Millora el SEO del teu web fent link building

Tendències  ·  31 de desembre del 2019

El link building és una estratègia SEO basada en la captació d’enllaços cap al nostre web per tal de dotar-lo d’autoritat i rellevància dins d’un sector o matèria específica, generar més trànsit de visites i posicionar-lo millor en els resultats de cerca de Google i altres buscadors.

Hi ha dos tipus de link building:

  • Link building intern: consisteix a posar enllaços entre pàgines del nostre propi web, és a dir, dins del mateix domini, facilitant la navegació i la cerca d’informació tant a l’usuari com a Google. Una pràctica senzilla que pots dur a terme quan acabis de llegir aquest post.
  • Link building extern: es tracta d’aconseguir que pàgines externes rellevants i de qualitat apuntin cap al nostre web. Aconseguir backlinks (enllaços entrants que apunten des d’altres webs al nostre) adequats és més complex i requereix més dedicació. A continuació t’expliquem com i per què fer-ho.

Tècniques de link building extern:

  • Identificar webs i blogs del nostre sector, on els continguts del nostre propi web puguin ser complementaris i d’interès perquè els enllacin. Depenent del negoci, els nostres proveïdors i socis poden ser unes bones fonts d’enllaços.
  • Enviar notes de premsa a mitjans de comunicació amb presència online, beneficiant-nos de l’autoritat que tenen aquests webs.
  • Fer guest blogging, és a dir, escriure articles per a altres blogs del nostre sector i incloure-hi algun enllaç cap al nostre web. El guest blogging és la tècnica estrella del link building.
  • Crear posts col·laboratius en el nostre propi blog, en els quals participin professionals o empreses potents que, evidentment, compartiran l’article en el qual apareixen.
  • Tenir perfils a les principals xarxes socials, des dels quals enllaçarem a la home del nostre web i on compartirem continguts del nostre blog i d’altres seccions.
  • Afegir el nostre web a directoris online del nostre àmbit professional.
  • Participar en fòrums que permetin la inserció d’enllaços en els comentaris.
  • Aprofitar els enllaços trencats d’altres webs. Un cop identificats, podem contactar amb el propietari del web i suggerir-li que enllaci a alguna pàgina del nostre web amb contingut rellevant i de qualitat. Tots dos hi sortirem guanyant.

Beneficis del link building extern:

  • Aporta més visites de qualitat al nostre web.
  • Ens situa com a experts del nostre sector i millora la nostra imatge de marca.
  • Guanyem autoritat i reputació online.
  • Ens posiciona per davant de la competència en els resultats de cerca de Google.

Queda clar que la clau per aconseguir backlinks és el contingut de qualitat. D’aquí la importància de tenir un blog corporatiu on publicar periòdicament articles que aportin valor i siguin d’interès per als nostres clients.

Si no saps d’on treure el temps per mantenir viu el teu blog o tens pànic al full en blanc, contacta amb Cap Empresa Sense Web i t’ajudarem.