Les millors estratègies per a marques a Instagram

Consells  ·  16 de gener del 2019

La firma d’analítica de xarxes socials Quintly ha presentat els resultats d’un estudi sobre Instagram que ens anirà molt bé per preparar la nostra estratègia a Instagram aquest any que acaba de començar.

Per arribar a les conclusions que explicarem a continuació, Quintly ha analitzat més de 44.000 perfils professionals d’Instagram i gairebé 9 milions de publicacions entre l’1 de gener i el 30 de setembre del 2018.

Per entendre millor el funcionament de cada perfil i els seus resultats els han agrupat segons el volum de seguidors i n’han analitzat diferents paràmetres molt útils i reveladors.

  • El tipus de publicació: més del 72% de les publicacions són imatges, un 16% són vídeos i un 10% són carrusels, però l’estudi conclou que els vídeos generen un 21% més d’interaccions que els altres tipus de publicacions. Això sí, si optem per potenciar els vídeos ens hem d’assegurar que són de bona qualitat i impactants, si no, més val que continuem publicant imatges.
  • La llargada del text: sembla ser que cada cop es fan descripcions més llargues de les fotos, ja que més d’un 31% de les descripcions analitzades tenien més de 300 caràcters. Però això no vol dir que haguem de tirar cap aquí. L’estudi mostra que les publicacions amb un màxim de 50 caràcters generen més interacció que no pas els textos llargs. I les que inclouen preguntes funcionen molt bé.
  • L’ús de hashtags: l’estudi de Quintly ens dona la solució al dilema de quants hashtags hem de posar a cada publicació: entre 1 i 3. Per tant, els hem de saber triar bé. I sorprèn saber que encara un 29% dels perfils analitzats no n’utilitzen cap però tenen igualment força interaccions.
  • L’ús dels emojis: un 55% dels perfils analitzats no utilitzen emojis, però això no significa que no els haguem de fer servir. Tot depèn de l’edat del nostre públic objectiu i de quins productes o serveis oferim. Els emojis ens poden ajudar a tenir més interaccions si ens dirigim a un públic jove i volem donar un toc informal al nostre perfil d’Instagram. Si decidim posar-ne, es recomana que siguin entre 1 i 3.
  • L’horari de publicació: els posts publicats en cap de setmana generen un 22% més d’interaccions, probablement perquè els usuaris tenen més temps lliure per connectar-se a les xarxes socials.

Aquestes claus sobre el funcionament d’Instagram ens ajudaran a preparar i millorar l’estratègia de la nostra empresa o marca a Instagram per treure’n més profit.  

Estudi sobre Instagram realitzat per Quintly