La “tornada a l’escola” en procés de digitalització

Tendències  ·  2 de setembre del 2016

L’entorn digital cada vegada evoluciona més ràpidament i això implica canvis en l’actitud i el comportament de les persones. En aquest cas parlem concretament de la coneguda “tornada a l’escola”, fenomen que vivim cada any durant les primeres setmanes de setembre i que fa referència a la preparació de tot el necessari perquè els nens es tornin a incorporar a la vida escolar.

Segons un estudi realitzat per Amazon, el 51% de les famílies espanyoles afirma comprar els llibres de text de l’escola mitjançant Internet. Si comparem aquesta dada (que fa referència a l’any en curs) amb el percentatge que es va obtenir l’any anterior (el 39% de les famílies) observem un considerable augment, que és una de les causes directes de la falta de temps dels pares del nostre país.

Mitjançant el mateix estudi es detecta que la raó principal per la qual molts pares opten per les botigues en línia a l’hora de comprar els llibres de l’escola és el descompte en el preu. En segon lloc, l’altre factor que potencia la venda en línia dels llibres escolars és la comoditat, així com el fet que en un mateix espai puguin trobar tot el material que busquen. I a part de tot això, l'estudi també conclou que el 55,9% dels pares enquestats confirmen que desitjarien que els seus fills utilitzessin llibres digitals, bàsicament per tal que aquests no hagin de carregar el pes dels llibres a la seva esquena alhora que també creuen que el format digital reduiria el preu total de la despesa en material escolar.

Estudis amb resultats com aquests fan que ens adonem de la importància que té la presència digital de les empreses.