La importància de tenir un web responsive

Consells  ·  Tendències  ·  15 de març del 2018

Ser responsive, és a dir, estar adaptat a dispositius mòbils, és un dels requisits que ha de tenir avui dia qualsevol web. El motiu és ben clar: millorar l’experiència de l’usuari i el posicionament a Google.

Si quan un potencial client entra al nostre web des d’un dispositiu mòbil, ja sigui un telèfon o una tauleta, en veu els continguts correctament i li facilitem la navegació és més probable que es quedi al nostre web i que ens acabi contactant o comprant els nostres productes o serveis.

A més, amb l’objectiu de satisfer els usuaris amb els resultats de cerca que mostra, Google prioritza els webs responsive donant-los-hi un millor posicionament i, alhora, penalitza els webs que no ho són fent-los baixar posicions.

En el cas que estiguem fent campanyes de Facebook Ads o de Google AdWords, també ens interessa que els anuncis es vegin bé en tots els formats de pantalla possibles.

Si ens preguntem quanta gent navega per internet amb dispositius mòbils, les següents dades parlen per si soles:

  • 7 de cada 10 persones busca informació a internet mitjançant el seu mòbil abans d’anar a un lloc i 3 de cada 10 persones que descobreixen la ubicació d’un negoci a Google hi van directament, mentre que un 61% busca primer més informació sobre aquell negoci a la xarxa.
  • El mobile commerce està creixent un 200% més ràpid que l’ecommerce a tot el món.
  • El 90% dels catalans prefereixen accedir a internet mitjançant un dispositiu mòbil que un ordinador.
  • Un 80% dels catalans cerca informació comercial al mòbil ja sigui per buscar dades de productes, per comparar preus o per conèixer l’opinió d’altres usuaris. Per tant, el dispositiu mòbil esdevé prescriptor en el procés de compra.
  • A Catalunya, el 98% dels usuaris de xarxes socials hi accedeixen des del mòbil i no oblidem que gran part del trànsit dels webs procedeix de les xarxes socials.

Encara dubtes de la importància de tenir el teu web adaptat a dispositius mòbils?