La xarxa d'imatges Instagram es posiciona com a nou canal publicitari

Tendències  ·  10 de juliol del 2015

Instagram ha anunciat aquest mes de juny canvis vinculats als continguts publicitaris a la seva plataforma. L’anunci va arribar fa unes setmanes en forma d’entrada al seu blog oficial amb detalls de novetats interessants per a les marques que inclouen Instagram a la seva estratègia de xarxes socials

El canvi més destacat és la democratització del servei publicitari, ja que fins ara només han pogut treballar amb comptes d'anuncis tres grans marques: Levi's, Banana Republic i Ben&Jerry's. L'objectiu és obrir la plataforma a tots els anunciants i fer més fàcil la gestió de la publicitat a la xarxa.  

Les opcions de segmentació també incorporen novetats. Mentre que fins ara les marques segmentaven per sexe, edat i país, a partir d'ara els anunciants podran adreçar els seus missatges segons criteris com el codi postal o els interessos dels usuaris. Totes dues són variables que recorden les opcions per anunciants de Facebook. 

A més, Instagram ha anunciat nous formats d’anuncis per tal de millorar l’eficàcia dels missatges publicitaris i ha informat que es podran incorporar enllaços externs a pàgines web, botigues en línia, etc. 

Aquestes novetats, adreçades a captar la inversió d’anunciants a Instagram, no són casuals, recordem que Facebook va comprar Instagram l’abril de 2012.