Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Com triar la millor tipografia per al teu web

Entrevistes amb experts  ·  5 de desembre del 2018

A l’hora de triar la millor tipografia per al nostre web hem de tenir en compte diversos factors estètics i funcionals: que lligui amb el nostre logotip, que es vegi actual, que es llegeixi bé, etc. I és que no totes les tipografies transmetran el que volem ni li posaran fàcil a l’usuari per llegir el nostre missatge. L’Elisabet Quintana, dissenyadora web de CESW, ens ho explica en aquesta entrevista.

Quins criteris hauríem de seguir a l’hora de triar una tipografia per al nostre web?

El primer que tenim en compte és el logotip, és a dir, recomanem buscar tipografies que vagin en concordança amb el nostre logotip i amb la imatge gràfica de la nostra empresa.

Després hem de valorar si la tipografia que ens agrada estigui indicada per a visualització en pantalla i que es llegeix bé en diferents mides. Les més adequades en aquest sentit són les tipografies anomenades Sans Serif o de pal sec.

Les tipografies més gràfiques, d’estil manuscrit o amb més filigranes decoratives, és millor reservar-les per a títols, eslògans o frases destacades, per donar un toc de creativitat al web.

Què hem de tenir en compte quan la tipografia és per a web?

El requisit principal d’una tipografia per a web és la llegibilitat. I el que dona llegibilitat a una tipografia és el seu funcionament amb diferents mides i el contrast que li podem donar per facilitar-ne la lectura. Evidentment, el sentit estètic també es té en compte.

Per què es recomana utilitzar tipografies que siguin Google Fonts?

Les tipografies de Google Fonts són accessibles des de qualsevol navegador i això ens garanteix que el nostre web es veurà sempre amb la mateixa tipografia des de qualsevol ordinador. Si posem una tipografia que hem hagut de comprar, molts usuaris no la tindran i quan obrin el nostre web la tipografia que veuran serà una altra, per tant, perdem el control de què veuen i com ho veuen.

Quines 10 tipografies de Google Fonts recomanaries per a web i per què?

La tendència actual en disseny web és el minimalisme. Per això les tipografies de moda per a webs són majoritàriament Sans Serif, com ara:

Noto Sans – Es visualitza correctament en més de 800 idiomes i amb uns 110.000 caràcters i és de fàcil llegibilitat.

Montserrat – És una tipografia amb una superfamília de 16 fonts i amb les variants Alternates i Subratllada.

Roboto – És una tipografia de pal sec, moderna i de fàcil llegibilitat. Té diferents variants i gruixos.

Lato – És una tipografia de pal sec amb detalls arrodonits que donen un toc càlid a la tipografia. És elegant i harmònica. S’utilitza tant en disseny web com en disseny gràfic.

Raleway – És moderna i té uns caràcters lleugerament arrodonits que proporcionen una fàcil lectura a l’usuari.

Ubuntu – Ha estat específicament pensada i dissenyada per pantalles mòbils, per tant és ideal per al disseny web. A més, és de fàcil llegibilitat.

Quicksand – Tipografia moderna amb extrems totalment arrodonits. Incorpora diferents gruixos i variants per aconseguir dissenys més creatius.

Dosis – Tipografia arrodonida de la família Sans Serif, amb diferents variants de gruix i una fàcil llegibilitat.

Open Sans – D’aparença neutra, sense serifes i amb unes formes obertes, és una molt bona font per a dissenys web i per a impressió, per la seva fàcil llegibilitat. Té una gran varietat d’estils i gruixos.

Rubik – Tipografia de pal sec amb una fàcil llegibilitat. Disposa de diferents gruixos i variants.

També n’hi ha d’altres com la Droid Sans, la Signika, la Hind o la Oswald.

De les que són tipus Serif recomanaria la Playfair Display, la Libre Baskerville i la Merriweather. Tot i tenir un traç més decoratiu funcionen molt bé en textos llargs.

Tipus de campanyes de Google AdWords

Entrevistes amb experts  ·  26 d'abril del 2018

A aquestes alçades, tots tenim clar que si volem que el nostre web o els nostres productes i/o serveis apareguin en els primers resultats de cerca de Google hem de fer publicitat amb Google AdWords.

Però, quins tipus de campanyes de Google AdWords hi ha i quina serà millor per als nostres objectius? L’Àngels Serra, especialista en màrqueting digital de CESW, ens ho explica en aquesta entrevista.

Quins tipus de campanyes de Google AdWords hi ha i quines són les principals diferències entre elles?

Els tipus de campanya de Google Adwords més utilitzades són:

  • Xarxa de cerca: anuncis de text que apareixen en els resultats de cerca de Google. En poden aparèixer un màxim de 8 per a cada cerca, 4 per sobre de les cerques orgàniques i 4 per sota.
  • Xarxa de display: imatges o animacions GIF que se solen mostrar en format banner tant a llocs webs com mentre l’usuari mira un vídeo a YouTube, llegeix un correu a Gmail o utilitza aplicacions mòbils.
  • Shopping: fitxes de producte en les quals apareix una foto, un títol i el preu del producte, a més del nom de la botiga. Apareixen principalment al costat o al damunt dels anuncis de cerca de Google.
  • Remàrqueting: anuncis de text o d’imatge que es mostren a usuaris que ja hagin visitat la nostra pàgina web prèviament o que hi han fet algun tipus d’acció.


Quins són els avantatges de cada tipus de campanya i en quins casos es recomana cadascuna?

  • Les campanyes de xarxa de cerca solen tenir un CPC (Cost Per Clic) més baix que la resta de campanyes i un percentatge de conversió força alt. Tot depèn sempre del sector i de la temporalitat, ja que són els usuaris qui fan les cerques i només apareixen els anuncis relacionats amb aquestes.
  • Les campanyes de xarxa de display no generen tanta conversió, però funcionen molt bé per a campanyes de branding, per donar a conèixer la marca, ja que són molt visuals i criden més l’atenció de l’usuari. El CPC de la xarxa de display sol ser mitjà, és a dir, una mica més alt que en les campanyes de cerca.
  • Els anuncis de Google Shopping reporten bons resultats sempre i quan s’ofereixi el producte a un bon preu. El motiu és que apareixen els productes d’altres marques o botigues al costat i llavors fa també la funció de comparador de preus.
  • Les campanyes de remàrqueting funcionen molt bé per segmentar el públic al qual volem arribar, actuen de recordatori de determinats productes i/o serveis, serveixen per potenciar la imatge de marca, etc.


Quines campanyes de Google AdWords donen millors resultats?

L’efectivitat d’una campanya de Google AdWords dependrà dels objectius que tinguem: captar nous clients, augmentar considerablement el nombre de visites potencials al nostre web, etc.

Per exemple, si fem una campanya de branding on l’objectiu és generar moltes visites al nostre web, la xarxa de display és la més efectiva i recomanada. Aquest tipus de campanya prioritza l’abast de l’anunci, és a dir, el número de clients potencials als quals arribem i als quals ens donem a conèixer.

En canvi, si la nostra prioritat és que contactin amb nosaltres, ens anirà millor posar l’anunci a la xarxa de cerca perquè aquesta dona més èmfasi al percentatge de conversió que a les impressions de l’anunci.

Per què es recomana fer publicitat amb Google AdWords?

Google AdWords és el complement ideal de l’estratègia de màrqueting de qualsevol empresa o marca per la seva efectivitat. Si la majoria d’usuaris cerquen a Google, què millor que els nostres anuncis apareguin a la primera pàgina de resultats d’una cerca relacionada amb els nostres serveis o productes?

A més, fent campanyes amb Google Adwords:

  • No tenim límits ni fronteres i alhora podem segmentar el nostre públic objectiu per ubicació geogràfica, idioma, etc.
  • Podem mesurar els progressos i la rendibilitat de la campanya en tot moment.
  • Obtenim resultats a curt termini.
  • Podem editar els anuncis de manera instantània en qualsevol moment.
  • Tenim un control del pressupost en tot moment.
  • Podem creuar la informació amb Google Analytics.


Ja ho saps. Si vols més informació sobre les possibilitats dels anuncis de pagament de Google, contacta amb nosaltres

Què aporta Google My Business a les empreses?

Entrevistes amb experts  ·  5 de març del 2018

Tenir una fitxa del nostre negoci a Google My Business augmenta la visibilitat de la nostra empresa o marca en els resultats de Google locals. Per tant, Google My Business ens ajuda a atreure clients potencials, cosa que a tots ens interessa.

Per entendre com funciona Google My Business i quins avantatges ofereix a les empreses i marques, continueu llegint aquest article en què la Berta Gorgot, especialista en màrqueting digital de CESW, ens resol els dubtes més habituals sobre Google My Business.

Com és que la meva empresa té fitxa a Google My Business i no hi tinc accés?

Si no tenim accés a la fitxa de Google My Business de la nostra empresa pot ser per dos motius:

a) Que temps enrere Google hagués creat automàticament la fitxa de la nostra empresa a My Business amb la informació que trobava a la xarxa. Les fitxes que ja estan creades des de fa temps pel mateix cercador de Google són les fitxes automàtiques. Aquestes fitxes acostumen a tenir dades errònies, per exemple el número de telèfon o l'horari d'obertura. Podem identificar ràpidament les fitxes automàtiques perquè inclouen un missatge que diu "Aquest és el seu negoci?". És molt recomanable que totes les empreses recuperin la propietat de la seva fitxa My Business.

b) Que no es pugui accedir a una fitxa My Business perquè no recordem les dades d'accés o bé perquè aquella fitxa va ser creada per una persona que ja no treballa a l'empresa.

Com puc recuperar la propietat d’una fitxa de Google My Business?

Per recuperar la propietat d'una fitxa My Business, primer caldrà notificar-ho a Google i després s'haurà de seguir el procés que Google decideixi. Per a aquelles fitxes que són automàtiques, normalment Google envia per correu postal una carta amb un codi de verificació. Per a les fitxes que s'han creat des de comptes on no hi tenim accés, normalment Google s'assegura que el correu associat a la fitxa no té activitat i, en cas que així sigui, transfereix la propietat de la fitxa.

Per què és important tenir la propietat de la fitxa de Google My Business de la meva empresa?

Un dels principals motius pels quals és important recuperar la propietat de la fitxa My Business del nostre negoci és per tenir control de la informació que s'hi exposa: dades de contacte, fotografies, ressenyes, etc.

Quins requisits ha de tenir una empresa per poder crear una fitxa a Google My Business?

Les empreses que encaixen per tenir un perfil local de Google My Business són aquelles que compten amb una ubicació física important per al client potencial. Hi ha un altre tipus de fitxa My Business per a les empreses sense ubicació física o marques: les fitxes de marca.

Quines dades de la fitxa de Google My Business es poden personalitzar?

Hi ha una sèrie de camps de les fitxes My Business que es poden personalitzar: el nom, l'adreça física, els telèfons, la categoria, l’URL del web, els horaris, el marcador en el mapa.

Quins són els avantatges de la fitxa de Google My Business?

Les fitxes de Google My Business són la clau del SEO local per a empreses i marques. Això és així perquè les fitxes de Google My Business sempre apareixen quan un usuari fa una cerca de "nom d'empresa" + "ubicació". Per tant, aquestes fitxes faciliten el contacte entre l'usuari i l'empresa.

A més, tenir una fitxa de Google My Business significa que el nostre negoci apareix geolocalitzat a Google Maps.

I no oblidem les estadístiques que ens aporta, molt rellevants per als propietaris dels negocis, ja que permeten saber quin tipus de consumidor cerca la fitxa i de quina manera l'està trobant. Fins i tot podem saber quines accions fa l'usuari un cop arriba a la fitxa: trucada telefònica, indicacions a Maps, etc.