Contacta'ns Contacta'ns

Per què Facebook canvia de nom a Meta?

12 de novembre de 2021

En els últims dies Mark Zuckerberg, el creador de l'empresa i xarxa social Facebook, va anunciar un canvi de nom de tota la corporació: a partir de l'1 de desembre es passarà a dir "Meta" i englobarà a tot el conjunt d'empreses propietat de Zuckerberg: Facebook, Whatsapp, Instagram i altres projectes com Quest o Horizon.

Els motius d'aquest canvi són varis i responen a diferents objectius i interessos del que fins ara coneixíem com Facebook (a partir d'ara en direm Meta). Ens proposem detallar-los.

El naixement d'aquest canvi de nom vol representar l'inici d'una nova etapa centrada en el "Metavers", un nou paradigma digital que combina el món real amb la realitat augmentada i virtual. En aquest món, les persones podran interactuar entre elles a través d'avatars. La visió i el valor que en dóna l'empresa és la d'una nova era d'internet.

El "metavers" serà una realitat alternativa i complementària amb infinitat de possibilitats que connectarà encara més a les persones, trencant barreres físiques i entrellaçant dos mons: el real i el virtual.

Això si, es preveu que fins d'aquí 10 o 15 anys no estarà realment operatiu.

Un altre argument d'aquest canvi de nom és el de diferenciar-se com a empresa tecnològica i allunyar-se de l'etiqueta d'empresa de xarxes socials. El motiu és que l'objectiu de Facebook Meta segueix essent el de connectar a les persones, però el nom no inclou totes les àrees en les quals tenen incidència.

En l'àmbit d'empresa volen diferenciar una part que comprèn la "família d'aplicacions" i per una altra part les "plataformes futures".

Finalment, i encara que no ho hagin anunciat oficialment, el canvi de nom implica indirectament un reinici i "netejar" la imatge de marca i els núvols que planen sobre el el nom de "Facebook" arran de les últimes notícies polèmiques sobre la privacitat dels usuaris o els anomenats "Facebook papers".

La conclusió a la qual arribem és que el canvi de nom remet a voler iniciar una nova etapa a l'empresa, amb una nova visió cap al futur tecnològic de la humanitat. Al mateix temps, volen deixar enrere als fantasmes del passat i modificar la visió que té l'opinió pública d'ells.