Com definir una òptima arquitectura web

Consells  ·  20 de novembre del 2019

No et deixis confondre pel títol; no t’has equivocat d’article. Som Cap Empresa Sense Web i ens dediquem al disseny i creació de pàgines web a Girona. No som arquitectes en el sentit estricte del terme però, com a creadors de webs, sí que ens considerem arquitectes de software mitjançant el qual desenvolupem les pàgines web dels nostres clients.

Així doncs, i continuant amb el paral·lelisme, el més important a l’hora de construir una casa és que aquesta tingui una estructura sòlida i amb bons fonaments. Si les mateixes premisses les apliquem al món del disseny web, el nostre repte professional és crear webs amb estructura lògica i continguts de qualitat que es posicionin de forma natural a les primeres entrades de Google.

En l’època de les dades massives i l’excés d’informació, ordenar i estructurar els continguts per facilitar la feina als usuaris es torna més rellevant que mai. Per aquest motiu, et llistem tres simples passos que hauràs de tenir en compte abans de crear el teu web amb nosaltres. Al llarg del procés, comptaràs sempre amb el nostre assessorament i suport per desenvolupar totes les accions:

Planteja el mapa del lloc web

Vertical o horitzontal? És a dir, més nivells de profunditat (subapartats) o menys? Com diuen els gurús del posicionament orgànic en cercadors, a l’hora de crear l’esquelet o diagrama del nostre web és recomanable imaginar-lo com una piràmide amb no més de tres nivells de profunditat. Per tant, nosaltres hem pres nota del consell i els nostres webs permeten un màxim de tres nivells.

D’aquesta manera, sigui quina sigui la representació jeràrquica de les pàgines del teu web, ens n’assegurem que la navegació és fàcil.

Seguint la línia que apuntàvem en un dels nostres articles anteriors sobre SEO per a comerços electrònics, una arquitectura web sense planificació pot perjudicar-nos a ulls de Google i fer-nos perdre posicions però també de cara als usuaris si la usabilitat del web produeix una mala experiència.

Identifica les paraules nínxol del teu negoci

Ningú millor que tu coneix els termes tècnics del teu sector, productes i serveis així que és important que els tinguis en compte a l’hora d’estructurar el web. Un cop identificades les paraules amb què els clients et busquen, només haurem de treballar-les per tal d’atraure els usuaris.

Tingues en compte que no qualsevol paraula s’hi val. Les paraules clau han de ser específiques i rellevants al teu servei o producte; mai genèriques ni abstractes. Per exemple, en un negoci que ven matalassos i roba de llit, les paraules clau poden ser: matalassos viscoelàstica, millor botiga de matalassos a Girona o llençols econòmics. Alhora, si vols atraure un tràfic d’encara més qualitat, el nostre consell és que les divideixis per paraules informacionals (usuari busca informació) i transaccionals (usuari vol comprar) i treballis alhora paraules long-tail més llargues i concretes del teu negoci.

Per fer-ho, pots basar-te en la teva experiència o bé utilitzar eines professionals com Semrush, el Planificador de Paraules Clau de Google o Ubersuggest. Totes donen valuoses dades sobre els volums de cerca per ubicacions i la competència però moltes demanen el pagament d’una quota mensual.

Escull per quina paraula clau es posicionarà cada apartat

Un cop tens tot el gruix de paraules clau que defineixen el teu negoci, arriba el moment d’organitzar-les entre els apartats del web per tal de definir l’estratègia de continguts. El procediment és tan fàcil com pensar quina paraula clau treballaràs en cadascun dels apartats i incloure-la a la url d’aquell apartat, al títol, als textos i a les imatges. Així doncs, aquella pàgina web determinada competirà amb altres webs per aconseguir les primeres posicions per les cerques amb aquella paraula concreta.

El més important és assegurar-te’n que cada pàgina treballa una paraula clau diferent perquè si no correrem el risc de provocar una situació de canibalització, és a dir, una mateixa paraula clau, intentant posicionar-se des de diferents continguts d’un mateix web. Per comprovar si això t’ocorre, vés al navegador de Google i posa la paraula site: seguida del teu domini i veuràs quines pàgines tens posicionades i per quines paraules clau.

Si no tens suficients paraules clau per a tots els apartats o bé vols que dos apartats treballin la mateixa paraula, pots transferir el pes d’un a l’altre a través d’etiquetes canònicals.

I si vols seguir treballant el teu nou web de CESW perquè els robots de Google et premiïn, pots prosseguir a treballar els enllaços interns; els H1, H2 i H3 de cada pàgina i crear un apartat de blog amb publicacions periòdiques que aportin dinamisme al web. Si vols més consells sobre el posicionament orgànic del teu web, pots donar un cop d’ull a la resta d’articles del nostre blog o bé contactar-nos directament i t’assessorarem!