Descobreix d’on vénen els visitants del teu web amb Google Analytics

Consells  ·  3 d'abril del 2017

Ens trobem en un moment en què la majoria de negocis són presents a internet, fet que dificulta poder-se diferenciar de la competència. Per això, cada cop més empreses defineixen un pla de màrqueting digital. Però és possible establir una estratègia a l’entorn digital sense un bon treball d’analítica web? La resposta és no.

El valor afegit d’internet respecte a d’altres canals de publicitat és la seva capacitat d’analitzar dades. Aquest tret diferencial no només permet estudiar el comportament de l’audiència a temps real, sinó també establir millores i objectius a assolir a curt i a llarg termini.

A través de l’eina gratuïta de Google Analytics es poden mesurar un gran nombre de dades sobre els resultats que s’obtenen en línia. Avui ens centrarem en l’adquisició.

L’adquisició fa referència a les vies i formes en què els usuaris arriben a un lloc web: de quines plataformes provenen, a través de quins continguts i, fins i tot, quin comportament tenen dins del web.

Aquest apartat de l’eina aporta una informació molt detallada sobre els principals canals d’adquisició (trànsit orgànic, de pagament, des de xarxes socials, etc.), per a un període determinat:

  • La quantitat de sessions.
  • El nombre d’usuaris.
  • El nombre de visites a pàgines.
  • Les pàgines visitades per cada sessió.
  • La durada mitjana.
  • El percentatge de rebot.

A més, mitjançant les dades demogràfiques es pot saber l’idioma, el país i la ciutat de procedència dels visitants del web, així com el navegador, el sistema operatiu i el proveïdor de serveis. Per últim, l’adquisició de Google Analytics també mostra si les visites són directes, o bé, si provenen de xarxes socials, d’anuncis o de la cerca orgànica.

Per tant, ja ho sabeu, si voleu saber detalladament des d’on arriben les visites al vostre web, Google Analytics és una eina imprescindible.