Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Què cal tenir en compte per a una òptima experiència d’usuari

Consells  ·  2 de setembre del 2019

Tens un web per al teu negoci i l’objectiu principal és que els clients hi entrin, hi estiguin tan temps com sigui possible: mirin els productes i/o serveis, llegeixin notícies del blog, facin el tafaner per la història de l’empresa i, com no, acabin comprant o enviant un formulari de contacte per demanar més informació.

A Cap Empresa Sense Web, encara no podem preveure com serà el comportament dels usuaris quan entrin al teu web però hem aprés a posar-los-ho fàcil. Els nostres programadors creen interfícies segures i compatibles però, alhora, els nostres dissenyadors s’encarreguen d’arrodonir el procés centrant l’atenció en un terme que darrerament s’ha posat de moda: l’experiència d’usuari (User Experience, UX). Aquest consisteix en planejar el disseny del web segons com creiem que l’usuari interactuarà amb el mateix.

D’aquesta manera, el teu web serà bonic però proporcionarà també una experiència tan bona a l’usuari que els percentatges de rebot baixaran a xifres inferiors al 50 %! Malgrat que nosaltres tenim en compte molts dels factors UX quan creem les pàgines web dels nostres clients, és important que tu també els tinguis en compte a l’hora d’introduir o actualitzar els continguts.

Web senzilla

En qüestions web, la clau d’un bon funcionament és la simplicitat, un valor a l’alça que permet donar als usuaris el que busquen de forma fàcil i còmoda. A dia d’avui, és necessari fugir de webs amb estructures excessivament complexes i sense una informació clara ni ordenada.

Per contra, és recomanable optar per una interfície neta, simple, concisa i visual que doni respostes al primer cop d’ull. T’hi ajudarà un menú de navegació precís amb les pàgines més rellevants per als teus usuaris combinat amb diversos submenús que afinin les cerques sense saturar.

Navegació intuïtiva

Quan es tracta de fer clics dins una pàgina web, menys és més. Diuen els entesos en neuromàrqueting que qualsevol usuari hauria de poder accedir a qualsevol apartat del web amb un màxim de tres clics. Fes la prova: ocorre això al teu web o l’usuari es perd pel camí?

En aquest sentit, et poden ajudar els mapes de calor, un tipus de gràfics que mostren informació sobre les zones del web per les quals els usuaris passen el ratolí, fan clic o centren la vista. Així doncs, eines com aquestes donen més pistes del comportament dels usuaris que et permetran detectar patrons i organitzar el web en conseqüència.

Cercador intern

Tal i com ja té en compte el nostre gestor web, és imprescindible col·locar sempre un cercador intern per tal que els usuaris busquin directament el que els interessa sense necessitat de perdre’s pels menús.

A ser possible, aquest ha d’estar a la zona superior de la pàgina (a la mateixa capçalera, idealment), en unes mides més grans que les habituals i dins un quadre de text ressaltat en colors (una lupa sola no és suficient).

Lectura fàcil

T’enganyaríem si et diguéssim que els usuaris llegeixen tot el contingut del teu web. Per més innovador i interessant que aquest sigui, els usuaris només escanegen els textos mentre es fixen en els elements principals. En aquest sentit, cal que col·loquis els missatges que t’interessen en llocs privilegiats com l’esquerra de la pàgina on primer es focalitza la mirada i els destaquis amb negretes.

A més, escull sempre una tipografia bàsica i clara i assegura’t que els textos apareixen en un fons neutre que faciliti la seva lectura. Per últim, afegeix botons amb crides a l’acció que clarifiquin les accions que els usuaris haurien de fer al web (compra, envia un formulari, clica per a més informació,...). I per si algun usuari despistat es perd, facilita-li el camí de tornada amb les engrunes de pa!

Velocitat de càrrega

No t’ha passat mai que quan una pàgina web triga més d’uns segons en carregar la tanques i te n’oblides?

En el temps de la immediatesa, cal optimitzar el web per evitar que cap dels seus elements n’alenteixi la càrrega. Pots revisar-ho amb eines com el Page Speed Insights dels desenvolupadors de Google, el qual no només fan una valoració del rendiment sinó que a més et llista les possibles solucions. Ja sigui optimitzar imatges o codis, no perdis usuaris a causa d’una pàgina lenta!

Procés de pagament ràpid

En el cas de les botigues en línia, els abandonaments de la cistella de la compra són un dels moments més temuts. Ja sigui perquè cal registrar-se de forma obligatòria, perquè cal omplir masses passos i formularis o perquè les despeses d’enviament o IVA no són les esperades, el cas és que molts dels usuaris marxen del web sense haver efectuat la compra.

Per a nosaltres, el més important és simplificar al màxim el procés, minimitzant els scrolls i les pàgines. Els usuaris no estan disposats a omplir infinitat de pàgines per realitzar una compra. En cas que això ocorri al teu web, els usuaris sempre preferiran recórrer a Amazon.

A banda de tots els factors ja mencionats, també és interessant utilitzar la funcionalitat de productes similars així com el disseny responsive, dos factors que et garantim en tots els webs de CESW.

En resum, un web òptim requereix d’un bon disseny, una bona usabilitat, un bon contingut i una bona dosis de creativitat que et diferenciï de la competència. Ara que tens el teu web, no perdis l’oportunitat de fer-lo més amigable a l’usuari!

Són adequats per al teu negoci els anuncis a Linkedin?

Consells  ·  20 d'agost del 2019

No són tan populars com els anuncis a Facebook i Instagram però poden ser més efectius si el teu públic objectiu són empreses o professionals. Els anuncis a Linkedin són ideals per al màrqueting B2B (Business to Business), el que es dirigeix directament a d’altres empreses en comptes de fer-ho a particulars o a consumidor final.

En sectors en què sol ser complicat fer arribar els nostres missatges a l’audiència, aquesta xarxa et pot ajudar a donar a conèixer la teva marca als cercles professionals afins. Alhora, contribueix a ampliar la xarxa de contactes relacionada, incrementant al seu torn les possibilitats de captar nous clients potencials.

Linkedin ja no és la xarxa social que consultes només per buscar feina. Amb més de 300 milions d’usuaris actius al mes, Linkedin s’ha convertit en molt més que un aparador de currículums. A dia d’avui, Linkedin és en la major xarxa professional del món.

Per tal que puguis decidir si aquesta xarxa és convenient per al teu negoci, et compartim tot el que hauries de saber sobre els anuncis abans de llançar-t’hi a provar-ho:

1. Necessites un perfil de negoci a Linkedin

Probablement tens un perfil personal però, per poder fer anuncis, necessites crear una pàgina d’empresa amb informació exclusiva del negoci. Per dur-ho a terme, primer has d’escollir la tipologia de negoci i després omplir la fitxa amb el nom, el web, el logotip i una descripció de màxim 120 caràcters.

Si encara no tens un perfil de negoci a Linkedin, no esperis més! Fer-ho és fàcil i et proporciona un espai publicitari alternatiu per als teus productes i serveis.

2. Requereix una alta inversió

Si tens en ment els 0,10 €/clic de Facebook o l’1 €/clic dels anuncis de Google, canvia el xip i oblida les comparacions. Els anuncis a Linkedin tenen un cost bastant més elevat que la resta de xarxes socials.

S’estima que el cost per clic mínim és de 2 € i es recomana una inversió mínima diària de 10 € per campanya. Si el retorn de la inversió és positiu i obtens contactes de qualitat, aquestes xifres poden ser excel·lents però, en cas que només vulguis provar-ho, has de partir d’una inversió significativa.

3. Arribes a les bústies de correu dels teus clients potencials

Tot i que els anuncis poden aparèixer camuflats entre les publicacions del feed principal i al lateral dret, Linkedin dona als anunciants una possibilitat única: enviar missatges personalitzats a les safates d’entrada de clients potencials. A part de que és una eina molt directa, el millor és que només reben els missatges els usuaris que estan actius a la xarxa i el remitent pot ser un perfil personal.

Aquesta comunicació tan directa també té un punt feble: si els usuaris no hi estan interessats, poden interpretar el teu missatge com a spam.

4. Pots segmentar per sectors d’activitat i càrrecs

Per evitar anuncis no rellevants, és clau treballar una bona segmentació. En aquest sentit, Linkedin ens ho posa fàcil gràcies a la seva àmplia base de dades de professionals.

A les clàssiques segmentacions d’ubicació, sexe i edat, Linkedin afegeix segmentacions segons el nom de l’empresa, el sector, el càrrec dels usuaris, la universitat on aquests hagin estudiat i fins i tot les seves aptituds.

Imagina’t les possibilitats: podries crear un anunci per a empreses del sector industrial del Gironès que només vegin els càrrecs directius que tinguin un màster en indústria 4.0. i hagin fet cursos sobre temes d’innovació.

5. Requereix d’una gestió professional

Tal i com ocorre amb el Business Manager de Facebook i Instagram o la plataforma de Google Ads per als anuncis en aquest cercador, Linkedin disposa de la seva pròpia plataforma de gestió, el Campaign Manager.

No és una eina excessivament complicada, però si no estàs familiaritzat amb els formats publicitaris, les opcions de pagament (per clic, per 1.000 impressions o per enviament) o el seguiment de conversions, la gestió diària pot ser una mica aclaparadora.

Quan pensis en qualsevol tipus de publicitat social, cal que tinguis en compte totes les opcions disponibles, les valoris i decideixis quina encaixa millor amb el teu negoci. Des del departament de màrqueting de CESW, estarem encantats d’assessorar-te i acompanyar-te en el procés!

 

Consells tècnics per optimitzar el teu web per a cercadors

Consells  ·  9 d'agost del 2019

Segurament quan sents a parlar de posicionament orgànic en cercadors penses en accions com introduir les paraules clau del teu negoci als textos, títols i metaetiquetes o bé en crear contingut de qualitat actualitzat. Felicitats, vas pel bon camí!

Com ja t’hem explicat anteriorment en articles com Consells per millorar el SEO on page, tots els punts anteriors són factors clau per fer que el teu web aparegui més amunt a les SERP’s (pàgines de resultats dels motors de cerca). Ara bé, malauradament això no és suficient.

El posicionament orgànic és tan complex que Google té en compte més de 200 factors diferents a l’hora de decidir quines pàgines web col·locar als primers llocs de les pàgines de resultats. En l’àmbit tècnic del SEO off page, a CESW tenim en compte molts dels factors essencials per al posicionament abans de lliurar qualsevol web. Ens referim a qüestions tècniques com la velocitat de càrrega, el disseny responsiu, l’encadenament d’urls, la importància de la pàgina de contacte, els termes de servei i privacitat, l’arquitectura web, l’enviament dels sitemaps i molts d’altres.

De tota manera, encara queden molts factors que són feina del propietari de cada pàgina web. Per assistir-te en la millora del posicionament orgànic del teu web, et compartim algunes de les pràctiques recomanades que facilitaran el rastreig i la indexació de la teva pàgina web per part de Google.

  • Aconsegueix backlinks

Juntament amb el contingut, els backlinks o enllaços entrants que apunten al teu web des d’altres pàgines són dos dels principals factors que ajuden a posicionar de forma orgànica. Per a Google aquests enllaços augmenten l’autoritat i rellevància d’un domini ja que, si varis webs de qualitat hi apunten, pot significar que aquell domini és útil i de referència.

Malgrat que obtenir enllaços és una de les tasques més complicades del món del SEO, no és impossible i cal treballar-ho de forma transparent. Com? Aconseguint enllaços procedents de tuits o altres publicacions a xarxes socials, publicant articles com a convidat (els denominats guest posts) en blocs amb autoritat o fent curació de continguts amb eines com Tumblr o scoop.it.

  • Treballa la teva xarxa d’enllaços interns

Molt més fàcils que els anteriors, els enllaços interns són aquells que es creen entre les diverses pàgines d’un mateix web. Així es crea una xarxa de pàgines relacionades que facilita tant la navegació de l’usuari com la indexació de Google.

Explicat de forma més fàcil: si tens un web de venda de bombes d’aigua i ofereixes alhora un servei de manteniment, seria ideal que cada concepte tingués el seu propi apartat i que de l’un es pugui accedir a l’altre amb un enllaç natural.

  • Millora l’estructura de les urls

Les urls massa llargues i plenes de paràmetres inintel·ligibles no agraden a l’usuari que navega però tampoc als rastrejadors de Google. Per tant, et recomanem crear categories descriptives, noms d’arxius clars per als documents i seqüències senzilles. D’aquesta manera, els motors de cerca ho tindran més fàcil a l’hora d’indexar cada url i els usuaris navegaran de forma més intuïtiva.

Per exemple, evita urls com aquesta: elmeudomini.com/categoria123/article29052019. En contraposició, és recomanable utilitzar les paraules clau del teu negoci a les urls i separar-les amb guions (-) en comptes de fer-ho amb guions baixos (_). Per acabar-ho d’adobar, quan la url es mostri en un resultat de cerca a Google, si les paraules clau de l’usuari coincideixen amb les de la url, aquestes es veuran en negreta.

  • Facilita la navegació

En qualsevol projecte web, l’estructura és un dels factors més importants per afavorir que els usuaris trobin allò que busquen i, en conseqüència, es mantenen les taxes de rebot a ratlla. Quan penses en crear el teu web, és imprescindible tenir abans un esquema mental de quina serà la pàgina principal i com s’accedirà des d’aquesta als continguts específics. Planteja les categories i subcategories amb lògica.

D’aquesta lògica de partida en sortirà el sitemap, un arxiu XML amb un llistat jeràrquic de les diverses pàgines del nostre web o, el que és el mateix, un mapa. Això serveix perquè Google trobi les diferents pàgines del nostre web i les pugui indexar correctament.

Nosaltres ens n’encarreguem de que el mapa quedi penjat quan activem el teu web però tu també pots suprimir-lo o afegir-ne un de nou des de Google Search Console quan facis canvis.

  • Evita enllaços trencats

De vegades canviem l’estructura de la nostra pàgina web i ens n’oblidem que això pot generar errors 404, és a dir, el “no disponible” o “pàgina no trobada” que veu l’usuari quan aterra a aquella pàgina. Si és frustrant per l’usuari, és encara pitjor per Google i ho penalitza a l’hora d’atorgar les primeres posicions als rànquings.

Per comprovar que no tenim enllaços trencats, cal consultar la pestanya de rastreig a Google Search Console i eliminar o corregir els errors que hi trobem. Una alternativa que suggereix Google a la seva guia d’optimització per a principiants és la de crear una pàgina 404 personalitzada que aparegui en aquests casos i ofereixi als usuaris enllaços a pàgines populars o relacionades dins del mateix web.

  • Optimitza la presentació del contingut

Moltes vegades enllacem contingut del nostre web amb d’altres pàgines i ho fem a través de paraules genèriques com “fes clic aquí”. Tot i que la voluntat sigui facilitar a la feina a l’usuari, les bones pràctiques recomanen que el text àncora (on fem clic i apareix com a enllaç) sigui descriptiu del contingut que enllaça i contingui les paraules clau.

També en l’apartat de continguts, tenim en compte els textos però ens n’oblidem de les imatges. Quan puges les imatges al gestor de CESW, recorda que el nom amb què les has guardat contingui les paraules clau i dona’ls un nom i un text que també ho facin.

I com sempre repetim, evita contingut duplicat! No copiïs textos d’altres webs i no repeteixis el mateix contingut en diferents apartats del web.

Aquestes són algunes de les pautes tècniques que hauries de seguir per tal que la teva pàgina web es posicioni de forma natural, però tens també moltes altres formes de promocionar-la. Les recollim als serveis de màrqueting de CESW, fes-hi un cop d’ull!

Anuncis de pagament: a Google o a les xarxes socials?

Consells  ·  25 de juny del 2019

Vols anunciar els teus productes o serveis a internet però t’han parlat de tantes opcions que no saps ni per on començar. A Cap Empresa Sense Web no només t’acompanyem en el procés de creació de la teva pàgina web sinó també en el màrqueting i promoció de la mateixa.

Google, el motor de cerca més famós del món, processa més de 100.000 milions de cerques al mes. O el que és el mateix, 40.000 cerques per segon. D’altra banda, Facebook, la principal xarxa social en nombre d’usuaris, acumula més de 2.200 milions d’usuaris actius al mes. Al seu torn, Instagram, el germà de Facebook, en suma prop de 1.000 mentre acumula el major creixement exponencial a les xarxes socials.

La tria no és fàcil però en aquest article et donem les respostes a la pregunta del milió: quin és el millor canal per anunciar el meu negoci? Un cop has definit quin és el teu sector, tipus de producte, públic i objectiu de màrqueting, arriba el moment d’escollir la plataforma on anunciar-te.

Anuncis de cerca a Google Ads

No ens quedem curts quan afirmem que més del 90 % de les cerques que es fan a internet procedeixen de Google. El gegant tecnològic de Mountain View compta amb el buscador més utilitzat, el primer lloc al que recorrem quan volem trobar informació, productes, ubicacions o empreses. A banda de la immensa i òbvia audiència potencial, t’expliquem alguns dels avantatges d’utilitzar anuncis a Google en la teva estratègia de màrqueting:

  • Els usuaris estan buscant activament el producte o servei que els ofereixes. Mentre Facebook i Instagram generen una necessitat, Google hi posa remei.
  • Proporciona resultats a curt termini.
  • Tenim el control de la nostra inversió: decidim el pressupost total que volem invertir diàriament així com el màxim preu que estem disposats a pagar per un clic.
  • És més car que les xarxes socials però genera més conversions i de millor qualitat.
  • Les campanyes s’enfoquen a generar rendibilitat per al teu negoci.

Com a punts febles, destaquem la complexitat d’ús de la plataforma, la competència ferotge i l’alt cost del clic.

Anuncis a Facebook i Instagram

L’algoritme de Facebook i Instagram és cada dia menys fiable a l’hora de fer arribar les publicacions als nostres seguidors ja que l’abast orgànic d’aquestes no sol superar el 10%. Davant d’aquesta situació, no ens queda una altra opció que optar per anuncis de pagament si volem ampliar els destinataris dels nostres missatges. Algunes de les seves característiques en són les següents:

  • Senzillesa d’implementació i gestió dels anuncis: pots gestionar els anuncis des de la mateixa xarxa social al mòbil però existeix també una plataforma de gestió centralitzada per a professionals, el Business Manager.
  • Els usuaris estan en el seu temps d’oci o entreteniment així que no busquen res específic quan el teu anunci els importuna.
  • Les grans opcions de segmentació de la plataforma permeten segmentar de forma precisa i arribar a públics concrets que possiblement estaran interessats en el teu producte o servei (tot i no tenir-ne una necessitat prèvia). Per exemple: Mares de 30 a 40 anys de Girona ciutat, que treballin a l’administració pública i siguin aficionades al ioga.
  • Funciona millor a efectes de branding i per a negocis B2C.
  • Es poden utilitzar moltes combinacions d’imatges i vídeos: una única imatge o vídeo, seqüència de vàries o col·lecció d’articles en un únic anunci.
  • S’obtenen resultats amb una inversió més baixa que la de Google Ads.

Un consell final: en cas que no vegis clar quina plataforma s’adapta millor al teu negoci, prova-les totes dues i analitza quina et proporciona els millors resultats. I malgrat que les diferències entre plataformes són evidents, ambdues poden coexistir per dotar a les empreses d’una estratègia de màrqueting global. Si has pensat en implementar-ne alguna o, vols saber més sobre la idoneïtat de les mateixes per al teu negoci, no dubtis en contactar-nos.

A CESW, som experts en pàgines web i serveis de màrqueting!

 

 

Com augmentar les vendes amb la teva botiga online

Consells  ·  11 de juny del 2019

Ara que les vendes en línia suposen ja un 20 % del consum a l’Estat Espanyol o que, en d’altres paraules, els consumidors gasten 1 de cada 5 € en compres online, és més important que mai donar als nostres clients la possibilitat de comprar des del sofà de casa.

Si ja has posat en marxa el teu web botiga, ara arriba la part més difícil: impulsar el tràfic i les vendes. Tens una pàgina web 10 amb un disseny totalment responsive, uns productes de primera qualitat i unes fitxes de producte perfectament optimitzades així que només et queda el més important: atraure compradors.

No t’enganyarem, en la majoria de sectors la competència és tan ferotge que les taxes de conversió no arriben al 3 %. La vessant positiva de tot això és que les opcions de màrqueting són també infinites. Te’n compartim algunes perquè provis la que millor et funciona i augmentis les vendes amb la teva botiga online!

  • Optimitza el SEO dels productes

Et sona el concepte posicionament orgànic? De ben segur que te l’hem mencionat més d’una vegada ;) Es tracta de fer que els teus productes apareguin tan amunt com sigui possible a la pàgina de resultats de Google. Per fer-ho, entre d’altres accions, cal saber com busquen els usuaris els teus productes i donar-los el nom corresponent al web.

Dins del gestor de CESW, busca la pestanya SEO dins de cada producte i omple els camps de títol i descripció. És aquí on has d’introduir les paraules amb què els usuaris busquen productes com els teus.

Alguns consells: evita el keyword stuffing o la saturació de paraules clau, afegeix sinònims i redacta descripcions úniques (sobretot, no copiïs contingut).

  • Descobreix Google Shopping i Social Commerce

Amb l’objectiu d’oferir una major visibilitat per a productes concrets, Google Shopping exposa fitxes de productes amb fotografies, descripcions i preus. Només cal que pugis el teu catàleg de productes a la plataforma i els optimitzis per obtenir el millor resultat.

A diferència de les altres plataformes d’anuncis de Google, a Shopping els preus del clic són molt més baixos així que anunciar-se és molt més assequible. A més, ara aquests anuncis apareixen també a l’apartat d’imatges de Google! Abans d’intentar-ho, però, assegura’t que els preus dels teus productes són suficientment competitius.

A més, si ja tens una pàgina de Facebook i Instagram per a la teva empresa, pots crear publicacions específiques per als teus productes i guiar als usuaris cap a la compra.

  • Retargeting per compres abandonades

Una bona campanya publicitària necessita una bona estratègia de retargeting. Traduïm: no podem deixar escapar els usuaris que visiten el nostre web sense comprar i els hem d’anar recordant que aquell producte que han mirat els espera.

En el cas de les botigues online, aquesta pràctica pren encara més sentit ja que podem segmentar els usuaris per saber quins han abandonat el procés de compra. Amb aquesta informació de valor, només cal oferir-los després anuncis específics mentre estan navegant per d’altres pàgines web.

  • Promocions, sortejos i descomptes en dies especials

Black Friday, Cyber Monday, Dia del pare, Dia de la mare, Sant Jordi, vacances, etc. Els motius per oferir descomptes poden ser tan diversos com el teu catàleg de productes. A banda dels dies més institucionalitzats al calendari, tu decideixes quan fer una promoció o sorteig a les xarxes socials o quan comunicar un nou producte.

Amb preus competitius, aconseguiràs “pescar” usuaris que prèviament no havien fet cas al teu producte però que ara se senten atrets pel nou reclam. Fes volar la imaginació i dissenya promocions sucoses per augmentar les vendes online!

  • Implementa un programa de fidelització

És possible que el teu negoci es nodreixi de clients recurrents, és a dir, aquells clients que ja han comprat una vegada, han quedat contents i han decidit tornar-ho a fer.

I si els mimes una mica amb un incentiu addicional? Descomptes, punts, enviaments gratuïts, venda anticipada, prova de nous productes, ofertes per primeres compres,... Tu esculls com i quan, però, independentment de la manera, et garantim que donarà el seu fruit: retenció i fidelització dels clients més fidels a la marca.

Segueix els nostres consells de màrqueting per incrementar les vendes a la teva botiga online i fes créixer el teu negoci!

 

8 trucs per morir d’èxit en la teva estratègia d’e-mail màrqueting

Consells  ·  17 de maig del 2019

Si fa uns mesos et parlàvem dels avantatges d’integrar el nostre servei de newsletter a la gestió del teu web, avui hem decidit explicar-te alguns trucs per treure el màxim partit d’aquesta eina. Amb unes majors taxes de conversió i fidelització que d’altres estratègies de màrqueting, l’e-mail màrqueting és actualment una de les eines més potents del mercat. Els punts forts: parteix d’una base de dades pròpia i estableix una comunicació directa amb els nostres clients.

Obtenir seguidors a les xarxes socials està bé, però si ja tenim el contacte d’usuaris interessats en els nostres serveis, per què no enviar-los missatges personalitzats? T’expliquem com!

  • Rep als nous usuaris amb un missatge de benvinguda

No hi ha segones oportunitats per causar una primera bona impressió. Quan els usuaris se subscriuen per primer cop a la teva llista, recomanem que els enviïs un breu correu per presentar-te, agrair l’interès i oferir els teus serveis de forma més bidireccional. Una frase del tipus: som A, fem B i et podem ajudar a C.

I recorda: volem ser educats, no spam.

  • Planifica un calendari i horari dels enviaments

Tot i que depèn del sector, els millors dies de la setmana per enviar correus electrònics són de dimarts a dijous en horari laboral. Sobretot, evita els caps de setmana (els teus clients potencials també volen descansar) i els dilluns (és dia de correus acumulats i neteja).

Respecte a les hores, les millors són entre les 8 i les 9 del matí i entre les 12 i les 4 de la tarda.

  • Sigues creatiu i capta l’interès a l’assumpte

Estem cansats de veure assumptes de correu com “Novetats -insereix nom d’empresa-“, “Newsletter de febrer” o “Promoció de Nadal”. No castiguis als teus subscriptors amb correus que tu mai obriries i sigues creatiu. Diuen els entesos que aquest camp determina el 90 % de l’èxit de la campanya.

I si a un bon assumpte hi afegim un remitent personal en comptes d’un correu genèric d’empresa, encara sumem més punts ja que generem més confiança.

  • Segmenta els usuaris i personalitza els missatges

Per idiomes, per regions, per edat, per productes que han visitat la teva pàgina web, per serveis en els quals s’han mostrat interessats, per la font de subscripció,... Les possibilitats de segmentació poden ser tan àmplies com tanta informació tinguis dels teus clients.

Per aquest motiu, et recomanem organitzar els teus subscriptors en grups afins i enviar un correu personalitzat a cadascun dels grups. A major personalització, major eficàcia.

  • Ves al gra

Quan els correus electrònics ens inunden la safata d’entrada a diari, tots agraïm rebre’n algun que vagi al gra: missatges breus i concisos amb instruccions o ofertes clares. No facis perdre el temps als teus subscriptors.

Alhora, no enviïs correus de forma periòdica si no tens res interessant a dir; envia’ls només quan tinguis una oferta o notícies rellevants a comunicar.

  • Sigues creatiu i utilitza crides a l’acció

Tant si es tracta d’un correu informatiu com promocional, presentar la informació de forma diferent és un gran valor. T’animem a complementar el text amb imatges, infografies i fins i tot emoticones. Ser divertit no va en contra de la professionalitat.

Per últim, no oblidis mai concloure el correu amb un enllaç al teu web, un telèfon, tots els enllaços a les xarxes socials i una crida a l’acció. Si vols aconseguir resultats, simplement has de dir quins: truca avui, aprofita l’oferta fins que acabem existències, clica al nostre web promocional,...

  • Fes una prova abans d’enviar correus massius

Per evitar errors de disseny, visualitzacions no apropiades o enllaços trencats, sempre és desitjable fer un correu de prova abans de l’enviament massiu.

Te’l pots enviar a tu mateix o al teu equip, no et portarà gaire temps extra i garanteix una major professionalitat de cara als clients.

  • Facilita la cancel·lació de la subscripció

Els ho has posat fàcil perquè rebin els teus correus però els ho has de posar fàcil també perquè deixin de rebre’ls.

Pot semblar una paradoxa que incloem aquí aquest punt però, creu-nos, és tan important com la captació dels subscriptors. En primer lloc, perquè els subscriptors sempre poden deixar d’estar interessats en els nostres serveis i, en segon lloc, perquè és una mostra de transparència. A més, quan es donin de baixa, els pots preguntar el motiu de la cancel·lació i utilitzar els seus comentaris per millorar successius enviaments.

Si ja t’has decidit, al web de Cap Empresa Sense Web trobaràs tota la informació per contractar el servei d’e-mail màrqueting.

 

Millora el posicionament del teu web amb Google My Business

Consells  ·  29 de març del 2019

Quan un usuari cerca a Google un negoci o un servei en una ubicació concreta, per exemple, “fisioterapeuta Banyoles”, Google mostra de manera visual i a dalt de tot dels resultats de cerca les tres fitxes de Google My Business més ben posicionades, amb totes les dades de contacte i l’ubicació a Google Maps perquè l’usuari hi pugui trucar o anar-hi directament.

Per tant, et recomanem disposar d’una fitxa de Google My Business per millorar el posicionament local del teu web.

Avantatges de tenir una fitxa de Google My Business del nostre negoci:

  • Millora la visibilitat del nostre negoci en els resultats de cerca de Google en l’àmbit local.
  • Geoposiciona el nostre negoci a Google Maps, facilitant a l’usuari l’ubicació exacta i com arribar-hi. A més de les dades de contacte.
  • Mostra la valoració que fan dels nostres productes i serveis els nostres clients mitjançant les ressenyes. Aquest és un aspecte molt important que tant Google com els clients potencials tindran molt en compte.
  • Motiva als usuaris a contactar ja que inclou la informació més rellevant i facilita el contacte.

Com tria Google quines 3 fitxes de Google My Business mostra en una cerca? Google té en compte tres aspectes a l’hora de decidir quines fitxes de Google My Business mostra en els primers resultats de cerca:

  • Rellevància: grau de coincidència de la fitxa de Google My Business amb la cerca de l’usuari i les paraules clau utilitzades.
  • Distància: grau de proximitat del negoci amb la ubicació de l’usuari.
  • Importància: volum de ressenyes i valoracions positives, trànsit al web i aspectes SEO del web.

La importància de les ressenyes a la fitxa de Google My Business

Les ressenyes dels clients són una part fonamental de la nostra fitxa de Google My Business. Avui dia tots busquem referències a internet abans de comprar un producte o de contractar un servei i com més comentaris positius tingui un negoci, més probable és que hi contactem o que el triem davant d’altres competidors. En el cas de la fitxa de Google My Business, l’opinió dels clients es mostra de manera molt visual mitjançant les estrelles de l’1 al 5 i amb els comentaris que hi deixen els usuaris que ja han provat el producte o servei. Per tant, ens convé fomentar que els nostres clients ens deixin ressenyes.

Ja ho saps, si tens un negoci local, et convé tenir i gestionar correctament la teva pròpia fitxa de Google My Business i a Cap Empresa Sense Web et podem ajudar. No dubtis a contactar-nos!

Consells per millorar el SEO on page

Consells  ·  28 de febrer del 2019

Cada vegada som més conscients de la importància del SEO dels webs, tot i que sovint no sabem ben bé què significa ni sabem com l’hem de treballar. El SEO (Search Engine Optimization) és el posiciona­ment orgànic dels webs als cercadors, és a dir, l’ordre d’aparició dels webs en els resultats de cerca de Google, el rei dels cercadors. Aquest posicionament depèn de molts factors, entre ells la competència, però hi ha una part que recau directament en el nostre web: és l’anomenat SEO on page (SEO a la pàgina).

El SEO on page són un conjunt de tècniques d’optimització interna del nostre web per fer-lo més amigable per als cercadors com Google i aconseguir que pugi posicions en els resultats de cerca, fent-lo així més visible per als usuaris.

Consells per millorar el SEO on page del nostre web:

1. Estructura web: com més ben organitzada i senzilla sigui l’estructura del nostre web, millor. Aconsellem organitzar els apartats del menú en una estructura màxima de tres nivells, seguint la regla dels tres clics, és a dir, que l’usuari arribi a la informació que desitja fent un màxim de tres clics. Així facilitem la indexació del web als cercadors i garantim una navegació fàcil i intuïtiva als usuaris.

2. Paraules clau: posar les paraules clau en els noms dels apartats del web i en els textos, sempre que puguem i de forma natural. És recomanable utilitzar sinònims, en lloc de repetir sempre la mateixa paraula, i que les paraules clau no suposin més del 10% del total del text, per evitar sobre-optimitzar i que Google se n’adoni i ens penalitzi.

3. URL: les URL amigables també ens ajudaran amb el SEO. Però com aconseguim URL amigables? Intentant que el nom de l’apartat ja contingui alguna paraula clau i evitant posar-hi números, símbols o caràcters estranys.

4. Continguts: essencials per al SEO on page, ja que els cercadors els analitzen per determinar la rellevància del nostre web respecte els de la competència. Per això sempre insistim que és molt important crear contingut únic i de qualitat per als usuaris i actualitzar-lo sovint per atreure més visitants al nostre web i fidelitzar-los.

Textos:

- Posicionen més bé els textos que inclouen la paraula clau principal en el títol, que tenen un mínim de 300 paraules i que incorporen les paraules clau com més al principi millor.

- Hem d’escriure pensant en els nostres clients i clients potencials, en cobrir els seus interessos i necessitats.

- Recomanem organitzar el contingut amb el més important a l’inici, fer frases senzilles, utilitzar les negretes per destacar els continguts i facilitar-ne una lectura ràpida, evitar les majúscules i revisar l’ortografia dels textos abans de publicar-los, ja que Google penalitza també els errors ortogràfics.

- És interessant posar títols i encapçalaments (H1, H2, etc.), tenint en compte que d’encapçalament H1 només n’hi pot haver un a cada text o apartat i seria equivalent a un subtítol o resum de l’article.

- Acompanyar cada text almenys d’una imatge i adjuntar informació addicional amb un PDF és també un bon recurs perquè els cercadors els indexen.

- És bàsic no duplicar continguts, és a dir, no copiar textos ni del nostre propi web ni d’altres, perquè Google ho penalitza.

Necessites idees de tipus de continguts que pots incloure al web? Llegeix l’article “Continguts per atreure visites al teu web”.

Imatges i vídeos: els elements multimèdia ens ajuden a retenir l’usuari més temps al nostre web i a reduir el percentatge de rebot (visites que han entrat al nostre lloc web i n’han marxat sense navegar-hi ni visitar cap pàgina o apartat), millorant així el SEO. Com que Google també analitza les imatges i els vídeos, és important que n’optimitzem la mida abans de pujar-les al web (evitant que pesin massa i triguin a carregar) i que el nom de l’arxiu ja sigui descriptiu i contingui paraules clau. Per exemple, que en lloc de dir-se “IMG7023” es digui “logotip web cesw”.

5. Enllaços interns i externs: els enllaços interns, aquells que apunten a pàgines dins del nostre propi web, afavoreixen el SEO on page, ja que transfereixen autoritat i rellevància d’unes pàgines a unes altres i faciliten la navegació i la interacció de l’usuari pel nostre web. En aquest sentit, és molt recomanable tenir el menú principal sempre visible i utilitzar paraules clau com a text àncora. D’altra banda, els enllaços externs, aquells que apunten a altres webs, també són molt útils per completar o ampliar els nostres propis continguts i no hem de tenir por a perdre l’usuari. Això sí, quan posem un enllaç extern, configurem-lo de manera que aquest s’obri en una nova finestra, mantenint el nostre web obert perquè l’usuari hi pugui tornar fàcilment.

6. Camps de SEO: omplir els camps de SEO dels apartats i productes de l’administrador del web ens ajudarà també a posicionar.

- Títol: recomanem que els títols incloguin el nom de l’empresa o marca i la paraula clau principal i que siguin atractius i únics. No ha de superar els 70 caràcters.

- Descripció: aprofitem-la per descriure millor el contingut de l’apartat o el producte en qüestió, utilitzant paraules clau i amb un redactat que enganxi a l’usuari. Cada meta descripció ha de ser única i ajuda incloure-hi alguna crida a l’acció. No ha de superar els 155 caràcters.

- Paraules clau: es tracta de posar les paraules clau associades a l’apartat o producte separades per comes, tenint en compte com buscarà un usuari els serveis o productes que oferim. Si bé és cert que Google ja no té en compte aquest camp, altres cercadors com Bing i Yahoo sí.