Per què hauries d'utilitzar el pòdcast en la teva estratègia de màrqueting?
Han passat 85 anys des de la famosa i revolucionària retransmissió radiofònica de “La guerra dels mons” del cineasta Orson Welles: aquell fals noticiari sobre una invasió alienígena a la Terra (inspirada en la novel·la de ciència-ficció sota el mateix títol, escrita per H. G. Wells) que va generar una enorme controvèrsia i va demostrar al món el poder del format àudio per crear una experiència immersiva i convincent pels espectadors.
Avui dia, gairebé un segle més tard d’aquest succés i malgrat la gran evolució de la tecnologia, l’àudio segueix essent un pilar fonamental en el món de la comunicació. Ja no només hi tenen accés periodistes o professionals del sector, gràcies a l’aparició del pòdcast, aquesta poderosa eina està a les mans de qualsevol persona que tingui accés a un micròfon i a un dispositiu amb connexió a internet i, com era d’esperar, ja s’està utilitzant en màrqueting digital com a una porta més on donar a conèixer una marca, connectar amb el seu públic i augmentar vendes.
El pòdcast ha experimentat un creixement sense precedents en els últims anys. La facilitat d’accés a contingut especialitzat, la conveniència de poder-ho escoltar en qualsevol moment i des de qualsevol lloc i la connexió personal que s’estableix entre els oients i els emissors són només algunes de les claus del seu èxit.
Però, per què hauries d’utilitzar el pòdcast en la teva estratègia de màrqueting? Doncs, en primer lloc, perquè et permet arribar a audiències específiques i compromeses. A través d’un pòdcast, les marques poden transmetre un missatge directament al seu públic objectiu, establint la seva experiència en un nínxol de mercat concret i reforçant la seva imatge de marca. El format àudio permet proporcionar informació valuosa, consells pràctics i perspectives úniques sobre els seus propis productes de manera clara i directa sense necessitat de fer una gran inversió ni disposar de material.
A través del podcàsting, una marca també pot aconseguir generar més confiança i credibilitat entre els seus consumidors. Amb episodis informatius, educatius o de divulgació, les marques poden demostrar la seva experiència i coneixement en la indústria, fet que els permet construir una relació més sòlida amb l’audiència.
El pòdcast també ofereix un espai per explicar històries i crear una experiència personalitzada. Existeixen múltiples formats com entrevistes, monòlegs, debats, o fins i tot narratives de ficció en sèrie que deixen espai a la creativitat i la llibertat perquè cada podcaster treballi sense limitacions. Precisament és aquesta llibertat la que fa que aquest format sigui l’ideal per tantes empreses de múltiples sectors tan diversos entre ells.
Així doncs, quin procés hauríem de seguir si volem aprofitar tots aquests avantatges per a promocionar la nostra empresa?
- Definir el teu objectiu i el teu públic: Identificar clarament aquests valors t’ajudarà a crear contingut rellevant, atractiu i útil.
- Escollir un format que s’adapti a la teva marca i a la teva audiència.
- Crear contingut de qualitat i de manera regular.
- Promocionar el pòdcast per guanyar visites i engagement.
- Aprofitar el pòdcast per treballar el màrqueting de continguts.
- Analitzar els resultats del pòdcast per ajustar i millorar la teva estratègia.
Moltes són les empreses que ja s’han sumat al carro del podcàsting i estan aprofitant tots els avantatges que els aporta. I tu, a què estàs esperant?
També et pot interessar
-
Comerç electrònic Màrqueting digital
12 de juliol de 2024
IA i E-Mail Màrqueting
La intel·ligència artificial revoluciona l'email màrqueting, millorant personalització i segmentació per augmentar obertures i conversions. Optimitza campanyes, crea contingut atractiu, protegeix contra correu brossa i automatitza tasques.