Noves mesures de Facebook davant els usuaris que bloquegen tots els anuncis

Novetats  ·  12 d'agost del 2016

Molta és la gent a qui li agradaria navegar per la xarxa sense haver de visualitzar anuncis que no són del seu interès. És per aquest motiu que neixen els famosos “bloquejadors d’anuncis”, sistemes que bloquegen anuncis a la xarxa, de manera que els usuaris que ho utilitzen aconsegueixen anul·lar-ne les impressions. Davant aquest fet, que resulta ser un gran inconvenient per a les empreses anunciants, Facebook comença a prendre mesures cada cop més dràstiques, ja que considera que “Tot i que els anuncis invasius són un problema, els bloquejadors no són la millor solució”.

La bona notícia és que Facebook es posiciona clarament de part dels anunciants, i és que assegura que “La publicitat és un pilar fonamental per al manteniment de la xarxa social de manera gratuïta per als usuaris”. I és per això que anuncia que la seva nova actualització per a ordinadors no deixarà que aquests bloquejadors puguin diferenciar el contingut social dels anuncis, la qual cosa acabarà amb el bloqueig.

Com a contrapartida, Facebook proposa una solució que beneficiarà tant anunciants com usuaris: una gestió més personalitzada de la configuració publicitària de cada compte de Facebook. D’aquesta manera, es vol aconseguir que cada usuari pugui escollir el tipus d’anunci que desitja visualitzar mentre navega per la xarxa, escollint diversos temes d’interès de 10 categories diferents.