Creix l’ús del mòbil en les compres en línia

Tendències  ·  3 d'abril del 2019

El 96% dels internautes majors de 14 anys es connecta a internet des d’un dispositiu mòbil. És a dir, a Espanya hi ha 31,3 milions d’usuaris que utilitzen l’smartphone per navegar per la xarxa. Una dada molt rellevant que pot impulsar a empreses i marques a dur a terme campanyes publicitàries específiques per a dispositius mòbils.

Això és el que es desprèn de l’Estudi Anual de Mobile & Connected Devices 2019 realitzat per IAB Spain, l’associació que representa al sector de la publicitat i la comunicació digital a Espanya, en col·laboració amb nPeople i GFK i patrocinat per Adgage.

Altres dades interessants d’aquests estudi per a les empreses i marques amb presència digital són que gairebé el 70% del temps que naveguem per internet ho fem des de dispositius mòbils (smartphones i tauletes) i que hi dediquem una mitjana d’unes 3 hores al dia, repartides entre 7 i 8 sessions.

Respecte el paper dels dispositius mòbils en el procés de compra, Espanya ja arriba a un 82% d’usuaris, essent el sector de la moda el que registra més vendes on-line. El menjar a domicili també està guanyant pes entre les compres en línia des d’smartphone. Segons l’estudi també veiem que l’smartphone té un paper més determinant en les primeres fases del procés de compra, ja que el 80% dels usuaris l’utilitzen per cercar informació, comparar preus, productes i punts de venda. Això sí, predomina sobretot entre els menors de 34 anys.

I com percep l’usuari la publicitat als dispositius mòbils? Al 2019 s’ha detectat un creixent interès en interactuar amb la publicitat des d’smartphone. De fet, un 74% dels usuaris admeten haver clicat en anuncis del seu interès quan navegaven des de mòbil i un 65% quan ho feien des de tauleta.

L’estudi d’IAB Spain també revela que dediquem una mitjana de 20 minuts diaris a les xarxes socials i que hi accedim preferentment des de mòbil. També demostra que el número d’apps que utilitzem des d’smartphone és de 31 i des de tauleta es redueix a 13. D’aquestes aplicacions, Instagram és la que mostra major creixement i WhatsApp la més utilitzada. En general, els usuaris prefereixen tenir accés gratuït a les aplicacions encara que aleshores incloguin publicitat i només un 35% han pagat algun cop per utilitzar una app.

La tauleta, per la seva part, és el dispositiu preferit per veure vídeos, sèries o pel·lícules.

Entre les conclusions de l’estudi trobem que el vídeo mobile i la geolocalització seran les tendències que marcaran el sector dels dispositius mòbils al llarg del 2019, formats que rebran més inversió publicitària que en anys anteriors.

Veure l’Estudi Anual de Mobile & Connected Devices 2019 d’IAB Spain complet.