Blog

Les últimes tendències i novetats del món digital i tot el que està passant a Cap Empres Sense Web. No t’ho perdis!

El contingut generat pels usuaris beneficia a les marques

Consells  ·  5 de febrer del 2020

Tota empresa o marca vol donar-se a conèixer, agradar i generar confiança en els clients. El contingut creat per la pròpia empresa o marca ajuda a aconseguir aquests objectius, però el contingut generat pels usuaris encara més. Els motius són ben clars:

  • La gran majoria dels consumidors confien més en els comentaris i testimonis d’usuaris reals que no pas en la publicitat tradicional.
  • Aquest tipus de continguts afavoreixen notablement el SEO i la marca guanya posicions en els resultats de cerca de Google.
  • Les publicacions d’amics i de les persones amb les quals interactuem més sovint tenen més pes a les xarxes socials que les de les marques. Els algoritmes de les xarxes socials les prioritzen perquè així aconsegueixen que ens connectem més vegades i durant més temps a les seves plataformes.

Quan parlem de contingut generat pels usuaris pot ser una imatge, un vídeo, un text que creen i difonen persones reals, ja siguin altres consumidors, treballadors de l’empresa o col·laboradors de la marca, en un blog, una xarxa social o un fòrum online.

Qui millor per convèncer als teus potencials clients que un usuari real com ells utilitzant el teu producte o gaudint del teu servei? Si t’han etiquetat o han escrit una ressenya d’un producte o servei teu a les xarxes socials, comparteix-ho també als teus perfils. Si tens testimonis, casos d’èxit o exemples de bones pràctiques, inclou-los en les teves newsletters i campanyes d’e-mail màrqueting. Si parlen bé de tu, aprofita-ho! També pots fomentar que els usuaris comentin els valors de la teva marca organitzant concursos, promocions i sortejos.

El contingut generat pels usuaris és una tàctica de màrqueting digital efectiva i econòmica per promocionar el teu negoci, fidelitzar els clients i augmentar les vendes. A què esperes per treure-li profit?

Green marketing, el màrqueting ecològic

Consells  ·  22 de gener del 2020

Podem definir el green marketing com “les pràctiques que duen a terme les empreses per comercialitzar i promocionar els seus productes o serveis respectant i preservant el medi ambient”.

Per tant, no es tracta només d’aquelles empreses que es mouen dins de sectors com ara les energies renovables o el reciclatge, sinó que qualsevol empresa pot implementar accions de màrqueting ecològic o màrqueting verd. Mesures senzilles com evitar l’ús de plàstics, generar menys residus contaminants o embolicar els productes amb materials reutilitzables ja son passos cap al green marketing.


Si bé és cert que preservar el nostre planeta hauria ser motiu suficient per posar en marxa estratègies de màrqueting ecològic a la teva empresa, som conscients que avui dia costa molt tirar endavant un negoci, així que també et volem parlar dels beneficis del màrqueting verd per a la teva marca:

  • Crea Responsabilitat Social Corporativa

La creixent preocupació social pel medi ambient i la sostenibilitat obliga a les empreses a adoptar polítiques de RSC per guanyar competitivitat, ja que la pressió de consumidors, proveïdors, inversors, etc. és cada cop més gran.

  • Aporta un avantatge competitiu

Implementar una estratègia de màrqueting ecològic et donarà una imatge d’empresa responsable amb l’entorn i t’ajudarà a diferenciar-te de la competència. Com dèiem en el punt anterior, els clients son cada cop més conscients i exigents en temes mediambientals. De fet, aquells que basen la seva decisió de compra en criteris de responsabilitat social i ambiental ja tenen un nom propi: LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability o “Estil de vida saludable i sostenible”).

  • Genera rendibilitat

D’una banda, l’adopció de mesures sostenibles per optimitzar els processos interns t’aportarà un estalvi energètic i de matèries primeres. D’altra banda, incloure el màrqueting ecològic com a valor de marca et permetrà fidelitzar clients i arribar a nous nínxols de mercat.

  • Allarga la vida de l’empresa

Tot i que alguns encara ho neguen, el canvi climàtic és una realitat que comporta una disminució de recursos i l’aplicació de normatives ambientals. I les empreses s’han d’adaptar a aquesta nova situació si volen sobreviure.


Ja t’hem convençut, però no saps per on començar? Continua llegint per conèixer algunes accions de green marketing a l’abast de quasi totes les empreses:

  • Recicla

Comencem per la més fàcil: fomentar el reciclatge intern posant contenidors per separar els residus, reutilitzant els fulls de paper per totes dues cares, etc.

  • Minimitza l’ús de plàstic i la generació de residus

Pots instal·lar algun sistema per purificar l’aigua de l’aixeta o bé una font d’aigua per evitar l’ús d’ampolles i garrafes de plàstic.

  • Redueix el consum energètic

Aprofita al màxim la llum natural per treballar, utilitza la il·luminació LED, que és més eficient i econòmica, instal·la sistemes que ajudin a gastar menys aigua potable i, si pots, utilitza energies renovables.

Consumint productes de proximitat també aconseguim un estalvi energètic en el transport.

  • Col·labora amb esdeveniments en defensa del medi ambient

Si vols que s’associï la teva marca a l’ecologia també és important participar o promoure esdeveniments i accions locals relacionades amb el medi ambient, com ara campanyes de reciclatge i de conscienciació, xerrades, etc.


I, sobretot, si fas aquest tipus d’accions, fes-ne partícips els teus treballadors i comunica-ho als clients. Això sí, de cap manera facis el que ja es coneix com greenwashing. Els consumidors acaben desemmascarant a les empreses que simplement fan un rentat de cara per vendre més i això se’ls hi gira en contra.

LinkedIn, imprescindible per als negocis B2B

Consells  ·  9 de gener del 2020

Amb més de 660 milions d’usuaris i 30 milions d’empreses de més de 200 països, LinkedIn s’ha convertit en la major xarxa professional del món.

LinkedIn és un aparador professional per a les empreses i els aporta molts avantatges:

Millora la imatge de marca

Mitjançant la creació d’un bon perfil i amb les publicacions adequades, les empreses poden donar a conèixer la seva filosofia i els seus valors. A més, les empreses que tenen presència a diversos països, poden tenir la seva pàgina de LinkedIn en diversos idiomes, de manera que a cada usuari se li obri en el mateix idioma en què té configurada la seva sessió. A l’hora de treballar la imatge de marca, també és interessant associar l’empresa a tres hashtags i vincular-la a un grup destacat o crear-ne un. També és molt important que els treballadors de l’empresa, sobretot els directius i els alts càrrecs, tinguin bons perfils professionals a LinkedIn i hi comparteixen els continguts de la marca.

Potencia el posicionament a Google

Utilitzant les paraules clau adequades tant al perfil com a les publicacions s’aconsegueixen més visites al web de l’empresa i s’afavoreix el SEO, és a dir, el posicionament natural en els resultats de cerca de Google. El 50% del trànsit web a les pàgines d’empresa procedent de xarxes socials prové de LinkedIn.

Facilita el networking professional

LinkedIn possibilita el contacte amb nous proveïdors i clients potencials, ja sigui pel sector en el qual es mou l’empresa o mitjançant altres contactes que ja té dins d’aquesta xarxa professional, la qual cosa és molt interessant. El 80% dels clients potencials que obté una empresa via xarxes socials ve de LinkedIn i això és gràcies a la facilitat i credibilitat d’aquesta xarxa professional.

Permet promocionar productes o serveis

Dins de la informació de l’empresa es poden destacar productes o serveis mitjançant pàgines que són extensions de la pàgina d’empresa. D’aquesta manera, es poden enviar directament aquestes pàgines que contenen el detall d’un o més productes o serveis als clients potencials.

Ajuda a trobar talent i nous professionals

Quan una empresa necessita incorporar un perfil professional concret a la seva plantilla, LinkedIn és el lloc ideal per trobar a la persona adequada. Mitjançant el cercador intern permet buscar per paraules clau relacionades amb les competències que ha de tenir el/la candidat/a.

Per beneficiar-se de tots aquests avantatges i treure profit de LinkedIn, les empreses han d’apostar pel contingut de qualitat. Es poden compartir publicacions del web o blog de l’empresa al mur o perfil de LinkedIn o bé crear articles dins de LinkedIn Pulse, la plataforma de blogging d’aquesta xarxa professional. La publicitat a LinkedIn és una altra via a tenir molt en compte, ja que es pot segmentar per sector d’activitat i càrrecs i els anuncis arriben directament a les bústies de correu dels clients potencials.

Consells per impulsar la teva botiga online al Nadal

Consells  ·  20 de desembre del 2019

El Nadal és per a moltes empreses el moment ideal per augmentar les vendes i captar nous clients potencials. Encara més si es tracta d’un e-commerce, ja que les vendes online es disparen en aquesta època de l’any. I és que avui dia costa trobar temps per fer les compres nadalenques i cada cop són més els que prefereixen estalviar-se les marees de gent i les cues per pagar.

Així que si vols augmentar les vendes de la teva botiga en línia per Nadal, pren nota dels següents consells per a la teva campanya de màrqueting nadalenca!

  • Aprofita el Nadal per llançar nous productes i crear una landing page específica per promocionar-los i explicar-ne les característiques i beneficis. Si no tens productes nous, destaca a la portada del web els productes més adequats per regalar en aquestes dates tan assenyalades.
  • Crea packs regal ben atractius combinant diversos productes complementaris i ofereix targetes regal especials. Els compradors indecisos, aquells a qui els manquen les idees o bé els que han de fer un regal a algú que no coneixen gaire t’ho agrairan.
  • Ofereix promocions, però no pensis només amb descomptes. Per Nadal i Reis, als clients els agraden que els regals estiguin embolicats de manera original i, tractant-se de compres online, valoren molt l’enviament gratuïti la rapidesa en l’entrega.
  • Les polítiques de compra i devolució dels productes són també punts clau de les vendes online en aquesta època de l’any. És important que estiguin clarament explicades al web i que li ho posin fàcil a l’usuari.
  • Fes soroll i sigues creatiu també a les xarxes socials amb accions senzilles com un calendari d’advent, una playlist de música, una postal de Nadal, un vídeo divertit... Imaginació al poder!
  • T’has plantejat fer anuncis específics a Google Ads per Nadal? És una excel·lent manera de destacar respecte la competència i captar l’atenció de nous clients potencials.
  • La campanya de Nadal també és un bon moment per fer remàrqueting i aconseguir que aquells usuaris que ja han visitat en alguna ocasió el nostre web s’interessin novament pels nostres productes i acabin comprant.
  • No ens podem oblidar de l’e-mail màrqueting. Ara més que mai hem d’enviar newsletters amb un contingut únic i un assumpte molt atractiu. El correu electrònic treu fum aquests dies de tants e-mails que rebem, així que ens hem d’assegurar que els usuaris obren el nostre i que ens el guanyem amb un missatge breu, creatiu i emocional.
  • Si l’esperit nadalenc envaeix casa nostra, l’oficina o la botiga física amb arbres de Nadal, garlandes i llumetes, per què no decorem de Nadal la nostra pàgina web? Simplement afegint-hi algun motiu o imatge nadalenca captarem l’interès de l’usuari que detectarà el canvi i navegarà encuriosit pel nostre web.

En definitiva, la clau per augmentar les vendes de la teva botiga online al Nadal és sorprendre els teus clients i clients potencials amb accions de màrqueting digital creatives i emocionals.

Com definir una òptima arquitectura web

Consells  ·  20 de novembre del 2019

No et deixis confondre pel títol; no t’has equivocat d’article. Som Cap Empresa Sense Web i ens dediquem al disseny i creació de pàgines web a Girona. No som arquitectes en el sentit estricte del terme però, com a creadors de webs, sí que ens considerem arquitectes de software mitjançant el qual desenvolupem les pàgines web dels nostres clients.

Així doncs, i continuant amb el paral·lelisme, el més important a l’hora de construir una casa és que aquesta tingui una estructura sòlida i amb bons fonaments. Si les mateixes premisses les apliquem al món del disseny web, el nostre repte professional és crear webs amb estructura lògica i continguts de qualitat que es posicionin de forma natural a les primeres entrades de Google.

En l’època de les dades massives i l’excés d’informació, ordenar i estructurar els continguts per facilitar la feina als usuaris es torna més rellevant que mai. Per aquest motiu, et llistem tres simples passos que hauràs de tenir en compte abans de crear el teu web amb nosaltres. Al llarg del procés, comptaràs sempre amb el nostre assessorament i suport per desenvolupar totes les accions:

Planteja el mapa del lloc web

Vertical o horitzontal? És a dir, més nivells de profunditat (subapartats) o menys? Com diuen els gurús del posicionament orgànic en cercadors, a l’hora de crear l’esquelet o diagrama del nostre web és recomanable imaginar-lo com una piràmide amb no més de tres nivells de profunditat. Per tant, nosaltres hem pres nota del consell i els nostres webs permeten un màxim de tres nivells.

D’aquesta manera, sigui quina sigui la representació jeràrquica de les pàgines del teu web, ens n’assegurem que la navegació és fàcil.

Seguint la línia que apuntàvem en un dels nostres articles anteriors sobre SEO per a comerços electrònics, una arquitectura web sense planificació pot perjudicar-nos a ulls de Google i fer-nos perdre posicions però també de cara als usuaris si la usabilitat del web produeix una mala experiència.

Identifica les paraules nínxol del teu negoci

Ningú millor que tu coneix els termes tècnics del teu sector, productes i serveis així que és important que els tinguis en compte a l’hora d’estructurar el web. Un cop identificades les paraules amb què els clients et busquen, només haurem de treballar-les per tal d’atraure els usuaris.

Tingues en compte que no qualsevol paraula s’hi val. Les paraules clau han de ser específiques i rellevants al teu servei o producte; mai genèriques ni abstractes. Per exemple, en un negoci que ven matalassos i roba de llit, les paraules clau poden ser: matalassos viscoelàstica, millor botiga de matalassos a Girona o llençols econòmics. Alhora, si vols atraure un tràfic d’encara més qualitat, el nostre consell és que les divideixis per paraules informacionals (usuari busca informació) i transaccionals (usuari vol comprar) i treballis alhora paraules long-tail més llargues i concretes del teu negoci.

Per fer-ho, pots basar-te en la teva experiència o bé utilitzar eines professionals com Semrush, el Planificador de Paraules Clau de Google o Ubersuggest. Totes donen valuoses dades sobre els volums de cerca per ubicacions i la competència però moltes demanen el pagament d’una quota mensual.

Escull per quina paraula clau es posicionarà cada apartat

Un cop tens tot el gruix de paraules clau que defineixen el teu negoci, arriba el moment d’organitzar-les entre els apartats del web per tal de definir l’estratègia de continguts. El procediment és tan fàcil com pensar quina paraula clau treballaràs en cadascun dels apartats i incloure-la a la url d’aquell apartat, al títol, als textos i a les imatges. Així doncs, aquella pàgina web determinada competirà amb altres webs per aconseguir les primeres posicions per les cerques amb aquella paraula concreta.

El més important és assegurar-te’n que cada pàgina treballa una paraula clau diferent perquè si no correrem el risc de provocar una situació de canibalització, és a dir, una mateixa paraula clau, intentant posicionar-se des de diferents continguts d’un mateix web. Per comprovar si això t’ocorre, vés al navegador de Google i posa la paraula site: seguida del teu domini i veuràs quines pàgines tens posicionades i per quines paraules clau.

Si no tens suficients paraules clau per a tots els apartats o bé vols que dos apartats treballin la mateixa paraula, pots transferir el pes d’un a l’altre a través d’etiquetes canònicals.

I si vols seguir treballant el teu nou web de CESW perquè els robots de Google et premiïn, pots prosseguir a treballar els enllaços interns; els H1, H2 i H3 de cada pàgina i crear un apartat de blog amb publicacions periòdiques que aportin dinamisme al web. Si vols més consells sobre el posicionament orgànic del teu web, pots donar un cop d’ull a la resta d’articles del nostre blog o bé contactar-nos directament i t’assessorarem!

Guia de SEO per a comerços electrònics

Consells  ·  22 d'octubre del 2019

El SEO (Optimització per a Motors de Cerca) és una estratègia de màrqueting complexa, a llarg termini i que pot arribar a frustrar perquè no sempre genera els resultats esperats. Doncs bé, si el fet d’afegir paraules clau a un web per intentar posicionar-nos als primers resultats de Google ja costa, imagina’t quan tractem de fer-ho per a una botiga en línia amb centenars de productes!

Abans de posar-te a treballar, has de definir si vols posicionar tot el teu catàleg de productes o bé vols centrar els teus esforços en aquells productes que et generen rendibilitat. Alhora, has de comprovar que Google hagi indexat de forma correcta tot el contingut del web i tornar a pujar el sitemap a Google Search Console en cas que no ho hagi fet.

Un cop tens tot el contingut introduït i indexat, arriba el moment de començar a treballar-lo. Et donem algunes pautes per posar fil a l’agulla:

Optimització onpage

  • Pàgines de categories: no tractis les pàgines de categories com un calaix on agrupar els productes ja que aquestes poden posicionar igual o millor que les pàgines de producte. Per aquest motiu, recomanem incloure contingut, descripcions i informació addicional a totes les pàgines de categories.
  • Pàgines de producte: cada producte té una pàgina i url única i, en conseqüència, ha de tenir descripcions de producte úniques amb un mínim de 50 paraules on s’incloguin les paraules clau. En cas que venguis productes d’altres fabricants, desaconsellem copiar el contingut de les seves pàgines i, en cas de fer-ho, cal bloquejar la seva indexació amb la metaetiqueta noindex.
  • Si et vols diferenciar de la competència o trobar el nínxol de mercat on encara no arriben altres anunciants, troba paraules long-tail (literalment, paraules de cua llarga o, a la pràctica, paraules compostes més llargues) rellevants.
  • Url amigables amb paraules clau: el nom del producte hauria d’aparèixer sempre a la seva url. Per exemple, si el teu producte són unes bambes Nike d’home de referència Air Max 270 react inspirades en l’art de la Bauhaus, una bona url de cara a l’usuari seria: https://www.nike.com/es/ca/t/air-max-270-react-bauhaus-sabatilles-home

 

Arquitectura web

No hi ha una única resposta a quina és la millor arquitectura web que una botiga online hauria de tenir ja que aquesta depèn del tipus de negoci i producte.

En ecommerces amb poca varietat de producte, el millor és configurar un menú on apareguin tots aquests productes (domini/nom-producte) de tal manera que afavorim un millor enllaçat intern i un menor nombre de clics fins arribar al producte. En els casos de webs amb més productes, el recomanable és definir les categories de les quals penjaran els productes (domini/categoria/nom-producte) però sense que el nombre de nivells sigui superior a quatre i el nombre d’enllaços de cadascuna de les pàgines d’un mateix nivell superior a 100.

Ara bé, aquí es poden generar diverses problemàtiques que cal abordar:

- Quan tenim un mateix producte en categories diferents és millor que la categoria no estigui a la url o Google ho entendrà com a contingut duplicat.

- Els filtres de productes són molt útils per als usuaris però poden perjudicar greument al SEO perquè, com a exemple, si una categoria té 20 filtres es poden generar fins a 20 variacions d’una mateixa url. Quan això ocorre, hauríem d’indicar-li a Google què volem indexar i què no.

Urls canòniques

En cas que tinguis diverses pàgines amb el mateix contingut, evita que Google tracti cada url com una pàgina diferent gràcies a les etiquetes canòniques. Aquestes permeten redirigir pàgines duplicades a una única pàgina per tal de passar tota la força del SEO a aquesta darrera i evitar així les pàgines duplicades. En paraules més senzilles, es tracta de dir-li a Google: “Ei Google, no em penalitzis les pàgines duplicades perquè només són una còpia de la principal”. Des del moment en què avises a Google, aquest elimina la penalització de duplicats.

Per fer-ho, només cal introduir un fragment de codi a cadascuna de les pàgines de producte que vulguis redirigir.

Linkbuilding

El linkbuilding o la captació d’enllaços cap al nostre web és una de les estratègies principals que indiquen a Google que aquest web té autoritat i és rellevant per a l’usuari.

  • Enllaços de proveïdors i socis: si vens productes d’una marca, sempre pots demanar a aquesta marca que enllaci el teu web des de la seva pàgina. Fàcils i accessibles, aquests enllaços contextuals tenen força i no costen gaire d’aconseguir.
  • Construcció d’enllaços trencats: tots els webs tenen enllaços trencats però no tothom se’n sap aprofitar. Si vols incrementar el nombre d’enllaços que apunten al teu web, només has dedicar temps a trobar-los, notificar al propietari i suggerir que hi enllaci alguna pàgina del teu web amb contingut rellevant i d’alta qualitat.
  • Patrocina esdeveniments locals i conferències: una manera fàcil d’obtenir enllaços sense necessitat de pagar-los ni demanar-los.

Si ja tens la teva botiga online amb Cap Empresa Sense Web i vols començar a treballar el SEO dels teus productes, segueix aquestes línies bàsiques i posiciona’t als primers resultats de Google!

Set eines d’edició i creació d’imatges per a les teves xarxes socials

Consells  ·  3 d'octubre del 2019

Diuen que una imatge val més que mil paraules. Doncs a internet, encara més. I a les xarxes socials, fins i tot una mica més.

Ara que el contingut audiovisual és tan valorat pels usuaris, és necessari que dediquis especial atenció a gestionar-lo de forma professional. No cal que et converteixis en fotògraf però sí que has de conèixer quines eines et poden ajudar a publicar millors fotografies al teu web i a tenir uns perfils de xarxes socials amb una identitat corporativa uniforme i moderna.

Si no tens cap dissenyador al teu equip, les plataformes següents t’ajudaran a crear el contingut audiovisual de la teva marca com si fossis un expert dissenyador gràfic. I tot això, sense obrir el Photoshop! A continuació, et presentem algunes de les eines indispensables per a la creació de contingut audiovisual:

Canva, disseny gràfic per a dummies

Dissenyar mai havia sigut tan senzill com ho és des de l’arribada de Canva, un programa de disseny freemium pensat per a la creació de baners, invitacions, pòsters i tot tipus de creativitats per a la teva empresa. Ho sabem bé a CESW que gestionem les xarxes socials dels nostres clients i recorrem a Canva quan volem crear imatges de forma ràpida i professional.

Amb una interfície atractiva i versàtil, Canva permet escollir entre múltiples plantilles però també pujar les teves imatges i treballar-les des del gestor. A aquestes els hi pots introduir elements gràfics o text i també canviar-los la tipografia, el fons o el color. Un cop acabat el disseny, només necessites dos segons per descarregar-lo en format png o jpeg! Per a nosaltres, una de les millors potencialitats d’aquesta eina és que pots escollir el tipus de disseny que necessites -post per Instagram, publicació a Twitter, anunci a Facebook,...- i Canva et dona les mides exactes sobre les quals només cal després arrossegar la imatge. Si busques simplicitat, Canva és per a tu.

Encara més fàcil d’utilitzar -si és que això és possible- i centrada només en la creació de frases, Quotes Cover està pensada per a la realització de qualsevol disseny tipogràfic. El seu ús és tan simple que ni tan sols demana que et registris per crear el teu disseny! I pels que volen més funcionalitats, també és possible fer-se membre per només $2,5.

Editors de fotografia per a no fotògrafs

Si busques una eina amb resultats professionals dignes de Photoshop però no vols aprendre a fer funcionar aquest complex programa, les alternatives són igualment competents però d’ús bastant més senzill i intuïtiu.

Gratuïta i enfocada principalment a l’edició de fotografies, disseny gràfic i creació de collages automàtics, befunky és una solució creativa amb més d’un milió de fotos disponibles que també permet pujar-ne de pròpies. Amb una interfície fosca que recorda bastant a la de Photoshop, compta amb un editor d’imatges molt complet i unes plantilles personalitzables categoritzades en funció de l’ús (gràfics d’esdeveniments, tríptics, targetes o gràfics per a xarxes socials, entre d’altres).

Bastant similar, PicMonkey té un període de prova de set dies però el pla bàsic requereix d’un pagament mensual. Compta amb centenars de plantilles realitzades per artistes i unes eines de disseny gràfic fàcils d’utilitzar: escull la plantilla i afegeix gràfics, logos o textures. A un nivell més avançat, fins i tot pots treballar per capes, retocar les imatges amb efectes i filtres i utilitzar les més de 6.000 icones disponibles.

Tant aquestes dues plataformes com el Canva són gestionables des de la seva versió web o des de l’aplicació per a dispositius mòbils.

Per a la creació de gràfics i infografies

Lluny han quedat els temps en què les empreses tenien infografistes especialitzats en la creació de gràfics. Amb eines com Infogr.am, tu també pots crear una infografia complexa de forma fàcil. Malgrat que el programa té plans de pagament per a usos més professionals, la versió gratuïta permet importar dades, utilitzar més de 37 tipologies de gràfics diferents, 13 mapes i fins i tot publicar-los directament al teu web amb els embeds responsius corresponents.

Com a alternativa, Venngage t’ho posa tan fàcil com crear una infografia amb només tres passos: escollir la plantilla, afegir els gràfics i personalitzar colors i fonts. Tot i que el pla gratuït és excessivament bàsic i permet només l’elaboració de cinc infografies, el millor de l’eina és que  et proporciona les plantilles ja fetes perquè t’oblidis de la vessant més creativa.

Giphy, el toc simpàtic

Si vols donar als teus perfils de xarxes socials el toc dinàmic i divertit que tan bé encaixa amb aquests canals, Giphy et permet pujar les teves fotografies i/o vídeos per fer les teves pròpies creacions.

A banda d’entretenir a la teva audiència amb un moment simpàtic enmig del mar de publicitat en què s’han convertit les xarxes, els GIF’s són una bona manera de mostrar productes en moviment o processos.

A Cap Empresa Sense Web, t’hem compartit algunes de les eines que coneixem i amb les quals treballem o hem treballat en algun moment però, a banda d’aquestes, una ràpida cerca a internet et proporcionarà una infinitat de solucions creatives que t’ajudaran a crear imatges i contingut visual per al teu negoci.

Què cal tenir en compte per a una òptima experiència d’usuari

Consells  ·  2 de setembre del 2019

Tens un web per al teu negoci i l’objectiu principal és que els clients hi entrin, hi estiguin tan temps com sigui possible: mirin els productes i/o serveis, llegeixin notícies del blog, facin el tafaner per la història de l’empresa i, com no, acabin comprant o enviant un formulari de contacte per demanar més informació.

A Cap Empresa Sense Web, encara no podem preveure com serà el comportament dels usuaris quan entrin al teu web però hem aprés a posar-los-ho fàcil. Els nostres programadors creen interfícies segures i compatibles però, alhora, els nostres dissenyadors s’encarreguen d’arrodonir el procés centrant l’atenció en un terme que darrerament s’ha posat de moda: l’experiència d’usuari (User Experience, UX). Aquest consisteix en planejar el disseny del web segons com creiem que l’usuari interactuarà amb el mateix.

D’aquesta manera, el teu web serà bonic però proporcionarà també una experiència tan bona a l’usuari que els percentatges de rebot baixaran a xifres inferiors al 50 %! Malgrat que nosaltres tenim en compte molts dels factors UX quan creem les pàgines web dels nostres clients, és important que tu també els tinguis en compte a l’hora d’introduir o actualitzar els continguts.

Web senzilla

En qüestions web, la clau d’un bon funcionament és la simplicitat, un valor a l’alça que permet donar als usuaris el que busquen de forma fàcil i còmoda. A dia d’avui, és necessari fugir de webs amb estructures excessivament complexes i sense una informació clara ni ordenada.

Per contra, és recomanable optar per una interfície neta, simple, concisa i visual que doni respostes al primer cop d’ull. T’hi ajudarà un menú de navegació precís amb les pàgines més rellevants per als teus usuaris combinat amb diversos submenús que afinin les cerques sense saturar.

Navegació intuïtiva

Quan es tracta de fer clics dins una pàgina web, menys és més. Diuen els entesos en neuromàrqueting que qualsevol usuari hauria de poder accedir a qualsevol apartat del web amb un màxim de tres clics. Fes la prova: ocorre això al teu web o l’usuari es perd pel camí?

En aquest sentit, et poden ajudar els mapes de calor, un tipus de gràfics que mostren informació sobre les zones del web per les quals els usuaris passen el ratolí, fan clic o centren la vista. Així doncs, eines com aquestes donen més pistes del comportament dels usuaris que et permetran detectar patrons i organitzar el web en conseqüència.

Cercador intern

Tal i com ja té en compte el nostre gestor web, és imprescindible col·locar sempre un cercador intern per tal que els usuaris busquin directament el que els interessa sense necessitat de perdre’s pels menús.

A ser possible, aquest ha d’estar a la zona superior de la pàgina (a la mateixa capçalera, idealment), en unes mides més grans que les habituals i dins un quadre de text ressaltat en colors (una lupa sola no és suficient).

Lectura fàcil

T’enganyaríem si et diguéssim que els usuaris llegeixen tot el contingut del teu web. Per més innovador i interessant que aquest sigui, els usuaris només escanegen els textos mentre es fixen en els elements principals. En aquest sentit, cal que col·loquis els missatges que t’interessen en llocs privilegiats com l’esquerra de la pàgina on primer es focalitza la mirada i els destaquis amb negretes.

A més, escull sempre una tipografia bàsica i clara i assegura’t que els textos apareixen en un fons neutre que faciliti la seva lectura. Per últim, afegeix botons amb crides a l’acció que clarifiquin les accions que els usuaris haurien de fer al web (compra, envia un formulari, clica per a més informació,...). I per si algun usuari despistat es perd, facilita-li el camí de tornada amb les engrunes de pa!

Velocitat de càrrega

No t’ha passat mai que quan una pàgina web triga més d’uns segons en carregar la tanques i te n’oblides?

En el temps de la immediatesa, cal optimitzar el web per evitar que cap dels seus elements n’alenteixi la càrrega. Pots revisar-ho amb eines com el Page Speed Insights dels desenvolupadors de Google, el qual no només fan una valoració del rendiment sinó que a més et llista les possibles solucions. Ja sigui optimitzar imatges o codis, no perdis usuaris a causa d’una pàgina lenta!

Procés de pagament ràpid

En el cas de les botigues en línia, els abandonaments de la cistella de la compra són un dels moments més temuts. Ja sigui perquè cal registrar-se de forma obligatòria, perquè cal omplir masses passos i formularis o perquè les despeses d’enviament o IVA no són les esperades, el cas és que molts dels usuaris marxen del web sense haver efectuat la compra.

Per a nosaltres, el més important és simplificar al màxim el procés, minimitzant els scrolls i les pàgines. Els usuaris no estan disposats a omplir infinitat de pàgines per realitzar una compra. En cas que això ocorri al teu web, els usuaris sempre preferiran recórrer a Amazon.

A banda de tots els factors ja mencionats, també és interessant utilitzar la funcionalitat de productes similars així com el disseny responsive, dos factors que et garantim en tots els webs de CESW.

En resum, un web òptim requereix d’un bon disseny, una bona usabilitat, un bon contingut i una bona dosis de creativitat que et diferenciï de la competència. Ara que tens el teu web, no perdis l’oportunitat de fer-lo més amigable a l’usuari!