Contacta'ns Contacta'ns

Novetats sobre la concordança a Google Ads

22 d’abril de 2021

Google és una eina que constantment canvia. A inicis d'aquest 2021 ens ha sorprès amb una circular que informa que les concordances de Paraules Clau (keywords) amb les que hem treballat fins al moment, deixaran de funcionar en els pròxims mesos.

Cal tenir en compte que fins fa poc es treballa principalment amb concordança àmplia modificada i concordança exacta, que Google defineix com a +keyword i [keyword] respectivament.

No obstant això, la concordança àmplia modificada desapareixerà de cara al juliol d’aquest mateix any. Com a conseqüència, les keywords amb concordança de frase passaran a activar els termes de cerca que fins el dia d’avui s'activen amb concordança àmplia modificada.

Vol dir això que haurem de canviar totes les concordances àmplies modificades per concordances de frase? Per sort no, ja que Google sap que hi ha comptes amb milers de keywords que utilitzen aquest tipus de concordança. 

A partir del mes de juliol les paraules clau introduïdes amb concordança àmplia modificada inclouran els termes de cerca com si fossin de concordança de frase. Per tant, les paraules clau que tinguis habilitades amb +paraula +paraula seguiran activant els anuncis, tal com han fet fins ara.

Segons Google Ads amb aquesta actualització la concordança de frase s’expandeix per tal d’incloure a usuaris que fins al dia d’avui eren passats per alt i oferir una cobertura d’aquestes keywords més intel·ligent. Per exemple, si posem com a keyword activadora de l’anunci: “transport de Girona a Barcelona” si algú cerca transport per mudança Girona a Barcelona aquesta s’activarà,  però no ho farà si busca transport per mudança Barcelona a Girona, perquè el significat és diferent.

A Cap Empresa Sense Web estem certificats com a Google Partners, i estem sempre a l’última pel que fa a les novetats de l’eina. Per això, t’oferim la nostra expertesa per a gestionar els teus Google Ads. T’hi animes?