Canvis en l'algoritme de Facebook. Com han d'actuar les marques?

Novetats  ·  12 d'abril del 2018

Només començar el 2018, Mark Zuckerberg, CEO de Facebook, anunciava un gran canvi en aquesta xarxa social que posava en alerta a les marques, empreses i mitjans de comunicació: Facebook potenciarà les interaccions socials significatives amb la família i els amics en detriment de les marques i empreses, que perdran visibilitat.

El rerefons d’aquesta mesura que afecta l’abast orgànic de les publicacions de les fanpages és aconseguir que els usuaris passin més temps a Facebook, però que aquest temps estigui ben invertit, i tornar a la idea original de comunitat, fomentant la interacció entre els usuaris.

Com han d’actuar les empreses i marques per continuar arribant als seus seguidors i clients potencials a través de Facebook?

  • Generant debat i interacció entre els usuaris, sense demanar-ho de forma explícita, ja que això penalitzarà. Els continguts que publiquin han d’aconseguir per si mateixos “M’agrada” i comentaris.
  • Afegint diverses imatges als posts, ja que Facebook premia les publicacions amb imatges, o vídeos, més que no pas les que tenen enllaços amb una vista prèvia.
  • Creant més vídeos i millor si són en viu, és a dir, creant-los directament a Facebook en lloc de compartir-ne de YouTube.
  • Explicant als seus seguidors que per estar al dia de les seves publicacions poden activar l’opció “Veure primer” que hi ha a la seva fanpage. Així donen prioritat als seus continguts respecte d’altres.


Seguirem de prop aquest i d’altres canvis que hi pugui haver en l’algoritme de Facebook i que afectin a la gestió d’aquesta xarxa social des de la perspectiva de les empreses i marques. Estigues atent/a al nostre blog i a les nostres xarxes socials si t’interessa el tema per estar-ne al corrent.