Facebook supera per primera vegada Google com a font de trànsit de referència

Novetats  ·  Tendències  ·  28 d'agost del 2015

La xarxa social Facebook ha superat Google com a font de trànsit de referència per primera vegada aquest mes de juliol. Segons un estudi de la companyia tecnològica Parse.ly i d’acord amb dades de trànsit de 400 mitjans digitals, el 38,3% del trànsit de referència correspon a Facebook, mentre que el trànsit aportat per Google representa el 35,8% del trànsit referit.

Però, què és el trànsit de referència?

El trànsit web de referència és aquell que arriba a la teva pàgina des d’altres plataformes o pàgines web, és a dir, llocs que han enllaçat amb la teva pàgina. Les xarxes socials són considerades font de trànsit de referència.

Tot i que el percentatge que situa Facebook per davant de Google no arriba al 3%, l’estudi evidencia un canvi en el comportament dels usuaris pel que fa al consum de continguts. Conèixer aquests canvis i noves tendències t'ajudarà a entendre i interpretar què passa a la teva web.

A més del volum i font de trànsit és interessant saber què fan els usuaris quan arriben a la teva pàgina, és a dir, quins canals tenen percentatges de conversió més elevats. Per exemple, vendes en línia, consultes de clients potencials o  sol·licituds de pressupost. Recorda que pots fer el seguiment d’aquestes accions importants per al teu negoci amb la configuració d’objectius a Google Analytics.