El contingut generat pels usuaris beneficia a les marques

Consells  ·  5 de febrer del 2020

Tota empresa o marca vol donar-se a conèixer, agradar i generar confiança en els clients. El contingut creat per la pròpia empresa o marca ajuda a aconseguir aquests objectius, però el contingut generat pels usuaris encara més. Els motius són ben clars:

  • La gran majoria dels consumidors confien més en els comentaris i testimonis d’usuaris reals que no pas en la publicitat tradicional.
  • Aquest tipus de continguts afavoreixen notablement el SEO i la marca guanya posicions en els resultats de cerca de Google.
  • Les publicacions d’amics i de les persones amb les quals interactuem més sovint tenen més pes a les xarxes socials que les de les marques. Els algoritmes de les xarxes socials les prioritzen perquè així aconsegueixen que ens connectem més vegades i durant més temps a les seves plataformes.

Quan parlem de contingut generat pels usuaris pot ser una imatge, un vídeo, un text que creen i difonen persones reals, ja siguin altres consumidors, treballadors de l’empresa o col·laboradors de la marca, en un blog, una xarxa social o un fòrum online.

Qui millor per convèncer als teus potencials clients que un usuari real com ells utilitzant el teu producte o gaudint del teu servei? Si t’han etiquetat o han escrit una ressenya d’un producte o servei teu a les xarxes socials, comparteix-ho també als teus perfils. Si tens testimonis, casos d’èxit o exemples de bones pràctiques, inclou-los en les teves newsletters i campanyes d’e-mail màrqueting. Si parlen bé de tu, aprofita-ho! També pots fomentar que els usuaris comentin els valors de la teva marca organitzant concursos, promocions i sortejos.

El contingut generat pels usuaris és una tàctica de màrqueting digital efectiva i econòmica per promocionar el teu negoci, fidelitzar els clients i augmentar les vendes. A què esperes per treure-li profit?