Contacta'ns Contacta'ns

El poder de les històries: guanya clients i augmenta vendes

23 de gener de 2023

Per molts de nosaltres, el gener acostuma a ser un mes de començar nous projectes i plantejar-se nous reptes personals i professionals. Els humans, amb els anys, hem anat adoptant aquesta creença d’“any nou, vida nova” i sembla que aquest mes és indicat, popularment, per començar a adquirir hàbits més saludables i productius, que ens facin ser una persona millor i més exitosa que el nostre jo mateix de l’any anterior. 

Si tu ets un d’aquests que s’ha proposat augmentar vendes i guanyar clients pel seu negoci aquest 2023, avui et redescobrirem una de les tècniques de màrqueting més eficaces que pots posar en pràctica: l’storytelling.

 

Què és l’storytelling

Storytelling sembla un concepte modern inventat per algun estudi d’una prestigiosa universitat de màrqueting americana, però realment no és més que l’art de comunicar a través de les històries. 

Històries que transmeten uns valors i unes emocions que interpel·len als lectors, i amb les quals connecten personalment fins a crear un vincle emocional i, encara més important, mental: una petita unió que els mantindrà lligats a aquell relat durant una estona o, fins i tot, de per vida. 

I això és, exactament, el tipus d’efecte que busquen totes les empreses quan fan anuncis, que els seus clients potencials coneguin la seva marca o el seu producte a través de l’emoció, perquè, quan es trobin en una situació concreta, sigui el seu negoci aquell que els vingui al cap, i no el de la competència. 

 

L'exitós cas d’Estrella Damm

Una de les empreses que ha explotat més aquesta tècnica és Estrella Damm. La marca de cervesa va revolucionar l’escena publicitària del moment amb els seus anuncis que, en un inici eren pràcticament videoclips, i que amb els anys van anar constituint-se fins a arribar a ser vertaders curtmetratges. 

No es tractava només d’utilitzar una cançó que enganxés i vendre una vida de festa, platja i gent jove despreocupada, sinó que la clau de tot plegat requeia en el fet que sempre hi havia una història al darrere amb la qual tots els espectadors podíem identificar-nos o connectar-hi d’alguna manera. El branding d’aquesta marca va passar d’un 34% el 2008 al 61% l’any 2017. I n’estic segura que, fins i tot sense ser client d’aquesta marca, tu també encara recordes l’idíl·lica història d’amor entre dos joves a Formentera al so de “Tonight, tonight, tonight, tonight” de Billie the Vision and the Dancers. 

 

Com aplicar storytelling a la teva marca? 

No només les grans multinacionals com Estrella Damm poden crear aquest tipus d’anuncis comercials, tu també pots utilitzar l’storytelling per aconseguir més clients i augmentar les teves vendes! 

1 - El primer pas sempre és investigar la teva audiència. Què els preocupa? Quines necessitats tenen? És imprescindible conèixer-los bé per poder escriure una història que els interpel·li directament. 

2 - Defineix la història i el missatge clau. Busca aquell missatge que transmet els valors del teu negoci i que vulguis compartir a través de la història i els seus personatges. Organitza el relat i determina els elements que en formaran part. 

3 - Escull el format. L’storytelling és una tècnica molt flexible. Pot aplicar-se en la gran majoria de contextos, busca aquell en el que et sentis més còmode, que els teus potencials clients utilitzin i que s’adapti més al teu pressupost: Anunci de TV, vídeo per xarxes, falca de veu per ràdio, newsletter, fotografies, esdeveniment temàtic i un sense fi de possibilitats!


L’Storytelling és una gran eina que es troba a l’abast de tots nosaltres. Utilitzar-la, fer créixer el teu negoci a través d’ella i començar el 2023 de la millor manera, és a les teves mans! 

Vols que dissenyem
el teu web o botiga online
TOTALMENT GRATIS*?

Informa’t de com aconseguir-ho fent clic aquí!

VULL UN WEB O BOTIGA ONLINE GRATIS*