Consells tècnics per optimitzar el teu web per a cercadors
Segurament quan sents a parlar de posicionament orgànic en cercadors penses en accions com introduir les paraules clau del teu negoci als textos, títols i metaetiquetes o bé en crear contingut de qualitat actualitzat. Felicitats, vas pel bon camí!
Com ja t’hem explicat anteriorment en articles com Consells per millorar el SEO on page, tots els punts anteriors són factors clau per fer que el teu web aparegui més amunt a les SERP’s (pàgines de resultats dels motors de cerca). Ara bé, malauradament això no és suficient.
El posicionament orgànic és tan complex que Google té en compte més de 200 factors diferents a l’hora de decidir quines pàgines web col·locar als primers llocs de les pàgines de resultats. En l’àmbit tècnic del SEO off page, a CESW tenim en compte molts dels factors essencials per al posicionament abans de lliurar qualsevol web. Ens referim a qüestions tècniques com la velocitat de càrrega, el disseny responsiu, l’encadenament d’urls, la importància de la pàgina de contacte, els termes de servei i privacitat, l’arquitectura web, l’enviament dels sitemaps i molts d’altres.
De tota manera, encara queden molts factors que són feina del propietari de cada pàgina web. Per assistir-te en la millora del posicionament orgànic del teu web, et compartim algunes de les pràctiques recomanades que facilitaran el rastreig i la indexació de la teva pàgina web per part de Google.
- Aconsegueix backlinks
Juntament amb el contingut, els backlinks o enllaços entrants que apunten al teu web des d’altres pàgines són dos dels principals factors que ajuden a posicionar de forma orgànica. Per a Google aquests enllaços augmenten l’autoritat i rellevància d’un domini ja que, si varis webs de qualitat hi apunten, pot significar que aquell domini és útil i de referència.
Malgrat que obtenir enllaços és una de les tasques més complicades del món del SEO, no és impossible i cal treballar-ho de forma transparent. Com? Aconseguint enllaços procedents de tuits o altres publicacions a xarxes socials, publicant articles com a convidat (els denominats guest posts) en blocs amb autoritat o fent curació de continguts amb eines com Tumblr o scoop.it.
- Treballa la teva xarxa d’enllaços interns
Molt més fàcils que els anteriors, els enllaços interns són aquells que es creen entre les diverses pàgines d’un mateix web. Així es crea una xarxa de pàgines relacionades que facilita tant la navegació de l’usuari com la indexació de Google.
Explicat de forma més fàcil: si tens un web de venda de bombes d’aigua i ofereixes alhora un servei de manteniment, seria ideal que cada concepte tingués el seu propi apartat i que de l’un es pugui accedir a l’altre amb un enllaç natural.
- Millora l’estructura de les urls
Les urls massa llargues i plenes de paràmetres inintel·ligibles no agraden a l’usuari que navega però tampoc als rastrejadors de Google. Per tant, et recomanem crear categories descriptives, noms d’arxius clars per als documents i seqüències senzilles. D’aquesta manera, els motors de cerca ho tindran més fàcil a l’hora d’indexar cada url i els usuaris navegaran de forma més intuïtiva.
Per exemple, evita urls com aquesta: elmeudomini.com/categoria123/article29052019. En contraposició, és recomanable utilitzar les paraules clau del teu negoci a les urls i separar-les amb guions (-) en comptes de fer-ho amb guions baixos (_). Per acabar-ho d’adobar, quan la url es mostri en un resultat de cerca a Google, si les paraules clau de l’usuari coincideixen amb les de la url, aquestes es veuran en negreta.
- Facilita la navegació
En qualsevol projecte web, l’estructura és un dels factors més importants per afavorir que els usuaris trobin allò que busquen i, en conseqüència, es mantenen les taxes de rebot a ratlla. Quan penses en crear el teu web, és imprescindible tenir abans un esquema mental de quina serà la pàgina principal i com s’accedirà des d’aquesta als continguts específics. Planteja les categories i subcategories amb lògica.
D’aquesta lògica de partida en sortirà el sitemap, un arxiu XML amb un llistat jeràrquic de les diverses pàgines del nostre web o, el que és el mateix, un mapa. Això serveix perquè Google trobi les diferents pàgines del nostre web i les pugui indexar correctament.
Nosaltres ens n’encarreguem de que el mapa quedi penjat quan activem el teu web però tu també pots suprimir-lo o afegir-ne un de nou des de Google Search Console quan facis canvis.
- Evita enllaços trencats
De vegades canviem l’estructura de la nostra pàgina web i ens n’oblidem que això pot generar errors 404, és a dir, el “no disponible” o “pàgina no trobada” que veu l’usuari quan aterra a aquella pàgina. Si és frustrant per l’usuari, és encara pitjor per Google i ho penalitza a l’hora d’atorgar les primeres posicions als rànquings.
Per comprovar que no tenim enllaços trencats, cal consultar la pestanya de rastreig a Google Search Console i eliminar o corregir els errors que hi trobem. Una alternativa que suggereix Google a la seva guia d’optimització per a principiants és la de crear una pàgina 404 personalitzada que aparegui en aquests casos i ofereixi als usuaris enllaços a pàgines populars o relacionades dins del mateix web.
- Optimitza la presentació del contingut
Moltes vegades enllacem contingut del nostre web amb d’altres pàgines i ho fem a través de paraules genèriques com “fes clic aquí”. Tot i que la voluntat sigui facilitar a la feina a l’usuari, les bones pràctiques recomanen que el text àncora (on fem clic i apareix com a enllaç) sigui descriptiu del contingut que enllaça i contingui les paraules clau.
També en l’apartat de continguts, tenim en compte els textos però ens n’oblidem de les imatges. Quan puges les imatges al gestor de CESW, recorda que el nom amb què les has guardat contingui les paraules clau i dona’ls un nom i un text que també ho facin.
I com sempre repetim, evita contingut duplicat! No copiïs textos d’altres webs i no repeteixis el mateix contingut en diferents apartats del web.
Aquestes són algunes de les pautes tècniques que hauries de seguir per tal que la teva pàgina web es posicioni de forma natural, però tens també moltes altres formes de promocionar-la. Les recollim als serveis de màrqueting de CESW, fes-hi un cop d’ull!
També et pot interessar
-
Disseny web Màrqueting digital Posicionament
4 de març de 2024
Set consells per tenir una bona imatge de marca i reputació en línia
Construir una bona imatge i reputació de marca en línia permet diferenciar-te de la competència i captar l'atenció de la teva audiència i públic objectiu. Llegeix i pren nota dels set consells que t'expliquem!