L'any 2017, el 75% de l'ús d'internet serà a través del dispositiu mòbil

Tendències  ·  18 de novembre del 2016

En els últims anys, la navegació per internet a través del mòbil ha augmentat de manera notable, concretament ha passat del 40% l’any 2012 al 68% l’any 2016. Per tant, ja podem establir que el mòbil s’ha convertit en el dispositiu principal a l’hora de navegar per internet.

Segons un estudi de l’agència de mitjans Zenith Media, de cara al 2017 es pronostiquen els canvis següents:

  • Increment significatiu en el temps que els usuaris dediquen a navegar per internet a través del mòbil.
  • Augment ràpid de l’ús de mòbils i tauletes.
  • Creixement de la inversió publicitària mòbil.

El que l’agència Zenith vol comunicar a través del seu estudi és la necessitat que les empreses s’adaptin al més aviat possible al nou panorama, amb el requisit que no només siguin Mobile-friendly, sinó també Mobile-first.

Aquest nou requeriment suposarà un canvi en el desenvolupament de webs i també en la publicitat, ja que s’haurà de crear pensant en la visualització a través de dispositius mòbils.

Gràcies als estudis realitzats, s’estima que l’any 2018 la publicitat mòbil representi el 60% del total de la publicitat en línia, la qual cosa suposaria que la seva inversió podria superar el que ara mateix es gasta en publicitat a diaris, revistes, cinema, etc.