Google Shopping es fa més omnipresent

Novetats  · 

Davant l’amenaça d’Amazon, Google no es vol quedar enrere en la guerra per les vendes online i ha decidit contraatacar: Google Shopping ha anunciat que està treballant per convertir-se en un marketplace. Encara no se sap quan ni com però la voluntat del gegant d’internet és clara.

Tot i que ho pugui semblar, la idea no és nova ja que reneix com una fusió de Google Shopping Actions i Google Express, ambdues disponibles només als Estats Units. La darrera permet realitzar les compres de forma fàcil i rebre les entregues de productes en un període màxim de 5 dies. La novetat arriba però amb el redisseny i impuls definitiu del projecte: les anteriors plataformes s’integren i es milloren sota el nom de Google Shopping Experience. Aquesta representarà una competència per d’altres plataformes que ja han incorporat la possibilitat de comprar com Instagram.

Els avantatges de la nova aposta de Google són clares:

  • La plataforma oferirà una pàgina principal personalitzada que recollirà tots els productes i permetrà filtrar per marques, tipologia de productes, valoracions dels usuaris i fins i tot veure vídeos.
  • La revolució definitiva arribarà amb el botó blau que permetrà afegir el producte al carret i comprar els articles directament. Per tant, no caldrà sortir de la plataforma de Shopping per acabar la compra ja que els pagaments seran immediats i aniran vinculats al compte de Google de cada usuari.

Caldrà esperar uns mesos per veure com resol Google la qüestió logística i bastant més perquè les millores arribin a Europa.

Pel que no caldrà esperar és per a la implementació de les millores dels anuncis de Shopping. Fa poques setmanes, Google anunciava que els anuncis es veurien també a l’apartat d’imatges del cercador però ara ha fet saber que els anuncis de Shopping apareixeran també a Youtube encara que no siguin en format de vídeo. I el que és més important, els gestors tindran la possibilitat de definir on voldran mostrar els anuncis: Google, imatges i/o Youtube. La finalitat oficial de tot plegat és expansionar l’abast dels anuncis cap a nous usuaris però la conseqüència més immediata que veuran els anunciants serà un consum més ràpid de la inversió i un increment de tràfic.

Si tens una botiga online amb Cap Empresa Sense Web i encara no has provat el nostre servei de màrqueting d’anuncis de Shopping, no esperis més perquè aquesta és la gran aposta de Google per l’any 2019.