Com entendre les factures de Google Ads i el seu sistema de pagament
Disclaimer: el que es reflecteix a l’article és merament informatiu. Estem exempts de tota responsabilitat fiscal. En cas de dubte consulta amb el teu assessor o gestor financer.
INTRODUCCIÓ
Fer anuncis a través de Google Ads és una activitat molt rentable en molts negocis si es fa de manera recurrent. D’aquesta manera és més fàcil optimitzar les campanyes i poder obtenir bons resultats.
Segurament alguna vegada t’has preguntat per què no coincideix la factura que emet Google amb el que s’ha cobrat mitjançant el teu mètode de pagament.
En aquest article ens disposem a aprofundir en el sistema de pagament i facturació de Google per tal que et sigui més fàcil d’entendre quan rebis la següent factura.
Per poder entendre com realitza el sistema de pagament i facturació Google, hem de desglossar i diferenciar les seves accions en dues: pagaments que li fem i factures que emet.
Com funcionen els pagaments que es fan a Google?
En el sistema de pagament que fem, hem de tenir en compte alguns elements:
- El pagament és automàtic. En posar el nostre número de compte a Google Ads ens fan els cobraments automàticament i, per tant, no hem d’estar pendents de res.
- El pagament es fa efectiu el mateix dia de cada mes. Aquest correspon en el dia en què es va iniciar la primera campanya d’anuncis. Per exemple, si iniciem les campanyes del compte el dia 1, sempre se’ns cobrarà el dia 1. Però si les iniciem el dia 15, sempre se’ns cobrarà el dia 15.
Paral·lelament a aquest pagament mensual, Google té establert un volum màxim de despesa, diferent a cada compte, repartit en franges límit. Si passes aquest límit, et farà un cobrament per molt que encara no s’hagi arribat al dia de cobrament mensual.
És a dir, si el teu compte té la franja de despesa a 100€ i gastes aquesta quantitat en els anuncis abans del dia que se’t fa el cobrament mensual, Google et cobrarà aquests 100€ abans d’hora. D’aquesta manera s’assegura que tens fons al teu compte bancari per poder pagar-ho i seguir fent anuncis. Amb el temps es va augmentant el límit de la franja.
En el cas que no superis el llindar imposat en el teu compte de Google Ads, només se’t cobrarà un cop al mes.
Com interpretar les factures de Google?
La factura equival al que has gastat a Google durant aquell mes, no al que t’ha cobrat.
Google et cobra un dia determinat del mes (diferent a cada compte) per l’import del que es deu del mes anterior (saldo inicial/pendent) sumat al que es porta gastat fins aquell dia del mes.
Esquemàticament seria el següent:
Cobrament Google = Saldo inicial (pendent) + Cost anuncis fins el dia de facturació
Saldo inicial: És el saldo del mes anterior que encara s’ha de pagar
Cost anuncis: És el cost que tenen les campanyes fins el dia de facturació del teu compte. És a dir, del primer dia de mes (dia 1) fins el dia de cobrament que té determinat el compte, aquest dia és variable.
Posem com a exemple que és el dia 20. El que se’t cobrarà serà el període de l’1 al 20 d’aquell mes. La resta de dies del mes que segueixes fent els anuncis quedaran com a saldo pendent (sempre que no es superi un dels llindars que ha posat Google).
Com hem comentat, a la factura no es veu reflectit això, sinó la despesa total del mes.
En aquesta despesa s’hi han d’incloure els costos operatius normatius del país on s’estiguin fent els anuncis.
RESUM
S’ha de saber diferenciar el que és la facturació de Google, amb els cobraments que realitza cada mes.
Tot i que sembla que no encaixin, al final sempre queda compensat pel següent mes. Si es deixen de fer anuncis, Google seguirà cobrant el saldo pendent durant el següent mes per tal de recaptar el que es devia de la factura anterior.
ACTUALITZACIÓ 2022:
A partir de l'1 de març de 2022, Google canvia la data de cobrament. Abans, se't cobrava automàticament:
• | El mateix dia de cada mes. |
• | Cada vegada que el saldo arribava al llindar. |
A partir de l'1 de març de 2022, se't cobrarà automàticament:
• | El primer dia de cada mes. | |
• | Cada vegada que el saldo arribi al llindar. |
També et pot interessar
-
Comerç electrònic Màrqueting digital
12 de juliol de 2024
IA i E-Mail Màrqueting
La intel·ligència artificial revoluciona l'email màrqueting, millorant personalització i segmentació per augmentar obertures i conversions. Optimitza campanyes, crea contingut atractiu, protegeix contra correu brossa i automatitza tasques.
-
Disseny web Comerç electrònic Màrqueting digital Xarxes socials
3 de maig de 2024
Com et pot ajudar la Intel·ligència Artificial a gestionar les Xarxes Socials del teu negoci
Descobreix com la intel·ligència artificial pot optimitzar la gestió de les Xarxes Socials per a petits empresaris. Eines com Iconosquare, Canva i Postly automatitzen tasques, milloren el contingut i ajuden a connectar amb l'audiència eficaçment.