Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Cas d’èxit de publicitat digital: Lluna Esports

Casos d'èxit  ·  18 de juliol del 2019

Amb més de 30 anys d’experiència al sector del lleure, Lluna Esports és una empresa especialitzada en l’organització de colònies i campus d’estiu que, davant la cada cop major competència al seu sector, ha optat per invertir en publicitat de pagament a Google i a xarxes socials.

En total, en poc més d’un mes d’estratègia combinada en tres plataformes (Google, Facebook i Instagram), hem aconseguit fins a 78 conversions amb una mitjana de cost per conversió de 20 €. En aquest cas, les conversions signifiquen contactes de clients potencials.

Campanyes de cerca a Google Ads

Lluna Esports havia realitzat anteriorment campanyes a Google Ads sense cap resultat així que vam decidir iniciar un nou compte amb fins a quatre campanyes de cerca centrades a les quatre províncies catalanes per incrementar el coneixement de la marca entre el públic objectiu i aconseguir clients potencials.

Durant els dos primers mesos de vida de les noves campanyes, hem registrat 34.000 impressions, 2.700 clics i 45 conversions (de formulari de contacte la majoria) a un cost per conversió de 29 € i un cost per clic mitjà de 0,5 €.  Alhora, els nostres anuncis han aparegut de mitjana a la segona posició i amb una quota d’impressions superior al 40 %, tot i l’alta competència (fins a 15 anunciants més).

Formularis de contacte a Facebook i Instagram

Malgrat que les campanyes d’anuncis a xarxes socials van començar amb poc marge de maniobra -a finals de maig amb l’objectiu de captar clients potencials per un servei que començava a finals de juny-, aquestes han registrat un alt nombre de contactes.

En concret, hem posat en marxa dues tipologies de campanyes: una de captació de contactes a través de formularis integrats a la plataforma (i que per tant eviten a l’usuari haver de sortir de Facebook o Instagram) i una de redirecció de tràfic al web que Lluna Esports havia creat amb el nostre servei de creació de pàgines web.

Així doncs, hem creat fins a 12 creativitats d’anuncis diferents, la meitat d’aquestes segmentades en base a públics similars als quals ja els hi agrada la pàgina de Facebook  de Lluna Esports i l’altra meitat amb una segmentació localitzada en un radi de 80 km de la casa de colònies i dirigida només a pares i mares amb fills d’edats compreses entre els 6 i els 14 anys, igual que les edats de les colònies.

En total, les campanyes han aconseguit més de 75.000 impressions i 700 clics a l’enllaç de l’anunci a un cost per clic que no ha superat els 0,36 €. Pel que fa a les conversions, els anuncis han circulat de forma gairebé ininterrompuda a Facebook i Instagram i han generat 33 conversions a un cost de 7,7 € / conversió (de les quals el 70 % han ocorregut a Facebook).

Si encara dubtes entre invertir els teus esforços de màrqueting a Google o fer-ho a xarxes socials, recomanem que ens visitis a les nostres oficines per tal que puguem assessorar-te sobre l’estratègia de màrqueting més adient a les necessitats del teu negoci. Perquè cada cas és únic, t’animem a fer un cop d’ull als nostres serveis de màrqueting i a deixar-te aconsellar pel nostre equip de professionals.

El salt de la botiga física a la botiga online

Casos d'èxit  ·  3 de juliol del 2019

Amb centenars de visites mensuals i unes taxes de rebot inferiors al 25 %, el web de Domènec Nens és un clar exemple de com una botiga amb un canal de venda físic pot fer el salt a la botiga en línia amb un satisfactori retorn de la inversió.

Aquesta botiga de productes per a nens i nenes ubicada Olot ha posat en marxa el seu e-commerce fa pocs mesos però, des de la seva implementació, ja ha aconseguit bastantes vendes amb un preu mitjà per comanda de 60 €.

Com que es tracta de roba per als més petits, el disseny d’aquesta pàgina web ha utilitzat colors pastel i una tipografia amable i arrodonida de conjunt amb el logotip. En conjunt, la seva carta de presentació és una interfície senzilla i minimalista que destaca per igual la roba infantil de les millors marques i l’apartat d’outlet, on aconseguir rebaixes substancials en peces de roba de temporades anteriors.

Amb un catàleg dinàmic de fins a 400 productes i una eficaç arquitectura web estructurada a partir de roba de bebès, nena, nen i complements, la major part del tràfic arriba a parts iguals des de xarxes socials (Instagram de Domènec Nens i Facebook de Domènec Nens) i des del canal orgànic.

Les millors funcionalitats del web botiga amb CESW

De la mateixa manera que la resta de botigues en línia realitzades per CESW, el web de Domènec Nens està adaptat per a mòbils (més del 70 % del tràfic arriba a través d’aquests dispositius) i compta amb totes les funcionalitats necessàries per a qualsevol producte d’aquestes característiques. En destaquem les següents:

  • Gestor de comandes: amb només un clic, des del gestor es poden comprovar les vendes que han tingut lloc a través del web, així com l’estat de les comandes.
  • Descomptes: la nostra plataforma permet aplicar descomptes a grups de productes o a productes concrets i fer-ho fins i tot en funció del tipus d’usuari. En aquest cas, per tant, Domènec Nens fa que l’usuari vegi el preu inicial del producte i, al costat, el preu final que queda després d’aplicar el descompte.
  • Productes relacionats: és possible que compris un vestit per a la teva filla i després vulguis combinar-hi una samarreta. Cap problema, a CESW pensem en tot i ja hem inclòs una funció per tal que el web mostri a cada usuari productes que li podrien interessar en funció de la seva cerca concreta. I en cas que no trobis allò que busques, el web compta també amb un cercador de productes des del qual buscar els articles que t’interessen sense necessitat de navegar per les diverses categories.
  • Diverses possibilitats de pagament: si efectues qualsevol compra al web de Domènec Nens o de qualsevol altre web de CESW, podràs pagar amb PayPal, targeta de crèdit (TPV virtual), per transferència bancària o contra reemborsament.
  • Transport: la distribució dels teus productes pot ser un maldecap però nosaltres hem intentat posar-t’ho fàcil. La nostra plataforma té en compte la diferenciació de preus segons si es tracta d’enviaments internacionals, nacionals i fins i tot dins una mateixa província. Això et permet aplicar un cost de transport diferent en funció de la destinació final del producte. Per tant, un cop els usuaris afegeixin els productes al carretó i proporcionin les dades d’entrega del mateix, podran veure el cost de tota l’operació desglossat. A més, el nostre gestor ofereix la possibilitat de fer que el transport sigui gratuït per compres superiors a l’import que determini cada client.

Si encara no t’has decidit a crear la teva botiga en línia, fes un cop d’ull als nostres millors dissenys i contacta’ns!

Cas d’èxit amb Google AdWords: Pentacarpa

Casos d'èxit  ·  28 de juny del 2018

Pentacarpa es dedica al lloguer i a la venda de carpes, un negoci especialment actiu i demandat a la primavera i a l’estiu. Atenent a la seva casuística, hem realitzat una campanya de Google AdWords estacional, només durant 4 mesos, de març a juny.

El seu és un sector de molta competència i en el qual els productes tenen un cost elevat, una de les raons per les quals el cost per clic és més alt que en altres sectors. Tot i així, els resultats de la campanya estan sent molt bons i favorables per a Pentacarpa. En tres mesos ha aconseguit 39 conversions, que en el seu cas, equivalen a formularis de contacte i trucades de clients potencials interessats en llogar o comprar carpes per a festes, celebracions o esdeveniments de tot tipus.

Al maig, el tercer mes de campanya de Google AdWords, els anuncis de Pentacarpa ha tingut 1.678 impressions i 299 clics, per tant, el CTR (Clics per Impressions) ha estat del 17,82%, una xifra excel·lent. Amb un CPC (Cost per Clic) de 1,98€ i un total de 19 conversions, el Cost per Conversió s’ha situat al voltant dels 31€ i el percentatge de conversió ha estat del 6,35%, una xifra molt bona.

El cas de Pentacarpa és un excel·lent exemple que les campanyes de Google AdWords donen molt bons resultats a negocis que tenen una competència forta i que han de destacar per aconseguir clients.

Cas d’èxit amb Google AdWords: JPG-INTEC

Casos d'èxit  ·  31 de maig del 2018

L’aposta per les campanyes publicitàries de Google AdWords ha estat un èxit per a JPG-INTEC, empresa dedicada a l’enginyeria de disseny mediambiental. Des que van posar en marxa els anuncis de Google AdWords ara fa 5 mesos, els contactes de clients interessats en els seus serveis no han parat d’augmentar.

El sector professional de JPG-INTEC, que es dedica a desenvolupar materials i processos ecoeficaços, té poca competència a Google AdWords i les paraules clau amb les quals li interessa posicionar-se són força econòmiques.

Treballant colze a colze amb el client, que ha anat millorant les pàgines web de destí de l’anunci, fent-les visualment atractives i amb contingut SEO-friendly, hem anat optimitzant la campanya de Google AdWords mes rere mes, aconseguint cada cop més conversions. De 4 conversions que ja va tenir el primer mes hem augmentat fins a 23 conversions el cinquè mes de campanya. En el cas de JPG-INTEC, les conversions equivalen a formularis de contacte i trucades de clients potencials que volen informació sobre els seus serveis.

En el darrer mes de campanya amb Google AdWords, els anuncis de JPG-INTEC han tingut 21.000 impressions i 1.400 clics, per tant, el CTR (Clics per Impressions) ha estat del 6,45%, una xifra molt bona. Amb un CPC (Cost per Clic) de 0,13€ i un total de 23 conversions, el Cost per Conversió s’ha situat al voltant dels 8€ i el percentatge de conversió ha estat del 1,69%.

Continuarem treballant i esforçant-nos perquè aquests excel·lents resultats es mantinguin i millorin encara més!

Cas d’èxit amb Google My Business: finquesbanyoles.com

Casos d'èxit  ·  3 de maig del 2018

Com que amb dades i exemples concrets tot es veu més clar, en aquest article presentem un cas d’èxit amb Google My Business.

Tot just fa 3 mesos que vam recuperar la fitxa de l’agència immobiliària i administradora de finques Finques Banyoles a Google My Business i els resultats són boníssims.

La fitxa de Google My Business de Finques Banyoles ha tingut 4.500 visualitzacions al llarg d’un mes, de les quals 3.600 han estat a través dels resultats de cerca orgànica a Google i 910 mitjançant Google Maps.

Gràcies a tenir controlada i actualitzada la fitxa de Google My Business, en només un mes Finques Banyoles s’ha donat a conèixer a més de 2.200 clients potencials als quals els ha aparegut la seva fitxa de Google My Business en cercar per categories, productes o serveis que hi tenien definits.

I encara més! En un sol mes, la fitxa de Google My Business ha generat 235 visites al lloc web de Finques Banyoles, 35 sol·licituds de com arribar fins a les seves oficines i 46 trucades demanant informació sobre algun producte o servei.

Amb aquestes xifres és evident que estem davant d’un cas d’èxit amb Google My Business. Si tu també vols que el teu web guanyi visibilitat en els resultats locals de Google, posa’t mans a l’obra amb Google My Business.

T’agradaria tenir més clients gràcies als anuncis de Google AdWords?

Casos d'èxit  ·  13 de juny del 2017

Gràcies als anuncis de pagament de Google, aquest mes de maig l’Hotel Sausa ha obtingut 35 conversions, entre les quals s’inclouen trucades telefòniques, formularis de contacte i reserves directes. El seguiment continu de les campanyes i les trobades periòdiques amb el client fan que la campanya d’AdWords estigui al màxim d’optimitzada i, per tant, no quedi estancada.

La clau d’aquest sistema és que el client obté beneficis elevats a partir d’una inversió molt reduïda, la qual cosa, en el cas de l’Hotel Sausa, es tradueix en un cost per conversió (cost per contacte) de 4,26 € durant el mes de maig.

Amb aquest cas d’èxit s’evidencia que comptar amb un pressupost ajustat no significa renunciar a les accions de màrqueting digital, tot al contrari: cal trobar la millor opció de captació de contactes per fer visible el negoci. Tot i així, s’ha de tenir en compte que cada sector és diferent i que el cost dels clics dels anuncis depèn de molts factors, com per exemple de la competència.

Casesrurals.com, el primer resultat de Google

Casos d'èxit  ·  24 d'octubre del 2016

Gràcies als diversos elements de SEO treballats, el client casesrurals.com ocupa la primera posició de Google quan es fa la cerca “cases rurals Catalunya”. Fruit d’aquesta optimització de posicionament, el percentatge de visites que rep el web des de resultats de cerca és de gairebé el 70%.

Què és el SEO? El SEO és el seguit d’accions que ajuden a optimitzar la visibilitat d’un lloc web en els resultats orgànics dels cercadors. La importància del SEO recau a facilitar, tant als motors de cerca com als usuaris, de què tracta el web. És un procés llarg durant el qual s’analitza, es prova i s’apliquen canvis abans de començar a visualitzar millores i resultats.

Una de les claus per millorar el SEO d’un lloc web és optimitzar-ne l’estructura i pàgines en funció de les accions que recomana Google.

Les bones pràctiques de posicionament aplicades al web casesrurals.com són les següents:

  • Completar i actualitzar el web.
  • Incorporar paraules clau a la portada del web.
  • Marcar en negreta les paraules clau que es volen posicionar.
  • Omplir els camps de SEO de cadascuna de les pàgines del web.
  • Vertebrar l’arquitectura i els nivells del web de manera adequada.
  • Crear enllaços interns i externs.
  • Col·locar textos alternatius a les imatges.

A part d’aquestes recomanacions de SEO, hi ha moltes altres possibles accions a realitzar en un web per tal de millorar-ne el posicionament en els resultats dels cercadors.

Sabies que des de Cap Empresa Sense Web oferim un servei de SEO per als nostres clients?

Cas d’èxit en nombre de visites al web: Novaimport.com

Casos d'èxit  ·  30 de setembre del 2016

Novaimport, empresa que es dedica al lloguer d’embarcacions, està situada a L’Escala i disposa de 16 barques, totes elles de marques reconegudes i amb una antiguitat màxima de 4 anys.

Després d’avaluar els resultats obtinguts en el seu lloc web, podem afirmar que estem davant un cas d’èxit clar pel notable increment en el nombre de visites que han experimentat al llarg dels mesos, aconseguint les 5.142 visites el passat mes d’agost. Cal ressaltar però, que aquest increment del trànsit del web ha estat potenciat per l’estratègia que ells han decidit tirar endavant en els últims mesos, concretament centrada a la gestió dels anuncis de pagament de google (Google AdWords).

El web es va activar el maig del 2014 i durant aquell any el nombre màxim de visites es va concentrar a l’agost, arribant a una xifra de 1.341. Durant el 2015 va ser també el mes d’agost (2.529) quan es va rebre el nombre més gran de visitants al web. Com podem veure, i tenint en compte el sector al qual es dediquen, els mesos en què més gent s’informa sobre els seus serveis i, per tant, que reben més visites al web són els de la temporada d’estiu. És per aquest motiu que concretament durant els mesos de juliol i agost s’enregistra un gran nombre d’usuaris, en comparació a la resta d’any. Aquest fet, el qual només es pot detectar si s’analitzen les dades enregistrades, és de cabdal importància per tal de poder definir una estratègia per impactar al màxim nombre de clients potencials. I no només això, les estadístiques de la plataforma pròpia de CESW també aporten moltes altres dades de gran interès, com és el canal pel qual arriben els usuaris al web, la procedència geogràfica dels visitants, els continguts i idiomes més visitats, etc.

D’aquesta manera volem oferir als nostres clients la possibilitat de poder fer un seguiment exhaustiu del seu web, controlant el màxim de dades possibles i que, a partir d’aquí, puguin optimitzar-lo per assolir els objectius digitals definits.