Continguts per atreure visites al teu web

Consells  ·  Tendències  ·  11 d'octubre del 2018

El màrqueting de continguts és una de les tècniques més efectives i necessàries per atreure usuaris, convertir-los en clients i fidelitzar-los.

Fins aquí sona perfecte, però sovint la dificultat és trobar els continguts i formats adequats. Per això en aquest article et donem idees de tipus de continguts que t’ajudaran a captar nous clients i a vendre més.

  • Blog: l’estrella dels continguts i un valor afegit molt important per als negocis en l’àmbit digital. Es tracta de publicar regularment articles interessants i de qualitat per al nostre públic objectiu, seguint criteris de SEO. Què ens aporta? Ens mostra com a especialistes en el nostre sector, ens dona veu pròpia per crear la nostra imatge de marca i una reputació online, millora el nostre posicionament en els resultats de cerca de Google, ens acosta a més clients potencials i, per tant, ens acaba aportant vendes.
  • Newsletter: ens permet enviar articles del blog i altres continguts extres i de qualitat de manera regular i molt directa (via correu electrònic) a clients o usuaris realment interessats en els nostres productes o serveis. El butlletí electrònic és ideal per fidelitzar i vendre a un cost força baix.
  • Vídeos: la capacitat d’atracció i persuasió del vídeo màrqueting és innegable i s’està convertint en el format estrella dels dispositius mòbils. Podem fer vídeos corporatius sobre l’empresa, vídeos per presentar nous productes, vídeos d’esdeveniments i de testimonis de clients, vídeos tutorials, etc.
  • Infografies i imatges: continguts molt virals, sobretot a les xarxes socials, perquè mostren dades i informació d’una manera molt visual, directa i entenedora. És cert que ja no tenen l’efecte novetat de temps enrere, però encara funcionen molt bé i els usuaris prefereixen compartir infografies i imatges que altres tipus de continguts. Hi ha eines gratuïtes per crear infografies, com per exemple Canva.
  • PDFs: molt útil quan volem posar a disposició d’usuaris i clients continguts amplis o de caràcter més tècnic amb opció a descarregar-los. Com a contingut de text, els PDFs també posicionen força bé en els resultats de cerca.
  • Presentacions: les presentacions amb diapositives combinant text i imatge són un bon recurs per a continguts extensos i complexos. Dos dels programes gratuïts més utilitzats per fer presentacions força visuals i compartir-les són Slideshare i Prezi.
  • Guies: responen a dubtes i necessitats dels clients i ens posicionen com a experts o referents en el tema del qual tracten. Acostumen a donar informació específica i detallada i a ser més extenses que els articles d’un blog. És un tipus de contingut d’alt valor a canvi del qual, sovint, es demana a l’usuari que faciliti el seu correu electrònic per accedir-hi o descarregar-lo.

Ara que ja els coneixes, posa en pràctica els tipus de continguts més adequats per al teu negoci i els teus clients i ja veuràs com milloraràs els resultats!