que segueix és el més eficaç que hi ha hagut mai, el del boca a boca.

Així doncs, integrar el contingut generat pels usuaris a la teva estratègia de màrqueting pot ser la clau d’una campanya efectiva, de gran valor i baix cost per la que val la pena treballar.

Vols que dissenyem
el teu web o botiga online
TOTALMENT GRATIS*?

Informa’t de com aconseguir-ho fent clic aquí!

VULL UN WEB O BOTIGA ONLINE GRATIS*