El contingut de qualitat és la clau de l’èxit d’un web

Publicat: 26 de setembre del 2017

El lloc web és el pilar de la comunicació digital de les empreses i el seu objectiu és molt clar: aconseguir visites que es traduiran en clients i vendes. Però augmentar el tràfic del nostre lloc web no és tan fàcil. Hi ha diversos factors que hi intervenen i de tots ells n’hi ha un que és clau: el contingut.

Per què és important crear contingut de qualitat al web de la nostra empresa?

  • Millora el posicionament orgànic a Google (SEO), és a dir, ens ajuda a sortir en les primeres posicions dels resultats de cerca per paraula clau. Actualment, cinc dels deu factors SEO més influents estan directament relacionats amb el contingut del web i fan referència a actualitzar i publicar continguts nous amb una freqüència periòdica, així com crear textos que siguin prou extensos i que estiguin ben redactats, amb una gramàtica i una ortografia acurades. També és especialment important que els continguts que creem siguin originals i rellevants per al nostre públic, ja que Google penalitza els continguts duplicats.
  • Ajuda a fidelitzar clients. Publicar regularment contingut de qualitat i d’interès per als nostres clients fa que vulguin estar al dia de les nostres publicacions i, per tant, ajuda a fidelitzar-los amb la nostra empresa o marca. A més, dona prestigi a la marca i transmet confiança i fiabilitat al nostre públic objectiu.
  • Afavoreix tots els canals de màrqueting i contribueix a crear comunitat. Els nous continguts que creem al nostre lloc web es poden compartir amb els nostres clients i clients potencials mitjançant newsletters i també a les xarxes socials. D’aquesta manera propiciem la interacció amb els nostres públics i podem prendre el pols als seus interessos i saber què opinen de la nostra empresa.  

En definitiva, hem de mantenir viu i actualitzat el contingut del nostre web perquè aquest és el centre de l’estratègia digital de la nostra empresa.