El màrqueting d’influencers és per a tu?

Tendències  ·  17 de setembre del 2019

  •  Hi ha usuaris que confien més en la publicitat feta per d’altres usuaris de la xarxa que en la publicitat feta per empreses en canals tradicionals.
  • Més del 60 % d’empreses de màrqueting han desenvolupat campanyes amb influencers al llarg del darrer any.
  • La major part d’usuaris d’Instagram segueix a influencers en aquesta xarxa socials

 

Les xifres de tendències no enganyen: Instagram s’ha convertit en la xarxa social per excel·lència i el màrqueting d’influencers en l’estratègia amb un millor retorn de la inversió en aquesta xarxa. Per als neòfits, es tracta d’un tipus d’estratègia comercial a partir de la qual les empreses utilitzen usuaris amb una certa influència sobre compradors potencials per tal de dirigir-se a aquests compradors de forma més indirecta i confiable. Així doncs, ja no és la marca la que et diu que un xampú et deixa el cabell sedós, sinó que ho fa un altre usuari d’Instagram al qual la marca paga perquè promocioni els seus productes. I malgrat ho saps, te’l creus!

Aquesta estratègia és ideal per a campanyes de branding dirigides a un públic jove (la consumista generació millennial) però cal tenir en compte que no aplica a tots els productes ni serveis. Encertaràs si ho apliques al sector de la moda, l’oci i els viatges, l’alimentació saludable, la cosmètica o la tecnologia. Si el màrqueting d’influencers t’encaixa, aquí tens tot el que cal saber abans d’iniciar la teva primera campanya.

1. Defineix objectiu i pressupost

Vols arribar a nous segments d’audiència que encara no et coneixen? Millorar la reputació de la marca? Augmentar les vendes? Un cop defineixis els objectius de la teva campanya de màrqueting i el pressupost del qual disposes, podràs començar a buscar els influencers que més s’adapten a les teves necessitats.

2. Busca el teu influencer ideal

Cada dia n’hi ha més i és més difícil escollir-los. Abans de prendre qualsevol decisió, tingues en compte diversos factors:

Sector nínxol amb el qual treballa: cada influencer té una àrea d’especialitat i per tant, els seus seguidors estan interessats en aquesta. Si el teu negoci i l’especialitat de l’influencer escollit van de la mà, amplies el teu públic objectiu amb garanties. En cas contrari, el teu producte corre el risc de no arribar al públic adequat.

Abast de les seves publicacions i taxes d’interacció: no et quedis amb el nombre de seguidors de l’influencer i ves més enllà ja que aquest pot tenir molts seguidors però poc engagement amb la seva comunitat. 

- Filosofia, valor i to comunicatiu: busca algú que encaixi amb el teu producte i imatge corporativa ja que serà la veu del teu negoci a les xarxes.

Tingues en compte que és preferible escollir un micro-influencer que arribi al teu públic potencial abans que un influencer famós però no adequat. Si la segmentació és clau en el cas de les campanyes d’anuncis a xarxes socials, en el cas del màrqueting d’influencers la clau està en saber escollir a la persona ideal. Pots fer-ho de forma manual o bé a través de plataformes com Brandwatch, Klear, Buzzsumo o infinitat d’altres eines que et connecten amb influencers de tot el món.

3. Inicia la teva campanya de màrqueting d’influencers

Cada campanya dependrà del tipus de contracte que signis amb el teu influencer però, en primer lloc, ambdós haureu de pactar el tipus de col·laboració a partir de la qual treballareu plegats.

En primer lloc, caldrà fer l’enviament del material promocional necessari de l’empresa a l’influencer i establir un calendari de publicacions o bé uns resultats mínims de campanya (fins que no s’assoleixin, no es podrà donar per finalitzada la col·laboració). Tot i que també és recomanable pactar el tipus de contingut a publicar (fotografies, vídeos o stories), cal també deixar a l’influencer la seva parcel·la de naturalitat i improvisació ja que si no els seus seguidors no es creuran el missatge.

4. Mesura resultats

Quan s’ha acabat la campanya, arriba la fase més important: monitoritzar les reaccions dels usuaris per tal de determinar l’èxit de la mateixa. Aquí és on entra en joc l’anàlisis dels objectius que has definit a l’inici. Recomanem parar atenció als següents:

- Abast de les publicacions (impressions i tràfic de referència) i les interaccions (clics, likes, comentaris, mencions,...)

- Tràfic i compres procedents d’Instagram durant el període de la campanya. Per tenir tota la informació, és interessant utilitzar els paràmetres UTM que ens permetran rastrejar l’origen dels leads o les compres.

Si ja has provat el màrqueting d’influencers des del teu perfil d’empresa d’Instagram, t’animem a compartir la teva experiència al nostre blog de CESW. En cas que vulguis provar aquesta estratègia i necessitis assessorament, no dubtis en contactar-nos!