Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Google Shopping es fa més omnipresent

Novetats  ·  20 de maig del 2019

Davant l’amenaça d’Amazon, Google no es vol quedar enrere en la guerra per les vendes online i ha decidit contraatacar: Google Shopping ha anunciat que està treballant per convertir-se en un marketplace. Encara no se sap quan ni com però la voluntat del gegant d’internet és clara.

Tot i que ho pugui semblar, la idea no és nova ja que reneix com una fusió de Google Shopping Actions i Google Express, ambdues disponibles només als Estats Units. La darrera permet realitzar les compres de forma fàcil i rebre les entregues de productes en un període màxim de 5 dies. La novetat arriba però amb el redisseny i impuls definitiu del projecte: les anteriors plataformes s’integren i es milloren sota el nom de Google Shopping Experience. Aquesta representarà una competència per d’altres plataformes que ja han incorporat la possibilitat de comprar, com és el cas d'Instagram.

Els avantatges de la nova aposta de Google són clares:

  • La plataforma oferirà una pàgina principal personalitzada que recollirà tots els productes i permetrà filtrar per marques, tipologia de productes, valoracions dels usuaris i fins i tot veure vídeos.
  • La revolució definitiva arribarà amb el botó blau que permetrà afegir el producte al carret i comprar els articles directament. Per tant, no caldrà sortir de la plataforma de Shopping per acabar la compra ja que els pagaments seran immediats i aniran vinculats al compte de Google de cada usuari.

Caldrà esperar uns mesos per veure com resol Google la qüestió logística i bastant més perquè les millores arribin a Europa.

Pel que no caldrà esperar és per a la implementació de les millores dels anuncis de Shopping. Fa poques setmanes, Google anunciava que els anuncis es veurien també a l’apartat d’imatges del cercador però ara ha fet saber que els anuncis de Shopping apareixeran també a Youtube encara que no siguin en format de vídeo. I el que és més important, els gestors tindran la possibilitat de definir on voldran mostrar els anuncis: Google, imatges i/o Youtube. La finalitat oficial de tot plegat és expansionar l’abast dels anuncis cap a nous usuaris però la conseqüència més immediata que veuran els anunciants serà un consum més ràpid de la inversió i un increment de tràfic.

Si tens una botiga online amb Cap Empresa Sense Web i encara no has provat el nostre servei de màrqueting d’anuncis de Shopping, no esperis més perquè aquesta és la gran aposta de Google per l’any 2019.

La xarxa social Google+ desapareix a correcuita

Novetats  ·  15 de febrer del 2019

Google+ va néixer l’any 2011 amb la intenció de convertir-se en la xarxa social més utilitzada del món i desbancar Facebook i Twitter, les líders del moment. Nou anys després, Google tanca definitivament la seva xarxa social per diversos motius.

El primer motiu és l’evident fracàs de Google+ com a xarxa social. Una dada reveladora en aquest sentit és que el 90% de les sessions d’usuari són de menys de 5 segons de durada. Tot i un inici que podia semblar prometedor, Google+ no ha aconseguit arribar als usuaris.

El segon motiu és la seguretat. Al novembre del 2018, un error de seguretat va exposar les dades privades de 500.000 usuaris. Aquest ja va ser el detonant per anunciar el tancament de la xarxa social de cara a l’agost del 2019. Però una nova fuga massiva de dades al gener del 2019, que ha afectat 52,5 milions d’usuaris, ha obligat a Google a avançar-ne el tancament a l’abril del 2019.

Si ets usuari de Google+, tens temps fins el 2 d’abril per descarregar tot el contingut que hagis creat o compartit en aquesta xarxa social, ja siguin publicacions, imatges, esdeveniments, etc. Només cal que segueixis aquestes senzilles instruccions sobre com descarregar les teves dades de Google+. Primer hauràs de seleccionar les dades que vols descarregar i després configurar com vols que Google te les enviï. Així de fàcil!

D’altra banda, si tens una fitxa de Google My Business, hauràs rebut o rebràs ben aviat un comunicat de Google informant del tancament de Google+. És merament informatiu i no cal que facis res. Google n’informa perquè a tots els usuaris que creaven una fitxa de negoci a Google My Business els donava d’alta automàticament a Google+, encara que molts d’ells mai l’han arribat a utilitzar.

Tot i l’imminent tancament de Google+, Google té intenció de dur a terme els seus plans de tenir una versió de Google+ per a empreses. Estarem atents a qualsevol novetat!

Més informació sobre el tancament de Google+.

Què és la blockchain?

Novetats  ·  23 de gener del 2019

La blockchain o “cadena de blocs” és una tecnologia digital que permet la transferència de dades de manera codificada i completament segura, repartint la informació entre blocs interconnectats. S’acostuma a comparar amb el llibre de comptabilitat d’una empresa, on es registren les entrades i sortides de diners. Però la blockchain no es limita a moviments econòmics. Tot i que aquesta tecnologia és la base de les criptomonedes, com el bitcoin, la blockchain és aplicable a qualsevol tipus de transacció o transferència de dades.

La gran novetat de la blockchain és que elimina la figura de l’intermediari que comprova i aprova la transacció, descentralitzant-ne la gestió. Per exemple, en el cas de transferències econòmiques, ja no cal el banc d’intermediari. Com funciona? La informació es distribueix entre diversos nodes independents i interconnectats que la registren, la verifiquen i la validen. Això sí, un cop s’ha introduït, la informació no es pot esborrar, només es poden afegir nous registres que la modifiquin.

A nivell de seguretat, la tecnologia de la blockchain és a prova de hackers i té l’avantatge que encara que caigui la xarxa, només que un dels ordinadors o nodes es mantingui actiu, la informació o servei mai es perdria ni deixaria de funcionar.

En l’àmbit internacional es preveu una taxa de creixement anual de la blockchain del 61,5% i un nivell de desenvolupament semblant a internet als seus inicis. Actualment, els Estats Units tenen la quota de mercat més gran en l’adopció de la cadena de blocs. Ho demostra el fet que el 90% dels bancs nord-americans ja treballen solucions basades en aquesta tecnologia. L’Orient Mitjà i la Xina també s’està posant les piles en aquest àmbit.

A Catalunya més d’una trentena d’empreses, la majoria de les quals són microempreses molt joves, es dediquen al sector de la blockchain, ja sigui per desenvolupar els seus productes o serveis (55%), realitzar tasques de consultoria (30%) o bé perquè són firmes especialitzades en criptomonedes (15%).

La Generalitat vol posicionar Catalunya al capdavant de l’ús i el desenvolupament de la blockchain i per això l’està impulsant també dins de l’Administració pública.

Les claus de la nova LOPDGDD

Novetats  ·  8 de gener del 2019

El 6 de desembre va entrar en vigor la nova Llei Orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals (LOPDGDD), vinculada al nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) de la Unió Europea.

La nova LOPDGDD aporta algunes novetats respecte qüestions en les quals el RGPD és més obert i dona potestat a cada Estat perquè ho desenvolupi.

Les principals novetats de la nova LOPDGDD són les següents:

  • L’edat mínima per consentir el tractament de les nostres dades personals es fixa als 14 anys.
  • Es legitima el tractament de les dades que siguin estrictament de contacte amb empresaris i autònoms, basant-lo en l’interès legítim del responsable del tractament (article 19).
  • S’atorga el rang de llei a la possibilitat de tractar imatges i veu a partir de càmeres de videovigilància, quan es faci per motius de seguretat o de control dels treballadors.
  • Es proporciona emparament legal a les associacions privades que tractin dades personals amb l’objectiu d’evitar l’enviament de comunicacions comercials i publicitàries als seus associats o inscrits.
  • La nova LOPD amplia el llistat d’entitats que hauran de comptar obligatòriament amb un Delegat de Protecció de Dades a: els col·legis professionals, els centres docents i universitats públiques i privades, les entitats financeres, les empreses de publicitat i prospecció comercial, els centres i empreses de salut, públics i privats, i les empreses de seguretat privada (article 34).
  • El RGPD exigeix que hi hagi un procediment per via administrativa per als casos de vulneració dels drets a la protecció de dades dels particulars, però en la pràctica no estableix ni concreta com ha de ser aquest procediment, ni com s’han de realitzar els diferents tràmits procedimentals. En aquests sentit, la nova LOPD dedica un títol sencer (el VIII, articles 63 al 69) a regular el procediment en qüestió.
  • La nova LOPD incorpora el títol X, dedicat a la garantia dels drets digitals. Fonamentalment es resumeix en: la neutralitat d’internet, el dret d'accés universal a internet, el dret a la seguretat digital, el dret a l’educació digital, el dret de rectificació a internet i el dret a la “desconnexió digital” en l’àmbit laboral.
  • Les persones que tinguessin vinculació amb una persona difunta podran exercir els drets d’accés, rectificació o supressió sobre les dades del difunt/a.
  • S’afegeix un nou article al Text Refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors que regula la desconnexió laboral, especificant els usos autoritzats dels dispositius digitals en l’àmbit laboral.
  • El Text Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic del Treball Públic recull a partir d’ara la intimitat en l’ús  de dispositius digitals i per l’ús de dispositius de videovigilància i geolocalització, així com a la desconnexió digital.
  • Es redueix a 5 anys el període màxim per mantenir en els sistemes d’informació creditícia les dades personals relatives a l’incompliment de les obligacions dineràries, financeres o de crèdit.
  • S’afegeix un nou article que modifica la Llei Orgànica del Règim Electoral General, segons el qual es permet l’enviament de propaganda electoral per medis electrònics o sistemes de missatgeria i la contractació de propaganda electoral en les xarxes socials o mitjans equivalents, podent obtenir les dades personals en pàgines web o altres fonts a accés públic, per fer activitats polítiques durant el període electoral, sense tenir la consideració d’activitat comercial.

Tant el RGPD com la nova LOPD són normes generals que s’hauran de complementar amb una norma especial que estan tramitant les institucions europees: el Reglament europeu d’e-privacy o comerç electrònic, que afectarà novament al comerç electrònic, l’spam, el màrqueting electrònic i les polítiques de cookies.

Pots llegir la nova LOPDGDD aquí.

Adéu al geoblocking del comerç electrònic a Europa

Novetats  ·  12 de desembre del 2018

Des del 3 de desembre ja no hi ha barreres a l’hora de comprar productes a través d’internet entre països europeus

El geoblocking o bloqueig geogràfic que hi havia fins ara limitava l’accés a productes i serveis en funció de l’origen geogràfic del comprador. Un cop identificada la IP de l’usuari, que varia segons la seva ubicació geogràfica, determinades plataformes redirigien als usuaris a webs locals, restringien l’accés al seu catàleg o, fins i tot, aplicaven un preu de venda diferent.

Segons la Comissió Europea, actualment el 63% de llocs web no permeten compres des d’altres països de la UE, xifra que augmenta en el cas de béns materials. Això no té cap sentit en una societat en què s’han duplicat els compradors en línia. Per aquest motiu, ha entrat en vigor aquest nou Reglament que elimina el bloqueig geogràfic.

Això sí, la distància geogràfica continua existint i l’eliminació del geoblocking no significa que un petit comerç que ven productes en línia hagi de tenir la logística necessària per enviar els seus productes a qualsevol lloc d’Europa. El venedor no podrà bloquejar la compra dels seus productes des d’altres països de la UE, però sí que pot limitar a quines regions o països fa enviaments i si el comprador vol que se li entregui fora d’aquests llocs, s’haurà d’ocupar ell mateix de gestionar l’enviament i assumir-ne la despesa.

En resum, el desbloqueig geogràfic estableix que els comerciants han de garantir la igualtat d’accés i de condicions generals sobre els béns i serveis que ofereixen,quan siguin:

  • Béns que s’entreguen en un estat membre on el comerciant ofereix serveis de lliurament o que es recullin en llocs pactats amb el client.
  • Serveis prestats per via electrònica (allotjament web, serveis al núvol, etc.).
  • Serveis que el client rep al país on opera el comerciant, com ara lloguer de vehicles, allotjament, entrades a esdeveniments, etc.

També obliga als comerciants a oferir els mateixos mètodes i condicions de pagament a tots els clients, sigui quina sigui la seva nacionalitat o el lloc de residència.

Què et sembla aquesta nova mesura europea cap al mercat únic digital?

Instagram Shopping, l’eina per vendre a Instagram

Novetats  ·  19 de setembre del 2018

Amb Instagram Shopping, les botigues en línia tenen un nou canal de venda gratuït i molt fàcil d’utilitzar. Només cal que la teva botiga o marca:

  • Tingui un perfil d’empresa a Instagram amb un mínim de 9 publicacions.
  • Tingui una Fan Page a Facebook.
  • Utilitzi la darrera versió d’Instagram.
  • Vengui productes físics en un lloc web, és a dir, tingui botiga en línia.
  • Integri el seu catàleg de productes a Facebook.

Si compleixes aquests requisits, ja pots començar a utilitzar Instagram Shopping. El seu funcionament és ben senzill. Com a venedor, podràs etiquetar fins a 5 productes dins d’una mateixa foto o bé crear un carrusel amb un màxim de 20 productes. El procés és el mateix que quan etiquetes a una persona en una publicació i hi podràs posar el preu i les característiques del producte perquè quan l’usuari cliqui al damunt ho vegi.

Per adquirir el producte, l’usuari ha de clicar damunt del botó Comprar i Instagram el portarà a la pàgina del producte dins del web de la botiga perquè l’afegeixi al carretó i finalitzi el procés de compra. Així de fàcil i amb un sol clic!

Els avantatges d’Instagram Shopping per a les botigues en línia i marques són:

  • Augmenta les vendes, ja que facilita i agilitza la compra a l’usuari i es beneficia de la compra impulsiva.
  • Genera més trànsit de qualitat cap al web perquè Instagram redirigeix a l’usuari cap allà.
  • Millora el posicionament orgànic perquè tindrem més activitat en aquesta xarxa social.

A més, Instagram mostra estadístiques sobre els clics que han rebut els productes etiquetats i et permet mesurar l’engagement, és a dir, la vinculació i el compromís del client amb la teva botiga o marca.

Instagram Shopping és una realitat des de ja fa uns mesos, però sembla ser que Instagram està desenvolupant una nova app només per a compres i totalment independent que es diu IG Shopping. Segueix amb atenció el nostre blog i les nostres xarxes socials perquè n’anirem parlant!

Google Ads, el nou Google AdWords

Novetats  ·  4 de setembre del 2018

Aquest estiu, Google ha revolucionat el món del SEM. Ara, la nova marca Google Ads inclou tots els tipus de campanyes disponibles, ja siguin de cerca, display o vídeo, i presenta les següents novetats:

Interfície més ràpida i visual: Google Ads té un disseny més intuïtiu que ens mostra, ja d’entrada, les mètriques més importants per a la nostra campanya i que podem personalitzar amb els KPI que més ens interessin.

Responsive Search Ads: Aquesta nova funcionalitat permet automatitzar els anuncis de prova per poder testejar com funcionen amb l’algoritme de Google en funció de la cerca que ha fet l’usuari. Podem introduir fins a 15 titulars i 4 descripcions perquè es creïn les combinacions i Google Ads triarà quina mostra a l’usuari, cercant sempre el major impacte i el màxim de conversions. 

Campanyes locals: Google Ads ens ajuda a portar clients al nostre local o botiga física amb anuncis a Google Maps i a Google My Business. Una gran millora, tenint en compte que últimament han augmentat molt les cerques de productes i serveis locals o geogràficament propers mitjançant dispositius mòbils.

Nou planificador de paraules clau: Amb el nou planificador de paraules clau de Google Ads, ara només es poden incloure un màxim de 3 paraules clau i han disminuït les opcions de segmentació respecte Google AdWords. D’altra banda, té noves funcionalitats com l’estacionalitat de les paraules clau, la licitació suggerida per a la part superior de la pàgina per tal d’aparèixer a la primera o segona posició dels resultats de cerca i la licitació suggerida per a la part inferior de la pàgina o bé per aparèixer en la tercera o quarta posició dels resultats de cerca. De tota manera, es tracta d’una versió beta del planificador de paraules clau, així que Google encara ens pot sorprendre.

Anuncis per a hotels: Google ha integrat Hotel Ads dins de Google Ads, així que podem fer campanyes publicitàries per a aquest sector tan específic des del mateix panell i així estalviem temps.

Informes i remàrqueting cross-device a Google Analytics: Ara els anunciants ja poden veure alguns informes estadístics de diversos dispositius mòbils, és a dir, poden saber com es comporta un usuari que salta d’un dispositiu mòbil a un altre. Disposar d’aquesta informació permet crear i implementar audiències de remàrqueting entre dispositius a Google Ads.

5 novetats d’Instagram que has de conèixer

Novetats  ·  5 de juliol del 2018

Instagram és la quarta xarxa social més utilitzada i la segona més ben valorada després de Youtube i per davant de Facebook i Twitter. No ens estranya gens ni mica. Instagram s’està posant molt les piles, sobretot amb funcionalitats pensades per als comptes d’empresa.

Tot seguit t’expliquem les darreres novetats i millores d’Instagram perquè les vagis provant:

  • Mention Sharing o ‘regram’: ara ja podem republicar una foto o un vídeo on ens hagin etiquetat. Aquesta és una funcionalitat que molts instagramers esperaven des de feia temps. A més, també podem editar la història abans de compartir-la, afegint-hi textos, GIFs, enganxines d’emoticones, etc. El Mention Sharing o ‘regram’ d’Instagram és un equivalent al ‘retuit’ de Twitter.
  • Descobrir nous continguts i perfils: junt amb la lupa de cerca de la secció ‘Descobreix’ ara apareixen diverses categories per cercar nous continguts i perfils: automòbils, humor, videojocs, televisió i cinema, art, estil, exercici físic, música, natura, menjar, arquitectura i una darrera anomenada ‘Explorar més’. Adherint-nos a les categories que s’ajustin a l’activitat de la nostra marca o empresa podem arribar a més públic i, per tant, guanyem visibilitat.
  • Seguiment de hashtags: continuant amb la idea de poder descobrir nous continguts i perfils, els usuaris d’Instagram ja poden seguir els hashtags que els interessin. Així rebran al seu canal les principals publicacions que portin aquests hashtags. Només cal seleccionar-los i afegir-los a seguiment.
  • Enllaços en les ‘Instagram Stories’: tots els comptes d’Instagram que estiguin verificats amb més de 10.000 seguidors poden afegir enllaços a les seves històries d’Instagram. Un gran pas ja que fins ara només es podia posar un enllaç a la biografia i prou.
  • Filtre de comentaris ofensius: un nou filtre d’Instagram ens permet bloquejar automàticament i amagar els comentaris ofensius. Per activar-lo hem d’anar a les opcions de Configuració del nostre perfil d’Instagram, clicar a Control de comentaris i triar l’opció d’Ocultar comentaris ofensius dins de Filtre automàtic. També podem afegir frases o paraules ofensives si anem a Filtre manual i activem els filtres de paraules clau.