Què cal tenir en compte per a una òptima experiència d’usuari
Tens un web per al teu negoci i l’objectiu principal és que els clients hi entrin, hi estiguin tan temps com sigui possible: mirin els productes i/o serveis, llegeixin notícies del blog, facin el tafaner per la història de l’empresa i, com no, acabin comprant o enviant un formulari de contacte per demanar més informació.
A Cap Empresa Sense Web, encara no podem preveure com serà el comportament dels usuaris quan entrin al teu web però hem aprés a posar-los-ho fàcil. Els nostres programadors creen interfícies segures i compatibles però, alhora, els nostres dissenyadors s’encarreguen d’arrodonir el procés centrant l’atenció en un terme que darrerament s’ha posat de moda: l’experiència d’usuari (User Experience, UX). Aquest consisteix en planejar el disseny del web segons com creiem que l’usuari interactuarà amb el mateix.
D’aquesta manera, el teu web serà bonic però proporcionarà també una experiència tan bona a l’usuari que els percentatges de rebot baixaran a xifres inferiors al 50 %! Malgrat que nosaltres tenim en compte molts dels factors UX quan creem les pàgines web dels nostres clients, és important que tu també els tinguis en compte a l’hora d’introduir o actualitzar els continguts.
Web senzilla
En qüestions web, la clau d’un bon funcionament és la simplicitat, un valor a l’alça que permet donar als usuaris el que busquen de forma fàcil i còmoda. A dia d’avui, és necessari fugir de webs amb estructures excessivament complexes i sense una informació clara ni ordenada.
Per contra, és recomanable optar per una interfície neta, simple, concisa i visual que doni respostes al primer cop d’ull. T’hi ajudarà un menú de navegació precís amb les pàgines més rellevants per als teus usuaris combinat amb diversos submenús que afinin les cerques sense saturar.
Navegació intuïtiva
Quan es tracta de fer clics dins una pàgina web, menys és més. Diuen els entesos en neuromàrqueting que qualsevol usuari hauria de poder accedir a qualsevol apartat del web amb un màxim de tres clics. Fes la prova: ocorre això al teu web o l’usuari es perd pel camí?
En aquest sentit, et poden ajudar els mapes de calor, un tipus de gràfics que mostren informació sobre les zones del web per les quals els usuaris passen el ratolí, fan clic o centren la vista. Així doncs, eines com aquestes donen més pistes del comportament dels usuaris que et permetran detectar patrons i organitzar el web en conseqüència.
Cercador intern
Tal i com ja té en compte el nostre gestor web, és imprescindible col·locar sempre un cercador intern per tal que els usuaris busquin directament el que els interessa sense necessitat de perdre’s pels menús.
A ser possible, aquest ha d’estar a la zona superior de la pàgina (a la mateixa capçalera, idealment), en unes mides més grans que les habituals i dins un quadre de text ressaltat en colors (una lupa sola no és suficient).
Lectura fàcil
T’enganyaríem si et diguéssim que els usuaris llegeixen tot el contingut del teu web. Per més innovador i interessant que aquest sigui, els usuaris només escanegen els textos mentre es fixen en els elements principals. En aquest sentit, cal que col·loquis els missatges que t’interessen en llocs privilegiats com l’esquerra de la pàgina on primer es focalitza la mirada i els destaquis amb negretes.
A més, escull sempre una tipografia bàsica i clara i assegura’t que els textos apareixen en un fons neutre que faciliti la seva lectura. Per últim, afegeix botons amb crides a l’acció que clarifiquin les accions que els usuaris haurien de fer al web (compra, envia un formulari, clica per a més informació,...). I per si algun usuari despistat es perd, facilita-li el camí de tornada amb les engrunes de pa!
Velocitat de càrrega
No t’ha passat mai que quan una pàgina web triga més d’uns segons en carregar la tanques i te n’oblides?
En el temps de la immediatesa, cal optimitzar el web per evitar que cap dels seus elements n’alenteixi la càrrega. Pots revisar-ho amb eines com el Page Speed Insights dels desenvolupadors de Google, el qual no només fan una valoració del rendiment sinó que a més et llista les possibles solucions. Ja sigui optimitzar imatges o codis, no perdis usuaris a causa d’una pàgina lenta!
Procés de pagament ràpid
En el cas de les botigues en línia, els abandonaments de la cistella de la compra són un dels moments més temuts. Ja sigui perquè cal registrar-se de forma obligatòria, perquè cal omplir masses passos i formularis o perquè les despeses d’enviament o IVA no són les esperades, el cas és que molts dels usuaris marxen del web sense haver efectuat la compra.
Per a nosaltres, el més important és simplificar al màxim el procés, minimitzant els scrolls i les pàgines. Els usuaris no estan disposats a omplir infinitat de pàgines per realitzar una compra. En cas que això ocorri al teu web, els usuaris sempre preferiran recórrer a Amazon.
A banda de tots els factors ja mencionats, també és interessant utilitzar la funcionalitat de productes similars així com el disseny responsive, dos factors que et garantim en tots els webs de CESW.
En resum, un web òptim requereix d’un bon disseny, una bona usabilitat, un bon contingut i una bona dosis de creativitat que et diferenciï de la competència. Ara que tens el teu web, no perdis l’oportunitat de fer-lo més amigable a l’usuari!
També et pot interessar
-
Disseny web Comerç electrònic Màrqueting digital Xarxes socials
3 de maig de 2024
Com et pot ajudar la Intel·ligència Artificial a gestionar les Xarxes Socials del teu negoci
Descobreix com la intel·ligència artificial pot optimitzar la gestió de les Xarxes Socials per a petits empresaris. Eines com Iconosquare, Canva i Postly automatitzen tasques, milloren el contingut i ajuden a connectar amb l'audiència eficaçment.