Contacta'ns Contacta'ns

Efectes de la COVID-19 al comerç online

22 de juny de 2020

El confinament causat per la pandèmia de la COVID-19 ha augmentat les vendes online i el consum de xarxes socials. Això és un fet totalment lògic i previsible. El que és realment rellevant és que la situació viscuda ha canviat els hàbits de compra d’una part dels consumidors que ja s’han acostumat a comprar online i ho seguiran fent per comoditat i seguretat. Però també és cert que les prioritats i exigències dels consumidors envers les marques i botigues en línia també han canviat i cal tenir-ho en compte.

Totes aquestes conclusions s’extreuen de dos estudis realitzats per IAB Spain i Capgemini. T’ho expliquem més detalladament.

L’estudi de Capgemini sobre el consumidor i la COVID-19 mostra les següents grans tendències:

  • Més afició per les compres en línia, fins i tot entre els consumidors més escèptics. Disposar de més opcions en les entregues i devolucions hi ha contribuït.
  • Els consumidors exigeixen més mesures de seguretat i higiene, tant a les botigues físiques com a les entregues a domicili de les botigues en línia.
  • Els consumidors prioritzen comprar productes de marques o empreses que participin en causes solidàries, sobretot relacionades amb la COVID-19 i amb pràctiques sostenibles.
  • Els sectors de l’alimentació i la moda són els que més han notat un augment de les vendes online. Molts consumidors han comprovat que és molt còmode i pràctic fer la compra setmanal o mensual en línia i rebre-la a casa, mentre que la facilitat a l’hora de poder canviar els articles de roba i calçat o tornar-los recuperant els diners n’ha incentivat la compra online.

Tot i que amb la reobertura dels establiments els consumidors tornen a comprar a les botigues físiques, es preveu que una part d’aquests consumidors continuaran comprant online de manera que les vendes en línia es mantindran i l’adaptació dels comerços a aquesta “nova” realitat és imprescindible.

A més, el comerç electrònic també presenta avantatges per als negocis, ja que permet ampliar l’abast de les vendes, sense limitacions geogràfiques, reduir despeses respecte la botiga física i tenir obert les 24 hores tots els dies de l’any, entre d’altres.

I no oblidem que convé estar preparats per a possibles rebrots de la COVID-19 que poden significar un nou confinament que comportarà un nou augment del comerç electrònic. En aquest sentit, les dades de la consultora Nielsen són determinants: les compres online van registrar un augment rècord del 73,7% durant la segona setmana de confinament pel coronavirus.

L’estudi d’IAB Spain sobre xarxes socials revela que el confinament ha provocat un lleuger augment dels usuaris de xarxes socials, que se situa en un 87% dels internautes amb una mitjana d’edat de 40 anys i força equitat entre homes i dones. WhatsApp amb un 85%, Facebook amb un 81% i Instagram amb un 59% lideren el rànquing, mentre que TikTok és la que més ha crescut en nombre d’usuaris en el darrer any passant d’un 3% a un 16%.

Altres dades importants d’aquest estudi relacionades amb el comerç electrònic són que un 56% dels enquestats afirma que les xarxes socials l’influencien a l’hora de comprar un producte o contractar un servei, un 59% admet haver buscat informació sobre productes o serveis a les xarxes socials abans de comprar-los i un 44% opina a les xarxes socials sobre les compres realitzades.

Tant si vols iniciar-te en l’ecommerce com si ja tens botiga en línia i el que vols és generar més vendes online, contacta’ns i t’ajudarem.