Contacta'ns Contacta'ns

La identitat corporativa: més enllà del nostre logotip

29 de març de 2021

Quan ens endinsem a donar visibilitat a un projecte o empresa sovint pensem que el més important és tenir el logotip, el nom (naming) o els colors que acompanyaran la nostra marca. Si bé és cert que aquests elements tenen un pes important en la representació estètica d’aquesta, la identitat corporativa va més enllà de l’aparença

Consisteix també en el conjunt de valors, actituds i cultura que representen la manera de fer de l’empresa, el seu tarannà que fa que sigui reconeguda i es diferenciï de la competència. Una identitat que connectarà amb els teus clients potencials i que els dirà què poden esperar de la teva marca.

Podem tenir una pàgina web i estar a les xarxes socials però si el nostre discurs, allò que comuniquem i fem, no casa amb la nostra filosofia, serem qüestionats, fent disminuir així la nostra credibilitat. Davant d’un consumidor cada vegada més exigent, és indispensable que siguem coherents, ja que els clients necessiten creure en nosaltres. 

Tant si es tracta d’una petita o gran empresa, tenir una identitat corporativa clara t’aportarà beneficis. Te’n remarquem els principals:

Confiança i solidesa de marca

Plasmant la teva identitat a la xarxa de manera sòlida enforteixes la reputació de la teva marca fet que farà augmentar la confiança dels clients.

Reconeixement

Ajudaràs al client potencial a reconèixer-te davant la competència i a recordar-te. 

Avantatge competitiu

Pots oferir productes i serveis molt similars als de la competència però la manera de fer de la teva empresa és única. Comunica-la i aporta un valor afegit respecte a altres marques.

Fidelització

Ser coherent entre el que comuniques al teu web i els serveis que ofereixes complirà les expectatives del client, fet que n’afavoreix la seva fidelització. 

Facilitats per crear contingut

No oblidis però que la percepció visual de la teva marca també és important per crear notorietat. Si tens clar el teu ADN et serà molt més fàcil crear continguts i traslladar el que vols transmetre a través d’imatges, peces gràfiques i/o audiovisuals als usuaris.