La importància del logotip per a una marca

Consells  ·  21 de juny del 2018

El logotip és la representació gràfica més important d’una marca ja que, d’una banda, és un dels màxims exponents de la seva identitat corporativa i, de l’altra, és la primera imatge que reben els clients de la marca o empresa.

Ja sigui només un element gràfic, només un text o bé la combinació de totes dues coses, el logotip ha de ser atractiu i ha d’estar ben dissenyat.

Un logotip d’èxit ha de ser:

  • Únic i senzill. Oblida’t dels clixés per sectors i no vulguis imitar a ningú. Tampoc el carreguis amb detalls innecessaris que distreguin i que tampoc es veuran bé quan el logotip aparegui en una mida petita. Es tracta de diferenciar-nos.
  • Atractiu i fàcil de recordar pel públic objectiu. Per exemple, en el cas de les xarxes socials és vital que el nostre logotip destaqui enmig dels canals de notícies infinits.
  • Adaptable a diferents formats i mides perquè vagi bé tant per a web i xarxes socials, com per a imprimir material de papereria, fer una pancarta o un vinil, posar-lo en una samarreta, etc.
  • Durador. És evident que, amb el temps, l’haurem d’anar polint i adaptant a les noves tendències perquè es vegi sempre actual, però si ja el dissenyem pensant en què sigui el màxim d’atemporal possible, molt millor.
  • Representatiu dels valors de la marca o empresa. El nostre logotip no només ha de dir què fem, sinó que també ha de dir com ho fem. Ha de respondre a qui som. En aquest sentit, el color és un factor clau, ja que el subconscient dels consumidors el percep d’una manera o una altra i l’associa a determinats conceptes.

Ja veus que el logotip és un element important i no l’hem de menysprear.

Necessites un disseny o redisseny del teu logotip? Contacta’ns.