Google Ads, el nou Google AdWords

Novetats  ·  4 de setembre del 2018

Aquest estiu, Google ha revolucionat el món del SEM. Ara, la nova marca Google Ads inclou tots els tipus de campanyes disponibles, ja siguin de cerca, display o vídeo, i presenta les següents novetats:

Interfície més ràpida i visual: Google Ads té un disseny més intuïtiu que ens mostra, ja d’entrada, les mètriques més importants per a la nostra campanya i que podem personalitzar amb els KPI que més ens interessin.

Responsive Search Ads: Aquesta nova funcionalitat permet automatitzar els anuncis de prova per poder testejar com funcionen amb l’algoritme de Google en funció de la cerca que ha fet l’usuari. Podem introduir fins a 15 titulars i 4 descripcions perquè es creïn les combinacions i Google Ads triarà quina mostra a l’usuari, cercant sempre el major impacte i el màxim de conversions. 

Campanyes locals: Google Ads ens ajuda a portar clients al nostre local o botiga física amb anuncis a Google Maps i a Google My Business. Una gran millora, tenint en compte que últimament han augmentat molt les cerques de productes i serveis locals o geogràficament propers mitjançant dispositius mòbils.

Nou planificador de paraules clau: Amb el nou planificador de paraules clau de Google Ads, ara només es poden incloure un màxim de 3 paraules clau i han disminuït les opcions de segmentació respecte Google AdWords. D’altra banda, té noves funcionalitats com l’estacionalitat de les paraules clau, la licitació suggerida per a la part superior de la pàgina per tal d’aparèixer a la primera o segona posició dels resultats de cerca i la licitació suggerida per a la part inferior de la pàgina o bé per aparèixer en la tercera o quarta posició dels resultats de cerca. De tota manera, es tracta d’una versió beta del planificador de paraules clau, així que Google encara ens pot sorprendre.

Anuncis per a hotels: Google ha integrat Hotel Ads dins de Google Ads, així que podem fer campanyes publicitàries per a aquest sector tan específic des del mateix panell i així estalviem temps.

Informes i remàrqueting cross-device a Google Analytics: Ara els anunciants ja poden veure alguns informes estadístics de diversos dispositius mòbils, és a dir, poden saber com es comporta un usuari que salta d’un dispositiu mòbil a un altre. Disposar d’aquesta informació permet crear i implementar audiències de remàrqueting entre dispositius a Google Ads.