Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Anuncis de pagament: a Google o a les xarxes socials?

Consells  ·  25 de juny del 2019

Vols anunciar els teus productes o serveis a internet però t’han parlat de tantes opcions que no saps ni per on començar. A Cap Empresa Sense Web no només t’acompanyem en el procés de creació de la teva pàgina web sinó també en el màrqueting i promoció de la mateixa.

Google, el motor de cerca més famós del món, processa més de 100.000 milions de cerques al mes. O el que és el mateix, 40.000 cerques per segon. D’altra banda, Facebook, la principal xarxa social en nombre d’usuaris, acumula més de 2.200 milions d’usuaris actius al mes. Al seu torn, Instagram, el germà de Facebook, en suma prop de 1.000 mentre acumula el major creixement exponencial a les xarxes socials.

La tria no és fàcil però en aquest article et donem les respostes a la pregunta del milió: quin és el millor canal per anunciar el meu negoci? Un cop has definit quin és el teu sector, tipus de producte, públic i objectiu de màrqueting, arriba el moment d’escollir la plataforma on anunciar-te.

Anuncis de cerca a Google Ads

No ens quedem curts quan afirmem que més del 90 % de les cerques que es fan a internet procedeixen de Google. El gegant tecnològic de Mountain View compta amb el buscador més utilitzat, el primer lloc al que recorrem quan volem trobar informació, productes, ubicacions o empreses. A banda de la immensa i òbvia audiència potencial, t’expliquem alguns dels avantatges d’utilitzar anuncis a Google en la teva estratègia de màrqueting:

  • Els usuaris estan buscant activament el producte o servei que els ofereixes. Mentre Facebook i Instagram generen una necessitat, Google hi posa remei.
  • Proporciona resultats a curt termini.
  • Tenim el control de la nostra inversió: decidim el pressupost total que volem invertir diàriament així com el màxim preu que estem disposats a pagar per un clic.
  • És més car que les xarxes socials però genera més conversions i de millor qualitat.
  • Les campanyes s’enfoquen a generar rendibilitat per al teu negoci.

Com a punts febles, destaquem la complexitat d’ús de la plataforma, la competència ferotge i l’alt cost del clic.

Anuncis a Facebook i Instagram

L’algoritme de Facebook i Instagram és cada dia menys fiable a l’hora de fer arribar les publicacions als nostres seguidors ja que l’abast orgànic d’aquestes no sol superar el 10%. Davant d’aquesta situació, no ens queda una altra opció que optar per anuncis de pagament si volem ampliar els destinataris dels nostres missatges. Algunes de les seves característiques en són les següents:

  • Senzillesa d’implementació i gestió dels anuncis: pots gestionar els anuncis des de la mateixa xarxa social al mòbil però existeix també una plataforma de gestió centralitzada per a professionals, el Business Manager.
  • Els usuaris estan en el seu temps d’oci o entreteniment així que no busquen res específic quan el teu anunci els importuna.
  • Les grans opcions de segmentació de la plataforma permeten segmentar de forma precisa i arribar a públics concrets que possiblement estaran interessats en el teu producte o servei (tot i no tenir-ne una necessitat prèvia). Per exemple: Mares de 30 a 40 anys de Girona ciutat, que treballin a l’administració pública i siguin aficionades al ioga.
  • Funciona millor a efectes de branding i per a negocis B2C.
  • Es poden utilitzar moltes combinacions d’imatges i vídeos: una única imatge o vídeo, seqüència de vàries o col·lecció d’articles en un únic anunci.
  • S’obtenen resultats amb una inversió més baixa que la de Google Ads.

Un consell final: en cas que no vegis clar quina plataforma s’adapta millor al teu negoci, prova-les totes dues i analitza quina et proporciona els millors resultats. I malgrat que les diferències entre plataformes són evidents, ambdues poden coexistir per dotar a les empreses d’una estratègia de màrqueting global. Si has pensat en implementar-ne alguna o, vols saber més sobre la idoneïtat de les mateixes per al teu negoci, no dubtis en contactar-nos.

A CESW, som experts en pàgines web i serveis de màrqueting!

 

 

Com augmentar les vendes amb la teva botiga online

Consells  ·  11 de juny del 2019

Ara que les vendes en línia suposen ja un 20 % del consum a l’Estat Espanyol o que, en d’altres paraules, els consumidors gasten 1 de cada 5 € en compres online, és més important que mai donar als nostres clients la possibilitat de comprar des del sofà de casa.

Si ja has posat en marxa el teu web botiga, ara arriba la part més difícil: impulsar el tràfic i les vendes. Tens una pàgina web 10 amb un disseny totalment responsive, uns productes de primera qualitat i unes fitxes de producte perfectament optimitzades així que només et queda el més important: atraure compradors.

No t’enganyarem, en la majoria de sectors la competència és tan ferotge que les taxes de conversió no arriben al 3 %. La vessant positiva de tot això és que les opcions de màrqueting són també infinites. Te’n compartim algunes perquè provis la que millor et funciona i augmentis les vendes amb la teva botiga online!

  • Optimitza el SEO dels productes

Et sona el concepte posicionament orgànic? De ben segur que te l’hem mencionat més d’una vegada ;) Es tracta de fer que els teus productes apareguin tan amunt com sigui possible a la pàgina de resultats de Google. Per fer-ho, entre d’altres accions, cal saber com busquen els usuaris els teus productes i donar-los el nom corresponent al web.

Dins del gestor de CESW, busca la pestanya SEO dins de cada producte i omple els camps de títol i descripció. És aquí on has d’introduir les paraules amb què els usuaris busquen productes com els teus.

Alguns consells: evita el keyword stuffing o la saturació de paraules clau, afegeix sinònims i redacta descripcions úniques (sobretot, no copiïs contingut).

  • Descobreix Google Shopping i Social Commerce

Amb l’objectiu d’oferir una major visibilitat per a productes concrets, Google Shopping exposa fitxes de productes amb fotografies, descripcions i preus. Només cal que pugis el teu catàleg de productes a la plataforma i els optimitzis per obtenir el millor resultat.

A diferència de les altres plataformes d’anuncis de Google, a Shopping els preus del clic són molt més baixos així que anunciar-se és molt més assequible. A més, ara aquests anuncis apareixen també a l’apartat d’imatges de Google! Abans d’intentar-ho, però, assegura’t que els preus dels teus productes són suficientment competitius.

A més, si ja tens una pàgina de Facebook i Instagram per a la teva empresa, pots crear publicacions específiques per als teus productes i guiar als usuaris cap a la compra.

  • Retargeting per compres abandonades

Una bona campanya publicitària necessita una bona estratègia de retargeting. Traduïm: no podem deixar escapar els usuaris que visiten el nostre web sense comprar i els hem d’anar recordant que aquell producte que han mirat els espera.

En el cas de les botigues online, aquesta pràctica pren encara més sentit ja que podem segmentar els usuaris per saber quins han abandonat el procés de compra. Amb aquesta informació de valor, només cal oferir-los després anuncis específics mentre estan navegant per d’altres pàgines web.

  • Promocions, sortejos i descomptes en dies especials

Black Friday, Cyber Monday, Dia del pare, Dia de la mare, Sant Jordi, vacances, etc. Els motius per oferir descomptes poden ser tan diversos com el teu catàleg de productes. A banda dels dies més institucionalitzats al calendari, tu decideixes quan fer una promoció o sorteig a les xarxes socials o quan comunicar un nou producte.

Amb preus competitius, aconseguiràs “pescar” usuaris que prèviament no havien fet cas al teu producte però que ara se senten atrets pel nou reclam. Fes volar la imaginació i dissenya promocions sucoses per augmentar les vendes online!

  • Implementa un programa de fidelització

És possible que el teu negoci es nodreixi de clients recurrents, és a dir, aquells clients que ja han comprat una vegada, han quedat contents i han decidit tornar-ho a fer.

I si els mimes una mica amb un incentiu addicional? Descomptes, punts, enviaments gratuïts, venda anticipada, prova de nous productes, ofertes per primeres compres,... Tu esculls com i quan, però, independentment de la manera, et garantim que donarà el seu fruit: retenció i fidelització dels clients més fidels a la marca.

Segueix els nostres consells de màrqueting per incrementar les vendes a la teva botiga online i fes créixer el teu negoci!

 

8 trucs per morir d’èxit en la teva estratègia d’e-mail màrqueting

Consells  ·  17 de maig del 2019

Si fa uns mesos et parlàvem dels avantatges d’integrar el nostre servei de newsletter a la gestió del teu web, avui hem decidit explicar-te alguns trucs per treure el màxim partit d’aquesta eina. Amb unes majors taxes de conversió i fidelització que d’altres estratègies de màrqueting, l’e-mail màrqueting és actualment una de les eines més potents del mercat. Els punts forts: parteix d’una base de dades pròpia i estableix una comunicació directa amb els nostres clients.

Obtenir seguidors a les xarxes socials està bé, però si ja tenim el contacte d’usuaris interessats en els nostres serveis, per què no enviar-los missatges personalitzats? T’expliquem com!

  • Rep als nous usuaris amb un missatge de benvinguda

No hi ha segones oportunitats per causar una primera bona impressió. Quan els usuaris se subscriuen per primer cop a la teva llista, recomanem que els enviïs un breu correu per presentar-te, agrair l’interès i oferir els teus serveis de forma més bidireccional. Una frase del tipus: som A, fem B i et podem ajudar a C.

I recorda: volem ser educats, no spam.

  • Planifica un calendari i horari dels enviaments

Tot i que depèn del sector, els millors dies de la setmana per enviar correus electrònics són de dimarts a dijous en horari laboral. Sobretot, evita els caps de setmana (els teus clients potencials també volen descansar) i els dilluns (és dia de correus acumulats i neteja).

Respecte a les hores, les millors són entre les 8 i les 9 del matí i entre les 12 i les 4 de la tarda.

  • Sigues creatiu i capta l’interès a l’assumpte

Estem cansats de veure assumptes de correu com “Novetats -insereix nom d’empresa-“, “Newsletter de febrer” o “Promoció de Nadal”. No castiguis als teus subscriptors amb correus que tu mai obriries i sigues creatiu. Diuen els entesos que aquest camp determina el 90 % de l’èxit de la campanya.

I si a un bon assumpte hi afegim un remitent personal en comptes d’un correu genèric d’empresa, encara sumem més punts ja que generem més confiança.

  • Segmenta els usuaris i personalitza els missatges

Per idiomes, per regions, per edat, per productes que han visitat la teva pàgina web, per serveis en els quals s’han mostrat interessats, per la font de subscripció,... Les possibilitats de segmentació poden ser tan àmplies com tanta informació tinguis dels teus clients.

Per aquest motiu, et recomanem organitzar els teus subscriptors en grups afins i enviar un correu personalitzat a cadascun dels grups. A major personalització, major eficàcia.

  • Ves al gra

Quan els correus electrònics ens inunden la safata d’entrada a diari, tots agraïm rebre’n algun que vagi al gra: missatges breus i concisos amb instruccions o ofertes clares. No facis perdre el temps als teus subscriptors.

Alhora, no enviïs correus de forma periòdica si no tens res interessant a dir; envia’ls només quan tinguis una oferta o notícies rellevants a comunicar.

  • Sigues creatiu i utilitza crides a l’acció

Tant si es tracta d’un correu informatiu com promocional, presentar la informació de forma diferent és un gran valor. T’animem a complementar el text amb imatges, infografies i fins i tot emoticones. Ser divertit no va en contra de la professionalitat.

Per últim, no oblidis mai concloure el correu amb un enllaç al teu web, un telèfon, tots els enllaços a les xarxes socials i una crida a l’acció. Si vols aconseguir resultats, simplement has de dir quins: truca avui, aprofita l’oferta fins que acabem existències, clica al nostre web promocional,...

  • Fes una prova abans d’enviar correus massius

Per evitar errors de disseny, visualitzacions no apropiades o enllaços trencats, sempre és desitjable fer un correu de prova abans de l’enviament massiu.

Te’l pots enviar a tu mateix o al teu equip, no et portarà gaire temps extra i garanteix una major professionalitat de cara als clients.

  • Facilita la cancel·lació de la subscripció

Els ho has posat fàcil perquè rebin els teus correus però els ho has de posar fàcil també perquè deixin de rebre’ls.

Pot semblar una paradoxa que incloem aquí aquest punt però, creu-nos, és tan important com la captació dels subscriptors. En primer lloc, perquè els subscriptors sempre poden deixar d’estar interessats en els nostres serveis i, en segon lloc, perquè és una mostra de transparència. A més, quan es donin de baixa, els pots preguntar el motiu de la cancel·lació i utilitzar els seus comentaris per millorar successius enviaments.

Si ja t’has decidit, al web de Cap Empresa Sense Web trobaràs tota la informació per contractar el servei d’e-mail màrqueting.

 

Millora el posicionament del teu web amb Google My Business

Consells  ·  29 de març del 2019

Quan un usuari cerca a Google un negoci o un servei en una ubicació concreta, per exemple, “fisioterapeuta Banyoles”, Google mostra de manera visual i a dalt de tot dels resultats de cerca les tres fitxes de Google My Business més ben posicionades, amb totes les dades de contacte i l’ubicació a Google Maps perquè l’usuari hi pugui trucar o anar-hi directament.

Per tant, et recomanem disposar d’una fitxa de Google My Business per millorar el posicionament local del teu web.

Avantatges de tenir una fitxa de Google My Business del nostre negoci:

  • Millora la visibilitat del nostre negoci en els resultats de cerca de Google en l’àmbit local.
  • Geoposiciona el nostre negoci a Google Maps, facilitant a l’usuari l’ubicació exacta i com arribar-hi. A més de les dades de contacte.
  • Mostra la valoració que fan dels nostres productes i serveis els nostres clients mitjançant les ressenyes. Aquest és un aspecte molt important que tant Google com els clients potencials tindran molt en compte.
  • Motiva als usuaris a contactar ja que inclou la informació més rellevant i facilita el contacte.

Com tria Google quines 3 fitxes de Google My Business mostra en una cerca? Google té en compte tres aspectes a l’hora de decidir quines fitxes de Google My Business mostra en els primers resultats de cerca:

  • Rellevància: grau de coincidència de la fitxa de Google My Business amb la cerca de l’usuari i les paraules clau utilitzades.
  • Distància: grau de proximitat del negoci amb la ubicació de l’usuari.
  • Importància: volum de ressenyes i valoracions positives, trànsit al web i aspectes SEO del web.

La importància de les ressenyes a la fitxa de Google My Business

Les ressenyes dels clients són una part fonamental de la nostra fitxa de Google My Business. Avui dia tots busquem referències a internet abans de comprar un producte o de contractar un servei i com més comentaris positius tingui un negoci, més probable és que hi contactem o que el triem davant d’altres competidors. En el cas de la fitxa de Google My Business, l’opinió dels clients es mostra de manera molt visual mitjançant les estrelles de l’1 al 5 i amb els comentaris que hi deixen els usuaris que ja han provat el producte o servei. Per tant, ens convé fomentar que els nostres clients ens deixin ressenyes.

Ja ho saps, si tens un negoci local, et convé tenir i gestionar correctament la teva pròpia fitxa de Google My Business i a Cap Empresa Sense Web et podem ajudar. No dubtis a contactar-nos!

Consells per millorar el SEO on page

Consells  ·  28 de febrer del 2019

Cada vegada som més conscients de la importància del SEO dels webs, tot i que sovint no sabem ben bé què significa ni sabem com l’hem de treballar. El SEO (Search Engine Optimization) és el posiciona­ment orgànic dels webs als cercadors, és a dir, l’ordre d’aparició dels webs en els resultats de cerca de Google, el rei dels cercadors. Aquest posicionament depèn de molts factors, entre ells la competència, però hi ha una part que recau directament en el nostre web: és l’anomenat SEO on page (SEO a la pàgina).

El SEO on page són un conjunt de tècniques d’optimització interna del nostre web per fer-lo més amigable per als cercadors com Google i aconseguir que pugi posicions en els resultats de cerca, fent-lo així més visible per als usuaris.

Consells per millorar el SEO on page del nostre web:

1. Estructura web: com més ben organitzada i senzilla sigui l’estructura del nostre web, millor. Aconsellem organitzar els apartats del menú en una estructura màxima de tres nivells, seguint la regla dels tres clics, és a dir, que l’usuari arribi a la informació que desitja fent un màxim de tres clics. Així facilitem la indexació del web als cercadors i garantim una navegació fàcil i intuïtiva als usuaris.

2. Paraules clau: posar les paraules clau en els noms dels apartats del web i en els textos, sempre que puguem i de forma natural. És recomanable utilitzar sinònims, en lloc de repetir sempre la mateixa paraula, i que les paraules clau no suposin més del 10% del total del text, per evitar sobre-optimitzar i que Google se n’adoni i ens penalitzi.

3. URL: les URL amigables també ens ajudaran amb el SEO. Però com aconseguim URL amigables? Intentant que el nom de l’apartat ja contingui alguna paraula clau i evitant posar-hi números, símbols o caràcters estranys.

4. Continguts: essencials per al SEO on page, ja que els cercadors els analitzen per determinar la rellevància del nostre web respecte els de la competència. Per això sempre insistim que és molt important crear contingut únic i de qualitat per als usuaris i actualitzar-lo sovint per atreure més visitants al nostre web i fidelitzar-los.

Textos:

- Posicionen més bé els textos que inclouen la paraula clau principal en el títol, que tenen un mínim de 300 paraules i que incorporen les paraules clau com més al principi millor.

- Hem d’escriure pensant en els nostres clients i clients potencials, en cobrir els seus interessos i necessitats.

- Recomanem organitzar el contingut amb el més important a l’inici, fer frases senzilles, utilitzar les negretes per destacar els continguts i facilitar-ne una lectura ràpida, evitar les majúscules i revisar l’ortografia dels textos abans de publicar-los, ja que Google penalitza també els errors ortogràfics.

- És interessant posar títols i encapçalaments (H1, H2, etc.), tenint en compte que d’encapçalament H1 només n’hi pot haver un a cada text o apartat i seria equivalent a un subtítol o resum de l’article.

- Acompanyar cada text almenys d’una imatge i adjuntar informació addicional amb un PDF és també un bon recurs perquè els cercadors els indexen.

- És bàsic no duplicar continguts, és a dir, no copiar textos ni del nostre propi web ni d’altres, perquè Google ho penalitza.

Necessites idees de tipus de continguts que pots incloure al web? Llegeix l’article “Continguts per atreure visites al teu web”.

Imatges i vídeos: els elements multimèdia ens ajuden a retenir l’usuari més temps al nostre web i a reduir el percentatge de rebot (visites que han entrat al nostre lloc web i n’han marxat sense navegar-hi ni visitar cap pàgina o apartat), millorant així el SEO. Com que Google també analitza les imatges i els vídeos, és important que n’optimitzem la mida abans de pujar-les al web (evitant que pesin massa i triguin a carregar) i que el nom de l’arxiu ja sigui descriptiu i contingui paraules clau. Per exemple, que en lloc de dir-se “IMG7023” es digui “logotip web cesw”.

5. Enllaços interns i externs: els enllaços interns, aquells que apunten a pàgines dins del nostre propi web, afavoreixen el SEO on page, ja que transfereixen autoritat i rellevància d’unes pàgines a unes altres i faciliten la navegació i la interacció de l’usuari pel nostre web. En aquest sentit, és molt recomanable tenir el menú principal sempre visible i utilitzar paraules clau com a text àncora. D’altra banda, els enllaços externs, aquells que apunten a altres webs, també són molt útils per completar o ampliar els nostres propis continguts i no hem de tenir por a perdre l’usuari. Això sí, quan posem un enllaç extern, configurem-lo de manera que aquest s’obri en una nova finestra, mantenint el nostre web obert perquè l’usuari hi pugui tornar fàcilment.

6. Camps de SEO: omplir els camps de SEO dels apartats i productes de l’administrador del web ens ajudarà també a posicionar.

- Títol: recomanem que els títols incloguin el nom de l’empresa o marca i la paraula clau principal i que siguin atractius i únics. No ha de superar els 70 caràcters.

- Descripció: aprofitem-la per descriure millor el contingut de l’apartat o el producte en qüestió, utilitzant paraules clau i amb un redactat que enganxi a l’usuari. Cada meta descripció ha de ser única i ajuda incloure-hi alguna crida a l’acció. No ha de superar els 155 caràcters.

- Paraules clau: es tracta de posar les paraules clau associades a l’apartat o producte separades per comes, tenint en compte com buscarà un usuari els serveis o productes que oferim. Si bé és cert que Google ja no té en compte aquest camp, altres cercadors com Bing i Yahoo sí.

Eines gratuïtes per gestionar les xarxes socials del teu negoci

Consells  ·  20 de febrer del 2019

Cercar continguts, triar els hashtags més adequats, dissenyar imatges originals, obtenir i analitzar estadístiques, saber què diuen de la teva marca, empresa o producte, etc. Hi ha tants aspectes a treballar i considerar quan tenim un perfil professional a les xarxes socials! Per això hem volgut recopilar algunes eines que t’ajudaran a gestionar d’una manera més eficient i eficaç les xarxes socials del teu negoci com un community manager professional:

Hootsuite

La nostra eina preferida per gestionar els perfils de xarxes socials d’una marca o empresa. Permet configurar l’escriptori de cada xarxa social per columnes amb la informació que més ens interessi i també podem programar els continguts. Sens dubte, una eina molt intuïtiva i eficient. La versió gratuïta de Hootsuite ens permet gestionar fins a un màxim de 3 perfils socials.

Buffer

Aquest és un altre gestor de continguts de xarxes socials semblant a Hootsuite. Buffer és molt complet perquè disposa d’un editor d’imatges per crear contingut de qualitat i ens ofereix estadístiques de tots els comptes administrats. La versió gratuïta de Buffer ens permet programar fins a un màxim de 10 publicacions.

Canva

Ideal per dissenyar contingut gràfic per a les publicacions a les xarxes socials. Canva disposa de centenars de plantilles, imatges i filtres per facilitar-nos al màxim el disseny d’una portada, d’un banner, d’una infografia, etc. És una eina molt senzilla d’utilitzar que ens ajuda a donar una imatge gràfica professional.

Metricool

Analítica web, generació d’informes, planificació i publicació en una mateixa eina. A més, ens permet analitzar la competència i fer una comparativa respecte la nostra marca o empresa. A la versió gratuïta hi podem connectar els perfils de Facebook, Instagram, Twitter i un blog i ens mostra dades molt interessants amb un format molt visual.

Social Mention

Vols saber què diuen de la teva marca o empresa a internet? Amb SocialMention sabràs qui et menciona, des de quina xarxa social, quan ho fa i quin abast té. També disposa d’un sistema d’alertes semblant al de Google Alerts i un mesurador d’influència. 

All Hashtag

All Hashtag és un cercador de paraules clau per a diferents xarxes socials, per exemple, Instagram. Utilitzant les paraules clau més adequades podem arribar a més clients potencials i aquesta eina ens diu les paraules clau més destacades per sector i ens dona diferents possibilitats per a les nostres publicacions.

Google Analytics

Imprescindible per conèixer les estadístiques del nostre web i saber com arriben i com es comporten els usuaris al nostre web. Google Analytics ens dona dades en temps real del número de visites al nostre web i ens diu el perfil del visitant, quins són les principals fonts de trànsit, etc.

Les millors estratègies per a marques a Instagram

Consells  ·  16 de gener del 2019

La firma d’analítica de xarxes socials Quintly ha presentat els resultats d’un estudi sobre Instagram que ens anirà molt bé per preparar la nostra estratègia a Instagram aquest any que acaba de començar.

Per arribar a les conclusions que explicarem a continuació, Quintly ha analitzat més de 44.000 perfils professionals d’Instagram i gairebé 9 milions de publicacions entre l’1 de gener i el 30 de setembre del 2018.

Per entendre millor el funcionament de cada perfil i els seus resultats els han agrupat segons el volum de seguidors i n’han analitzat diferents paràmetres molt útils i reveladors.

  • El tipus de publicació: més del 72% de les publicacions són imatges, un 16% són vídeos i un 10% són carrusels, però l’estudi conclou que els vídeos generen un 21% més d’interaccions que els altres tipus de publicacions. Això sí, si optem per potenciar els vídeos ens hem d’assegurar que són de bona qualitat i impactants, si no, més val que continuem publicant imatges.
  • La llargada del text: sembla ser que cada cop es fan descripcions més llargues de les fotos, ja que més d’un 31% de les descripcions analitzades tenien més de 300 caràcters. Però això no vol dir que haguem de tirar cap aquí. L’estudi mostra que les publicacions amb un màxim de 50 caràcters generen més interacció que no pas els textos llargs. I les que inclouen preguntes funcionen molt bé.
  • L’ús de hashtags: l’estudi de Quintly ens dona la solució al dilema de quants hashtags hem de posar a cada publicació: entre 1 i 3. Per tant, els hem de saber triar bé. I sorprèn saber que encara un 29% dels perfils analitzats no n’utilitzen cap però tenen igualment força interaccions.
  • L’ús dels emojis: un 55% dels perfils analitzats no utilitzen emojis, però això no significa que no els haguem de fer servir. Tot depèn de l’edat del nostre públic objectiu i de quins productes o serveis oferim. Els emojis ens poden ajudar a tenir més interaccions si ens dirigim a un públic jove i volem donar un toc informal al nostre perfil d’Instagram. Si decidim posar-ne, es recomana que siguin entre 1 i 3.
  • L’horari de publicació: els posts publicats en cap de setmana generen un 22% més d’interaccions, probablement perquè els usuaris tenen més temps lliure per connectar-se a les xarxes socials.

Aquestes claus sobre el funcionament d’Instagram ens ajudaran a preparar i millorar l’estratègia de la nostra empresa o marca a Instagram per treure’n més profit.  

Estudi sobre Instagram realitzat per Quintly

La importància d’una bona traducció web

Consells  ·  28 de novembre del 2018

Compraries en una botiga en línia on les descripcions dels productes no s’entenen o les condicions de compra estan plenes d’errors de traducció? No dona gaire confiança, oi?

Doncs això és el que pensen els clients potencials estrangers que arriben al nostre web, interessats pels nostres productes o serveis, i es troben amb aquesta barrera lingüística. La qualitat del llenguatge en la presentació d’un negoci és vital per assolir l’èxit i transmetre confiança. Ens hi estem jugant la imatge de la nostra empresa o marca i també les vendes.

La feina d’un bon traductor consisteix a adequar un text original a la llengua i la cultura destí per tal de transmetre’n el missatge i la intenció originals. Per això, dominar un idioma no és suficient. Darrere d’una traducció professional hi ha una tècnica i uns coneixements que van més enllà i que només una persona nativa i formada pot garantir.

En el cas dels webs, a més, hem de tenir en compte la importància del SEO i de les paraules clau, que varia en funció de l’idioma i del mercat. Aspectes que els traductors automàtics que podem trobar a internet passen per alt, ja que es limiten a fer traduccions literals i totalment descontextualitzades.

Invertir en una bona traducció del nostre web és invertir en el nostre negoci i augmentar les possibilitats de venda. Segons un estudi realitzat per la consultora Hexagone, Espanya és el tercer país d’Europa que més visiten els compradors en línia europeus, després de França i Alemanya. Un 17% dels beneficis de les botigues en línia espanyoles prové de l’estranger, ja que els estrangers gasten un 18% més en e-commerce que la mitjana nacional. És evident que per a aquests clients, la traducció i adaptació del web al seu idioma és fonamental en el procés de compra. En canvi, el 80% de les botigues en línia espanyoles tenen errors importants de traducció al seu web, la qual cosa suposa la pèrdua d’un 15% de vendes.

Si entre el teu públic objectiu hi ha clients d’altres països, inverteix en una traducció professional i acurada del teu web en el seu idioma.