Cinc consells SEO per escalar posicions a Google

Consells  ·  16 d'octubre del 2015

La pàgina web d’empresa és sovint el punt de partida de la presència digital i té l’objectiu de fer visible el negoci a la xarxa. Per fer visible una pàgina cal treballar el posicionament orgànic del web als cercadors, l’anomenat SEO.

Et donem cinc consells bàsics per escalar al rànquing de Google.  

✔ Títols i descripcions
És important treballar títols i descripcions úniques per a cadascuna de les pàgines i apartats de la teva web. Des de Cap Empresa Sense Web us recomanem que els títols no superin els 55 caràcters i les descripcions no passin dels 155. En cas contrari, la informació pot quedar tallada quan es mostri al cercador.

 ✔ Etiquetes d’imatge
Les aranyes de Google, el motor de cerca que aglutina el 90% de les cerques mundials, no saben llegir o interpretar les imatges. Per tant, Google no tindrà en compte les imatges de la teva web que no continguin l’etiqueta ALT d’imatge.

✔ Paraules clau
El debat sobre la densitat de les paraules clau que ha de contenir un text optimitzat per posicionar es manté obert, però segons Matt Cutts, de Google la qualitat i rellevància dels textos són les variables més importants.

✔ Nivells de la pàgina  
Definim els nivells com la manera en què s’organitza la informació a la web. La portada és el primer nivell i el més important. En fer clic als menús de la web, arribem al segon nivell i així tantes vegades com clics fem des de la portada. Tots els continguts importants del teu negoci haurien de trobar-se en tres nivells.

✔ Actualitza el contingut 
A més de l’optimització dels textos de la teva pàgina és recomanable que periòdicament generis contingut nou per indicar a Google que la teva és una pàgina dinàmica que aporta informació interessant per als usuaris.

Hem esmentat algunes de les moltes variables que cal treballar per millorar el posicionament d’una web, però n’hi ha moltes més. Ja treballes la teva web per escalar posicions al rànquing de Google?