Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Millora el posicionament del teu web amb Google My Business

Consells  ·  29 de març del 2019

Quan un usuari cerca a Google un negoci o un servei en una ubicació concreta, per exemple, “fisioterapeuta Banyoles”, Google mostra de manera visual i a dalt de tot dels resultats de cerca les tres fitxes de Google My Business més ben posicionades, amb totes les dades de contacte i l’ubicació a Google Maps perquè l’usuari hi pugui trucar o anar-hi directament.

Per tant, et recomanem disposar d’una fitxa de Google My Business per millorar el posicionament local del teu web.

Avantatges de tenir una fitxa de Google My Business del nostre negoci:

  • Millora la visibilitat del nostre negoci en els resultats de cerca de Google en l’àmbit local.
  • Geoposiciona el nostre negoci a Google Maps, facilitant a l’usuari l’ubicació exacta i com arribar-hi. A més de les dades de contacte.
  • Mostra la valoració que fan dels nostres productes i serveis els nostres clients mitjançant les ressenyes. Aquest és un aspecte molt important que tant Google com els clients potencials tindran molt en compte.
  • Motiva als usuaris a contactar ja que inclou la informació més rellevant i facilita el contacte.

Com tria Google quines 3 fitxes de Google My Business mostra en una cerca? Google té en compte tres aspectes a l’hora de decidir quines fitxes de Google My Business mostra en els primers resultats de cerca:

  • Rellevància: grau de coincidència de la fitxa de Google My Business amb la cerca de l’usuari i les paraules clau utilitzades.
  • Distància: grau de proximitat del negoci amb la ubicació de l’usuari.
  • Importància: volum de ressenyes i valoracions positives, trànsit al web i aspectes SEO del web.

La importància de les ressenyes a la fitxa de Google My Business

Les ressenyes dels clients són una part fonamental de la nostra fitxa de Google My Business. Avui dia tots busquem referències a internet abans de comprar un producte o de contractar un servei i com més comentaris positius tingui un negoci, més probable és que hi contactem o que el triem davant d’altres competidors. En el cas de la fitxa de Google My Business, l’opinió dels clients es mostra de manera molt visual mitjançant les estrelles de l’1 al 5 i amb els comentaris que hi deixen els usuaris que ja han provat el producte o servei. Per tant, ens convé fomentar que els nostres clients ens deixin ressenyes.

Ja ho saps, si tens un negoci local, et convé tenir i gestionar correctament la teva pròpia fitxa de Google My Business i a Cap Empresa Sense Web et podem ajudar. No dubtis a contactar-nos!

Consells per millorar el SEO on page

Consells  ·  28 de febrer del 2019

Cada vegada som més conscients de la importància del SEO dels webs, tot i que sovint no sabem ben bé què significa ni sabem com l’hem de treballar. El SEO (Search Engine Optimization) és el posiciona­ment orgànic dels webs als cercadors, és a dir, l’ordre d’aparició dels webs en els resultats de cerca de Google, el rei dels cercadors. Aquest posicionament depèn de molts factors, entre ells la competència, però hi ha una part que recau directament en el nostre web: és l’anomenat SEO on page (SEO a la pàgina).

El SEO on page són un conjunt de tècniques d’optimització interna del nostre web per fer-lo més amigable per als cercadors com Google i aconseguir que pugi posicions en els resultats de cerca, fent-lo així més visible per als usuaris.

Consells per millorar el SEO on page del nostre web:

1. Estructura web: com més ben organitzada i senzilla sigui l’estructura del nostre web, millor. Aconsellem organitzar els apartats del menú en una estructura màxima de tres nivells, seguint la regla dels tres clics, és a dir, que l’usuari arribi a la informació que desitja fent un màxim de tres clics. Així facilitem la indexació del web als cercadors i garantim una navegació fàcil i intuïtiva als usuaris.

2. Paraules clau: posar les paraules clau en els noms dels apartats del web i en els textos, sempre que puguem i de forma natural. És recomanable utilitzar sinònims, en lloc de repetir sempre la mateixa paraula, i que les paraules clau no suposin més del 10% del total del text, per evitar sobre-optimitzar i que Google se n’adoni i ens penalitzi.

3. URL: les URL amigables també ens ajudaran amb el SEO. Però com aconseguim URL amigables? Intentant que el nom de l’apartat ja contingui alguna paraula clau i evitant posar-hi números, símbols o caràcters estranys.

4. Continguts: essencials per al SEO on page, ja que els cercadors els analitzen per determinar la rellevància del nostre web respecte els de la competència. Per això sempre insistim que és molt important crear contingut únic i de qualitat per als usuaris i actualitzar-lo sovint per atreure més visitants al nostre web i fidelitzar-los.

Textos:

- Posicionen més bé els textos que inclouen la paraula clau principal en el títol, que tenen un mínim de 300 paraules i que incorporen les paraules clau com més al principi millor.

- Hem d’escriure pensant en els nostres clients i clients potencials, en cobrir els seus interessos i necessitats.

- Recomanem organitzar el contingut amb el més important a l’inici, fer frases senzilles, utilitzar les negretes per destacar els continguts i facilitar-ne una lectura ràpida, evitar les majúscules i revisar l’ortografia dels textos abans de publicar-los, ja que Google penalitza també els errors ortogràfics.

- És interessant posar títols i encapçalaments (H1, H2, etc.), tenint en compte que d’encapçalament H1 només n’hi pot haver un a cada text o apartat i seria equivalent a un subtítol o resum de l’article.

- Acompanyar cada text almenys d’una imatge i adjuntar informació addicional amb un PDF és també un bon recurs perquè els cercadors els indexen.

- És bàsic no duplicar continguts, és a dir, no copiar textos ni del nostre propi web ni d’altres, perquè Google ho penalitza.

Necessites idees de tipus de continguts que pots incloure al web? Llegeix l’article “Continguts per atreure visites al teu web”.

Imatges i vídeos: els elements multimèdia ens ajuden a retenir l’usuari més temps al nostre web i a reduir el percentatge de rebot (visites que han entrat al nostre lloc web i n’han marxat sense navegar-hi ni visitar cap pàgina o apartat), millorant així el SEO. Com que Google també analitza les imatges i els vídeos, és important que n’optimitzem la mida abans de pujar-les al web (evitant que pesin massa i triguin a carregar) i que el nom de l’arxiu ja sigui descriptiu i contingui paraules clau. Per exemple, que en lloc de dir-se “IMG7023” es digui “logotip web cesw”.

5. Enllaços interns i externs: els enllaços interns, aquells que apunten a pàgines dins del nostre propi web, afavoreixen el SEO on page, ja que transfereixen autoritat i rellevància d’unes pàgines a unes altres i faciliten la navegació i la interacció de l’usuari pel nostre web. En aquest sentit, és molt recomanable tenir el menú principal sempre visible i utilitzar paraules clau com a text àncora. D’altra banda, els enllaços externs, aquells que apunten a altres webs, també són molt útils per completar o ampliar els nostres propis continguts i no hem de tenir por a perdre l’usuari. Això sí, quan posem un enllaç extern, configurem-lo de manera que aquest s’obri en una nova finestra, mantenint el nostre web obert perquè l’usuari hi pugui tornar fàcilment.

6. Camps de SEO: omplir els camps de SEO dels apartats i productes de l’administrador del web ens ajudarà també a posicionar.

- Títol: recomanem que els títols incloguin el nom de l’empresa o marca i la paraula clau principal i que siguin atractius i únics. No ha de superar els 70 caràcters.

- Descripció: aprofitem-la per descriure millor el contingut de l’apartat o el producte en qüestió, utilitzant paraules clau i amb un redactat que enganxi a l’usuari. Cada meta descripció ha de ser única i ajuda incloure-hi alguna crida a l’acció. No ha de superar els 155 caràcters.

- Paraules clau: es tracta de posar les paraules clau associades a l’apartat o producte separades per comes, tenint en compte com buscarà un usuari els serveis o productes que oferim. Si bé és cert que Google ja no té en compte aquest camp, altres cercadors com Bing i Yahoo sí.

Eines gratuïtes per gestionar les xarxes socials del teu negoci

Consells  ·  20 de febrer del 2019

Cercar continguts, triar els hashtags més adequats, dissenyar imatges originals, obtenir i analitzar estadístiques, saber què diuen de la teva marca, empresa o producte, etc. Hi ha tants aspectes a treballar i considerar quan tenim un perfil professional a les xarxes socials! Per això hem volgut recopilar algunes eines que t’ajudaran a gestionar d’una manera més eficient i eficaç les xarxes socials del teu negoci com un community manager professional:

Hootsuite

La nostra eina preferida per gestionar els perfils de xarxes socials d’una marca o empresa. Permet configurar l’escriptori de cada xarxa social per columnes amb la informació que més ens interessi i també podem programar els continguts. Sens dubte, una eina molt intuïtiva i eficient. La versió gratuïta de Hootsuite ens permet gestionar fins a un màxim de 3 perfils socials.

Buffer

Aquest és un altre gestor de continguts de xarxes socials semblant a Hootsuite. Buffer és molt complet perquè disposa d’un editor d’imatges per crear contingut de qualitat i ens ofereix estadístiques de tots els comptes administrats. La versió gratuïta de Buffer ens permet programar fins a un màxim de 10 publicacions.

Canva

Ideal per dissenyar contingut gràfic per a les publicacions a les xarxes socials. Canva disposa de centenars de plantilles, imatges i filtres per facilitar-nos al màxim el disseny d’una portada, d’un banner, d’una infografia, etc. És una eina molt senzilla d’utilitzar que ens ajuda a donar una imatge gràfica professional.

Metricool

Analítica web, generació d’informes, planificació i publicació en una mateixa eina. A més, ens permet analitzar la competència i fer una comparativa respecte la nostra marca o empresa. A la versió gratuïta hi podem connectar els perfils de Facebook, Instagram, Twitter i un blog i ens mostra dades molt interessants amb un format molt visual.

Social Mention

Vols saber què diuen de la teva marca o empresa a internet? Amb SocialMention sabràs qui et menciona, des de quina xarxa social, quan ho fa i quin abast té. També disposa d’un sistema d’alertes semblant al de Google Alerts i un mesurador d’influència. 

All Hashtag

All Hashtag és un cercador de paraules clau per a diferents xarxes socials, per exemple, Instagram. Utilitzant les paraules clau més adequades podem arribar a més clients potencials i aquesta eina ens diu les paraules clau més destacades per sector i ens dona diferents possibilitats per a les nostres publicacions.

Google Analytics

Imprescindible per conèixer les estadístiques del nostre web i saber com arriben i com es comporten els usuaris al nostre web. Google Analytics ens dona dades en temps real del número de visites al nostre web i ens diu el perfil del visitant, quins són les principals fonts de trànsit, etc.

Les millors estratègies per a marques a Instagram

Consells  ·  16 de gener del 2019

La firma d’analítica de xarxes socials Quintly ha presentat els resultats d’un estudi sobre Instagram que ens anirà molt bé per preparar la nostra estratègia a Instagram aquest any que acaba de començar.

Per arribar a les conclusions que explicarem a continuació, Quintly ha analitzat més de 44.000 perfils professionals d’Instagram i gairebé 9 milions de publicacions entre l’1 de gener i el 30 de setembre del 2018.

Per entendre millor el funcionament de cada perfil i els seus resultats els han agrupat segons el volum de seguidors i n’han analitzat diferents paràmetres molt útils i reveladors.

  • El tipus de publicació: més del 72% de les publicacions són imatges, un 16% són vídeos i un 10% són carrusels, però l’estudi conclou que els vídeos generen un 21% més d’interaccions que els altres tipus de publicacions. Això sí, si optem per potenciar els vídeos ens hem d’assegurar que són de bona qualitat i impactants, si no, més val que continuem publicant imatges.
  • La llargada del text: sembla ser que cada cop es fan descripcions més llargues de les fotos, ja que més d’un 31% de les descripcions analitzades tenien més de 300 caràcters. Però això no vol dir que haguem de tirar cap aquí. L’estudi mostra que les publicacions amb un màxim de 50 caràcters generen més interacció que no pas els textos llargs. I les que inclouen preguntes funcionen molt bé.
  • L’ús de hashtags: l’estudi de Quintly ens dona la solució al dilema de quants hashtags hem de posar a cada publicació: entre 1 i 3. Per tant, els hem de saber triar bé. I sorprèn saber que encara un 29% dels perfils analitzats no n’utilitzen cap però tenen igualment força interaccions.
  • L’ús dels emojis: un 55% dels perfils analitzats no utilitzen emojis, però això no significa que no els haguem de fer servir. Tot depèn de l’edat del nostre públic objectiu i de quins productes o serveis oferim. Els emojis ens poden ajudar a tenir més interaccions si ens dirigim a un públic jove i volem donar un toc informal al nostre perfil d’Instagram. Si decidim posar-ne, es recomana que siguin entre 1 i 3.
  • L’horari de publicació: els posts publicats en cap de setmana generen un 22% més d’interaccions, probablement perquè els usuaris tenen més temps lliure per connectar-se a les xarxes socials.

Aquestes claus sobre el funcionament d’Instagram ens ajudaran a preparar i millorar l’estratègia de la nostra empresa o marca a Instagram per treure’n més profit.  

Estudi sobre Instagram realitzat per Quintly

La importància d’una bona traducció web

Consells  ·  28 de novembre del 2018

Compraries en una botiga en línia on les descripcions dels productes no s’entenen o les condicions de compra estan plenes d’errors de traducció? No dona gaire confiança, oi?

Doncs això és el que pensen els clients potencials estrangers que arriben al nostre web, interessats pels nostres productes o serveis, i es troben amb aquesta barrera lingüística. La qualitat del llenguatge en la presentació d’un negoci és vital per assolir l’èxit i transmetre confiança. Ens hi estem jugant la imatge de la nostra empresa o marca i també les vendes.

La feina d’un bon traductor consisteix a adequar un text original a la llengua i la cultura destí per tal de transmetre’n el missatge i la intenció originals. Per això, dominar un idioma no és suficient. Darrere d’una traducció professional hi ha una tècnica i uns coneixements que van més enllà i que només una persona nativa i formada pot garantir.

En el cas dels webs, a més, hem de tenir en compte la importància del SEO i de les paraules clau, que varia en funció de l’idioma i del mercat. Aspectes que els traductors automàtics que podem trobar a internet passen per alt, ja que es limiten a fer traduccions literals i totalment descontextualitzades.

Invertir en una bona traducció del nostre web és invertir en el nostre negoci i augmentar les possibilitats de venda. Segons un estudi realitzat per la consultora Hexagone, Espanya és el tercer país d’Europa que més visiten els compradors en línia europeus, després de França i Alemanya. Un 17% dels beneficis de les botigues en línia espanyoles prové de l’estranger, ja que els estrangers gasten un 18% més en e-commerce que la mitjana nacional. És evident que per a aquests clients, la traducció i adaptació del web al seu idioma és fonamental en el procés de compra. En canvi, el 80% de les botigues en línia espanyoles tenen errors importants de traducció al seu web, la qual cosa suposa la pèrdua d’un 15% de vendes.

Si entre el teu públic objectiu hi ha clients d’altres països, inverteix en una traducció professional i acurada del teu web en el seu idioma.

Consells per ser més productius

Consells  ·  21 de novembre del 2018

Si ets freelance o autònom i treballes des de casa, ja saps com costa organitzar-se i ser productiu. Et donem alguns consells per treure el màxim profit a les hores!

1. Organitza’t i crea una rutina

L’organització és fonamental. Val la pena dedicar part del teu temps a organitzar les tasques de la setmana, destinant algunes hores a tasques imprevistes que puguin sorgir.

També recomanem programar aquelles tasques recurrents de cada mes, com ara preparar i enviar factures.

Tot i que la paraula “rutina” no ens agradi, crear-nos una rutina per treballar millora la nostra productivitat.

2. Agrupa tasques i estableix prioritats

Posar-nos tasques similars juntes ens ajuda a estalviar temps i a ser més eficients. I, sobretot, centra’t en una sola tasca i no vulguis fer-ne més d’una a la vegada perquè baixaràs el teu rendiment. Per exemple, procura concentrar totes les reunions de clients el mateix dia.

Si, a més, prioritzem les tasques segons criteris d’urgència i importància, ens assegurem complir amb els terminis de lliurament.

3. Treballa quan siguis més productiu, però fixa’t un horari i programa’t les pauses

És important conèixer-nos a nosaltres mateixos i saber en quina franja del dia som més productius. Aprofita el fet que com a autònom o freelance, l’horari te’l marques tu i tria el moment del dia que saps que rendeixes més, ja sigui primera hora del matí o la nit. Això sí, fixa’t un horari i compleix-lo. Dins d’aquest horari també hi has de contemplar les pauses, ja que treballant des de casa és fàcil perdre la noció del temps. Fer pauses curtes per aixecar-nos, moure’ns o prendre alguna cosa és necessari per no esgotar-nos i ser més productius. També cal aprendre a desconnectar i a distreure’s.

4. Calcula les hores que dediques a cada tasca i client

Dur un control de les hores dedicades a cada tasca i client t’ajudarà a saber si et compensa acceptar aquests encàrrecs o a buscar la manera d’optimitzar el temps perquè sigui rendible.

5. Crea el teu espai de treball

Especialment quan treballem des de casa és fonamental crear el nostre espai de treball, net, organitzat i sense molèsties. També és necessari per separar feina i casa. I hem de ser molt estrictes en aquest punt i realment treballar només en aquest espai i en cap altre, així gaudirem de la resta d’estances per desconnectar, relaxar-nos o passar temps en família, sense associar-ho a feina.

6. No siguis esclau de l’e-mail ni de les xarxes socials

L’e-mail i les xarxes socials, encara que estiguin relacionades amb la feina, són una de les grans distraccions perquè sempre ens acaben robant més temps del que pensem. Et recomanem que et programis dues franges del dia per consultar-ho i respondre, una estona al matí i una altra estona a la tarda, i prou.

7. Dorm les hores necessàries i esmorza a consciència

Pot semblar obvi, però sovint els freelance o autònoms allarguen en excés la jornada laboral. Hem de saber posar límits perquè dormir i descansar les hores necessàries és bàsic per poder rendir cada dia al 100%.

De la mateixa manera, fer un bon esmorzar amb aliments que ens aportin energia és també important.

8. Procura’t una bona cooperació familiar

Sovint, quan treballem des de casa ens trobem que la família i els amics no respecten el nostre espai i ni la nostra jornada laboral. Sense adonar-se’n ens interrompen d’una manera que no farien si treballéssim fora de casa, minvant la nostra concentració i productivitat. És feina nostra posar uns límits i fer entendre als nostres familiars que el fet de treballar des de casa no significa que estiguem sempre disponibles.

La fitxa de producte perfecta per vendre

Consells  ·  14 de novembre del 2018

Si tens una botiga en línia és evident que el teu objectiu és vendre i per aconseguir-ho és fonamental pensar en la fitxa de producte com en una landing page. Una landing page és una pàgina d’aterratge expressament dissenyada per generar una acció, que en aquest cas és que l’usuari compri.

Però, com és la fitxa de producte perfecta? Tot i que cada sector i cada empresa té les seves necessitats i especificitats, hi ha una sèrie d’elements clau que ha de tenir una fitxa de producte d’una botiga en línia per aconseguir vendes.

  1. Fotografies del producte: una imatge de qualitat del producte és el primer que necessitem i si disposem de més fotos que mostrin diferents angles del producte, detalls o possibles versions, encara millor. Així el client es podrà fer més a la idea de com és el producte.
  2. Nom del producte: clar, senzill i únic. Si hi afegim alguna característica important o el nom de la marca, si és coneguda, ens ajudarà a posicionar-lo orgànicament (SEO). Posa’t al lloc de l’usuari i pensa com cercaries el producte a Google.
  3. Resum o descripció curta: com un subtítol que ens permet descriure el producte amb una frase curta i deixa clar al potencial client què és o per a què serveix. També pot ser alguna frase creativa que serveixi de ganxo!
  4. Descripció del producte: tota la informació bàsica i necessària del producte. És important que sigui el més completa possible, que hi utilitzem paraules clau i que estigui ben redactat. També és fonamental que la descripció sigui original, que expliqui els beneficis de tenir el producte en qüestió i que motivi a comprar-lo.
  5. Atributs: es tracta de les característiques més tècniques del producte, com ara el material del qual està fet, i de possibles variables que el propi usuari pot triar o configurar, per exemple, el color, la talla, la mida, etc.
  6. Preu i disponibilitat: el preu ha de ser ben visible i ha de quedar clar si té l’IVA inclòs o no, si es tracta d’una oferta o d’una promoció limitada, etc. També és imprescindible que l’usuari sàpiga si el producte està disponible, és a dir, si n’hi ha en estoc, i quantes unitats en pot comprar.
  7. Botó de compra: element principal de la crida a l’acció, ja sigui “Afegeix al cistell de la compra” o “Compra ara” o “Reserva”, per tant ha de ser ben visible.
  8. Possibilitat de compartir a les xarxes socials: si vols aconseguir visibilitat per als teus productes i arribar a nous clients potencials, facilita als usuaris que els puguin compartir a les xarxes socials.
  9. Material gràfic addicional: vídeos demostratius, croquis en pdf o qualsevol tipus de material gràfic que ajudi a entendre el producte o que facin venir ganes de tenir-lo. Sovint, una imatge val més que mil paraules.
  10. Informació complementària: totes aquelles dades addicionals del producte que poden ser interessants per al comprador. Per exemple, composició del producte, terminis de lliurament, etc.
  11. Textos o imatges per generar confiança: són elements que ens ajuden a transmetre més confiança al comprador, quan la nostra botiga o marca no és coneguda, com ara segells o certificats de qualitat.
  12. Productes de venda creuada: mostrar o recomanar altres productes relacionats o complementaris del que està veient l’usuari és una bona manera d’incentivar la venda i de vendre més.
  13. Contacte: per últim, però no menys important, hem de facilitar al màxim el contacte per aclarir dubtes, sobretot quan es tracta de productes molt específics o d’un cost elevat. Tant podem incloure un formulari de contacte, com tenir ben visible un telèfon o un correu electrònic, on el potencial client ens pugui contactar sense compromís.


No et perdis la nostra infografia de la fitxa de producte perfecta! Esperem que t’inspiri a l’hora de crear les fitxes de producte de la teva botiga en línia.

Prepara la teva botiga en línia per al Black Friday

Consells  ·  25 d'octubre del 2018

Si tens una botiga en línia segur que tens el divendres 23 de novembre marcat al calendari. I és que el Black Friday és l’avantsala de la campanya nadalenca, ja que moltíssima gent aprofita els dies compresos entre el Black Friday i el Cyber Monday (el dilluns següent) per comprar regals de Nadal.

La previsió de vendes en línia durant el proper Black Friday és d’un total de 1.300 milions d’euros, un 13% més que l’any passat, segons la consultora Making Science. Una excel·lent notícia tenint en compte que durant el Black Friday del 2017 les vendes en línia van créixer un 345% respecte la resta de l’any i el trànsit web a botigues en línia un 113%.

Els sectors de retail o comerç al detall més beneficiats continuen sent tecnologia, moda, esports, oci i turisme. Per tant, si a la teva botiga en línia hi tens productes d’alguna d’aquestes categories, ves preparant ofertes i promocions per al Black Friday.

Però, què esperen els consumidors durant el Black Friday? Principalment, grans descomptes de preu sobre nous productes, que normalment oscil·len entre el 20% i el 60%. Per tant, oblida’t d’intentar liquidar saldos o rebaixar productes de temporades anteriors perquè no funcionarà. Altres factors importants que valoren els consumidors són: la velocitat i flexibilitat en les entregues, la fiabilitat del servei i la facilitat a l’hora de fer la comanda i una possible devolució. Mentre que els valors de marca passen a un segon terme.

Com a venedor, el Black Friday és una bona oportunitat per arribar a nous clients i per aconseguir que els clients habituals comprin més. Això sí, abans de posar en marxar una campanya de Black Friday, assegura’t que les fitxes de productes del web són atractives i tenen tota la informació necessària, que tens prou estoc de productes, que podràs assumir una allau d’enviaments amb el teu transportista habitual i que tens ben explicada la política de devolucions en les condicions de compra.

I recorda que el Black Friday és l’ocasió perfecta per crear codis de descompte utilitzant els codis promocionals del gestor de continguts de CESW! Contacta’ns si necessites ajuda per fer-ho.