Cuides la teva reputació online?

Consells  ·  26 de setembre del 2018

La reputació online és la percepció pública del nostre negoci a internet, és a dir, com la valoren els usuaris i quin grau de prestigi té.

És important tenir clar que la reputació online no depèn només del negoci, sinó que es troba molt influenciada per les opinions i comentaris de tercers.

Tot i no tenir-ne el control absolut, si la gestionem correctament hi tenim molt a guanyar, ja que ens ajuda a fidelitzar clients, a generar confiança en els clients potencials i a millorar el posicionament orgànic a Google (SEO).

En canvi, si no gestionem la nostra reputació online o ho fem malament, correm el risc de perdre tot el nostre prestigi, els clients i les vendes, actius tots tres que ens costaran molt de recuperar.

Per això, a continuació et donem algunes claus per avaluar i optimitzar la reputació online del teu negoci:

Com avaluar la teva reputació online?

Escoltant als clients i al públic objectiu i monitoritzant comentaris i opinions que hi pugui haver a internet sobre el nostre negoci. Per fer-ho hem d’investigar la nostra empremta digital o què hi pot haver del nostre passat a internet, monitoritzar les converses que s’estan produint en el present i planificar accions preventives per a un futur.

Tingues en compte que els usuaris poden opinar sobre els teus productes i serveis o sobre els continguts del teu web en una xarxa social encara que no hi tinguis un perfil.

Consells per optimitzar la teva reputació online

  • Actua amb honestedat i coherència: sigues transparent i honest a l’hora de solucionar problemes o errors i procura que els teus missatges i accions siguin coherents.
  • Mantingues un feedback proper amb l’usuari: si et mostres accessible i humà, el client ho agrairà i serà més comprensiu davant de possibles errors. Això sí, cuida les formes i sigues educat i amable en els teus missatges i comunicacions.
  • Dona respostes ràpides i útils: els clients són cada cop més impacients i exigeixen més rapidesa, per tant, és important respondre a temps i amb eficàcia.
  • Planifica, però sigues flexible: estableix unes pautes i protocols en les comunicacions amb els clients, que contemplin possibles escenaris en els quals et pots trobar, però sigues també flexible i adapta’t a cada circumstància.
  • Sigues proactiu: és fonamental a l’hora de crear continguts propis i de valor per als usuaris.
  • Contraresta els missatges negatius: davant de crítiques negatives, queixes o reclamacions, actua ràpid per resoldre-ho el més aviat possible i minimitzar-ne les conseqüències. T’ajudarà disposar d’un protocol d’actuació en cas d’una crisi de reputació online.

Ja ho veus, tenir cura de la teva reputació online significa tenir en compte i cuidar els usuaris i els clients potencials.